Τους λόγους για τους οποίους είναι ξανά υποψήφιος στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση εξηγεί ο εν ενεργεία Σύμβουλος Θοδωρής Τσουκαλάς ο οποίος κανει προτάσεις για τα προβλήματα του νησιού και επιπλέον ζητά να βελτιώσουμε την αισθητική μας.
Ακολουθεί η συνέντευξη του κ. Τσουκαλά.
Κύριε Τσουκαλά ποιός είναι ο λόγος που είστε υποψήφιο με το Γιάννη Τρεπεκλή;
Την περασμένη τετραετία υπηρέτησα τη πλειοψηφία της κυρίας Κράτσα απο τη θέση της αντιπολίτευσης χωρίς αποτέλεσμα. Ελπίζω ότι με το κύριο Τρεπεκλή θα είναι όλα ξεκάθαρα, όλα στο φως, χωρίς υπόγειες διαδρομές.
Ποιός είναι ο στόχος της παράταξης ΙΟΝΙΑ ΕΠΟΧΗ για τα επόμενα χρόνια και ποιές οι δικές σας φιλοδοξίες ;
Εφόσον εκλέγω θέλω να προσφέρω στη βελτίωση των υποδομών του νησιού μας διότι έχει χαθεί πολύς χρόνος στο να αντιμετωπίσουμε σοβαροτατα θέματα όπως η μόλυνση του περιβάλλοντος του τόπου μας και η προετοιμασία του νησιού μας όσων αφορα τη κλιματικη αλλαγή. Είναι καιρός να σταματήσουμε να εθελοτυφλούμε και πιστευω πως η ανάπτυξη και η σοβαρή αντιμετώπιση των παραπανω θεματων μπορούν να συμβαδίσουν.
Με ποιο τρόπο μπορεί να γίνει αυτο ;
Μετά τη καταστροφή του Θεσσαλικου κάμπου η κυβέρνησή είναι υποχρεωμένη να στηριξει αυτες τις περιοχές. Λογικά η χρηματοδοτηση προς την υπολοιπη Ελλαδα θα γίνει με το σταγονόμετρο. Έτσι εμείς εδώ τοπικά είμαστε υποχρεωμενοι να δημιουργησουμε έσοδα προς τα δημοτικα – περιφερειακα ταμεία. Ύπαρχουν πολλοί τρόποι οπως :
α) Εσοδα απο την επισκεψιμότητα του Ναυαγίου. Κατα τη γνωμη μου εως και 30 εκατομμύρια το χρόνο!
β) Δημιουργία χώρων στάθμευσης περιμετρικά της πόλης για να την επισκέπτονται οι τουρίστες με μικρά λεωφορεια ή ακόμα και με ποδήλατα. Η πόλη μας έχει καταντήσει αφιλόξενη και για τους ντόπιους και για τους επισκέπτες.
γ) Αξιοποιηση καποιων ξεχασμένων σημειων ενδιαφέροντος οπως των μυκηναικων τάφων στο Καμπί και των υπόγειων γερμανικων οχυρών στη Βολίμα
Για το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων και λυμάτων τι μπορεί να κάνει η Περιφέρεια ;
Τα σκουπίδια που παράγουμε έχουν φτάσει να είναι απειλή για εμάς τους ίδιους. Πρέπει να εφαρμοστεί επιτέλους ο κανονισμός της καθαριότητας που έχει ψηφιστεί από την εποχή της Βάσως Παπανδρέου αλλά δεν εφαρμόζεται. Δυστυχώς είναι όλα ανεξέλεγκτα.
Οσων αφορά τα λύματα είναι ξεκάθαρο πως το νησί χρειάζεται άλλους δύο σταθμούς βιολόγησης λυμάτων, διότι όλοι θέλουμε περισσότερο κόσμο στη Ζάκυνθο αλλά πρεπει να μπορουμε και να τον υποστηρίξουμε.
Ποια έργα οδοποιίας μπορούν να βοηθήσουν στο κυκλοφοριακό στο νήσι;
Πέρα από μια συνολική συντήρηση που είναι αναγκαία, ξεχωρίζω τρία σημαντικά. Τη σύνδεση του Πλάνου με το αεροδρόμιο, τη χάραξη ενός νέου περιφερειακού δρόμου έξω από το Αργάσι για τη σύνδεση χώρας – Βασιλικού και τη κατασκευή του αξονα Ζακύνθου – Βολιμών βάσει της υπάρχουσας μελέτης.
Η τρίτη λέξη στο μότο σας ειναι η Αισθητική. Πείτε μας περισσότερα για αυτο.
Παρατηρώ καθημερινά στο νησι ο΄τι δυστυχώς δεν ασχολείται κανείς με την αισθητική. Επειδή είχαμε συνηθίσει με γεμάτους κάδους σκουπιδιων, τώρα όταν τους βλέπουμε άδειους θεωρούμε ότι είναι καθαρά αλλά φυσικα και δεν είναι. Ο χώρος γύρω από τους κάδους είναι σε άθλια κατάσταση και δεν ασχολείται κανείς. Εδώ θέλω να πω ότι προσωπική μου άποψη είναι να καταργηθούν τελείως οι κάδοι διότι είναι εστίες μόλυνσης.
Με ποιό τρόπο θα μπορούσε να δουλέψει κάτι τέτοιο ;
Ο τρόπος είναι απλός και δίκαιος. Θα τα παίρνουμε ο φορέας από το σπίτι – επιχείρηση και θα πληρώνει ο καθένας για τον όγκο που παράγει. Με κανόνες φυσικά και συνέπεια και απο τις δύο πλευρές.
Η αισθητική του τόπου μας μας αφορά όλους και δεν είναι δευτερεύον ζήτημα.
Για παράδειγμα στη “λύμνη” των Αλυκων χρειάζεται οπωσδήποτε μια αισθητικη παρέμβαση και αντί για εστία μόλυνσης θα μπορούσε να βρίσκεται στη περιοχή ένα μουσείο επεξεργασίας του αλατιού όπου θα άλλαζε την όψη του τοπου αλλά θα δημιουργούσε και έσοδα.
Επίσης στα ορεινά τα ρέματα είναι γεμάτα από ογκώδη αντικείμενα και μπάζα. Καποιος πρέπει να ασχοληθεί και με αυτό επιτέλους.
Τι προβλήματα υπάρχουν σε μια νησιωτική περιφέρεια σαν τη δική μας;
Ένα θέμα που έχει απασχολησει κατα καιρους τη περιφερεια είναι η γρήγορη μεταφορα των πολιτών μεταξύ των νησιων μας καθως και η αναπτυξη εμπορικων δραστηριοτητων. Αυτο μέχρι σήμερα δεν εχει επιτευχθει και ειναι καιρος να το δούμε.
Μια λυση είναι η αεροπορική σύνδεση με υδροπλάνα.
Με την ευκαιρια θελω να προτεινω το λιμάνι του νησιου να περάσει στην αρμοδιότητα του δήμου για να λαμβάνονται αποφάσεις τοπικά και όχι εξ αποστάσεως.