Την ικανοποίησή του για τα εγκαίνια του νέου Δημοτικού Θεάτρου εκφράζει μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΕΡΜΗ ο αρχιτέκτονας Σταμάτης Χονδρογιάννης, στα πρώτα σχέδια του οποίου στηρίχθηκε η πρόταση για το έργο που το Σάββατο ανοίγει τις πόρτες του για το Κοινό.
Ο κ. Χονδρογιάννης όμως, εκτός από μια σύντομη αναδρομή στα χρόνια που ξεκίνησαν οι προσπάθειες για νέο θέατρο στη Ζάκυνθο, επέμεινε στην μελλοντική λειτουργία του χώρου και στην ανάγκη να φιλοξενηθούν σε αυτόν οι πλούσιες πολιτιστικές δράσεις που γεννιούνται και αναπτύσσονται στον τόπο μας.
«Όλοι οι νέοι στη Ζάκυνθο που ασχολούνται με το Θέατρο, τη Μουσική, το Χορό και όλες τις τέχνες θα μπορούσαν να έχουν το χώρο αυτό σαν σημείο αναφοράς» τόνισε ο αρχιτέκτονας, σημειώνοντας πως το νέο θέατρο θα πρέπει πρώτα από όλα να δώσει στέγη στην τοπική πολιτιστική παραγωγή.
«Αυτοί που θα διαχειριστούν το θέατρο θα πρέπει να φωνάξουν τις ομάδες και τους καλλιτέχνες της Ζακύνθου και να τους πουν πως αυτό το νέο Θέατρο θα είναι το «χειμερινό» τους σπίτι. Να ζητήσουν ή μάλλον να απαιτήσουν την συμμετοχή αυτή γιατί υπάρχει σοβαρή πολιτιστική δημιουργία στον τόπο μας» τόνισε, ενώ σχολίασε πως μπορεί να υπάρχει μια δικαιολογημένη «γκρίνια» για την μεγάλη καθυστέρηση που υπήρξε για την ολοκλήρωση του έργου, ωστόσο πρέπει να επικρατήσει το συναίσθημα της χαράς και της αισιοδοξίας για αυτό το νέο ξεκίνημα.
Ένα κλίμα αισιοδοξίας περιέγραψε ο κ. Χονδρογιάννης ανατρέχοντας στην έναρξη των προσπαθειών για τη δημιουργία του Θεάτρου, θυμίζοντας πως όταν ξεκίνησαν πριν από 30 χρόνια οι συζητήσεις ο ίδιος υποστήριξε την κατασκευή του Θεάτρου στο οικόπεδο του ΑΣΟ, όχι επί της παραλιακής λεωφόρου, αλλά στο σημείο όπου σήμερα βρίσκεται το σταφιδεργοστάσιο στην περιοχή του Αγίου Χαραλάμπη.
Στο σημείο αυτό το κτήριο θα ήταν ευρύχωρο και πιο εύκολα προσπελάσιμο, όμως όπως ανέφερε ο ίδιος, η πρόταση του τελικά δεν προχώρησε γιατί θεωρήθηκε πως το Θέατρο θα έπρεπε να είναι μέσα στην Πόλη.
Όπως εξήγησε μιλώντας στο ραδιόφωνο του Ερμή, ο ίδιος κλήθηκε να κάνει κάποια πρώτα σχέδια για να υποστηριχθεί η πρόταση για το νέο Θέατρο τονίζοντας πως επρόκειτο για μια προμελέτη: Τα οριστικά σχέδια σύμφωνα με τον ίδιο, θα έπρεπε να ήταν αποτέλεσμα αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, ο οποίος όμως δεν έγινε ποτέ. Το κτήριο κατασκευάστηκε με τη διαδικασία της μελέτης – κατασκευής με σκοπό να εξοικονομηθεί χρόνος αλλά και χρήμα, ωστόσο το αποτέλεσμα σήμερα διέψευσε αυτές τις προθέσεις!
Ο κ. Χονδρογιάννης σχολίασε πως η όψη του Θεάτρου σήμερα αποτελεί ένα «σεμνό και ήπιο» πάντρεμα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής με την παράδοση και σημείωσε πως το κτήριο θα μπορούσε να διαθέτει χώρους που θα λειτουργούσαν δεύτερες εναλλακτικές σκηνές ή ακόμη και πινακοθήκη. Αυτά άλλωστε ήταν στοιχεία που ο ίδιος είχε συμπεριλάβει στο αρχικό του σχέδιο, προκειμένου ο χώρος του θεάτρου να έχει πολλές και διαφορετικές πολιτιστικές χρήσεις.
Για το θέμα του αριθμού των θέσεων, για το οποίο έχει γίνει μεγάλη συζήτηση όλο αυτό το διάστημα, ο κ. Χονδρογιάννης επέμεινε πως περίπου 400 θέσεις δεν είναι λίγες για ένα νησί όπως είναι η Ζάκυνθος, υποστηρίζοντας πως θέατρα με 200 εισιτήρια στις παραστάσεις τους θεωρούνται ως πετυχημένα.
Τέλος, έθεσε ένα ακόμη ζήτημα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον που αφορά την θέση του νέου Θεάτρου στην παραλιακή λεωφόρο: Η προμελέτη που είχε εκπονήσει προέβλεπε επέκταση των πεζοδρομίων και απαγόρευση της στάθμευσης των οχημάτων, ωστόσο και σήμερα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό η λειτουργία του Θεάτρου μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για λύσεις:
«Το Θέατρο μπορεί να είναι το έναυσμα για να ζωντανέψει την παραλιακή που σήμερα είναι ένα πέρασμα νάιλον κατασκευών, λαμαρίνων και διπλοπαρκαρισμένων αυτοκινήτων. Χρειάζονται όμως επεμβάσεις που δεν είναι πολύ σοβαρές αλλά θα είναι σημαντικές» ανέφερε ο κ. Χονδρογιάννης υποστηρίζοντας πως δε θα πρέπει να παρκάρουν αυτοκίνητα μπροστά στο Θέατρο.
ermisnewsroom