Αλλαγή χωροθέτησης της προβλήτας αποφάσισε η Λιμενική Επιτροπή
Την αλλαγή χωροθέτησης του πολυσυζητημένου Master Plan λιμένα Ζακύνθου αποφάσισε η Λιμενική Επιτροπή και μάλιστα ομόφωνα σε συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες: Η εξέλιξη αυτή, ανοίγει το δρόμο για το νέο σχεδιασμό που φαίνεται να επιδιώκουν οι αρχές του νησιού και βάση αυτού η προβλήτα πρόσδεσης των κρουαζιεροπλοίων θα κατασκευαστεί στην περιοχή του Αγίου Νικολάου του Μώλου (λύση 1) και όχι στον τραπεζοειδή του Αγίου Διονυσίου όπως προβλέπεται από τον ισχύον ΦΕΚ και περιγράφεται ως λύση 2.
Η χωροθέτηση της προβλήτας αποτελεί ακόμη ένα σημείο τριβής για τη Ζάκυνθο καθώς αν και ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την κατασκευή της από την πλευρά του μώλου του Αγίου Νικολάου, η απόφαση που πήρε τελικά η ΕΣΑΛ (η αρμόδια γνωμοδοτική επιτροπή του ΥΕΝ) και εν συνεχεία δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ ήταν διαφορετική. Η αλλαγή αυτή είχε θεωρηθεί από ορισμένους ως αποτέλεσμα πολιτικής παρέμβασης, παρά το γεγονός ότι φορείς όπως ο Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών τάχθηκαν υπέρ της, προτάσσοντας επιχειρήματα που είχαν να κάνουν με την κυκλοφοριακή επιβάρυνση της περιοχής, αλλά και την αλλοίωση της φυσιογνωμίας της Πόλης.
Κοινό μέτωπο Δήμου, Περιφέρειας
Γεγονός είναι πάντως πως τόσο ο σημερινός Βουλευτής Διονύσης Ακτύπης, όσο και ο Αντιπεριφερειάρχης Γ. Στασινόπουλος αλλά και ο Δήμαρχος Νικήτας Αρετάκης δημιούργησαν από την πρώτη στιγμή της εκλογής τους ένα «κοινό μέτωπο» για την αλλαγή του σχεδιασμού και μετά την ανάδειξη νέας διοίκησης στο Λιμενικό Ταμείο, στο ίδιο «μέτωπο» τάχθηκε και η Λιμενική Επιτροπή.
Στόχος ήταν να αλλάξει ο υφιστάμενος σχεδιασμός, πριν ξεκινήσουν οι πρώτες μελέτες που ετοιμαζόταν να προκηρύξει το αρμόδιο Υπουργείο.
Στην συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στις 5 Ιουνίου, η Λιμενική Επιτροπή συζήτησε για το θέμα προχωρώντας στην ακύρωση της προηγούμενης απόφασης της Λιμενικής Επιτροπής (αυτής που είχε ληφθεί τον Ιούνιο του 2017) και στην συνέχεια στην λήψη νέας απόφασης για το μώλο του Αγίου Νικολάου.
Μάλιστα στην συνεδρίαση παρατέθηκαν και συγκεκριμένα επιχειρήματα υπέρ της αλλαγής του σχεδιασμού και πιο συγκεκριμένα τα εξής επιχειρήματα:
Διαμορφώνεται μεγάλος χώρος στάθμευσης Ι.Χ. και λεωφορείων.
1.Υφίσταται μεγαλύτερη ασφάλεια της διακίνησης των ατόμων της κρουαζιέρας απ’ ότι στη λύση 2 όπου λειτουργεί το εμπορικό λιμάνι.
2.Παραμένει ο χαρακτήρας και η φυσιογνωμία του υφιστάμενου λιμένα, χωρίς να δημιουργούνται επιπρόσθετες δαπάνες.
3.Θα αποσυμφορίσει την κυκλοφορία, τόσο στην παραλιακή ζώνη, όσο και στον ευρύτερο ιστό της πόλης της Ζακύνθου.
4.Η πρόσβαση των τουριστών από την κρουαζιέρα είναι αμεσότερη και ευκολότερη προς το πολιτιστικό, αρχαιολογικό και εμπορικό κέντρο της πόλης της Ζακύνθου.
5.Επί του μόλου Αγ. Νικολάου λιμένα Ζακύνθου, υφίσταται ήδη νόμιμο κτήριο το οποίο δύναται να χρησιμοποιηθεί ως χώρος Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων λιμένα Ζακύνθου (I.S.P.S.).
Να σημειωθεί πως ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Αναστάσιος Πλέσσας θα ταξιδέψει τις επόμενες ημέρες στην Αθήνα και μαζί με το Βουλευτή Διονύση Ακτύπη θα επισκεφτούν τα συναρμόδια Υπουργεία: Στόχος είναι οι μελέτες για τη νέα χωροθέτηση να προχωρήσουν χωρίς καθυστέρηση και φυσικά να εξασφαλίσουν και τις απαραίτητες νέες εγκρίσεις από την ΕΣΑΛ.