Η Ζάκυνθος έδωσε για ακόμη μία χρονιά το ‘’παρών’’ στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου, εκπροσωπώντας με κύρος και επαγγελματισμό τα Ιόνια Νησιά. Μέσα στο περίπτερο της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, η Ζακυνθινή αποστολή παρουσίασε ολοκληρωμένα το τουριστικό προφίλ του νησιού, προβάλλοντας τα πλεονεκτήματά του και τις μοναδικές εμπειρίες που προσφέρει στους επισκέπτες.
Το ενδιαφέρον του κοινού υπήρξε έντονο, καθώς χιλιάδες επισκέπτες πέρασαν από το περίπτερο για να γνωρίσουν την Ζάκυνθο, ενώ πραγματοποιήθηκαν σημαντικές επαφές με εκπροσώπους της Βρετανικής αγοράς.
Τα τοπικά προϊόντα
Η κα Λένια Μαυρίκου, πρόεδρος του Συλλόγου Βιλών στην Ζάκυνθο, μίλησε στον –Ε- σχετικά με την παρουσία της στην Τουριστική Έκθεση του Λονδίνου:
«Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά εγώ και η Αντιπρόεδρος του Συλλόγου κα Λ. Βίτσου παρευρεθήκαμε στην Έκθεση του Λονδίνου από την πρώτη μέρα. Πραγματοποιήσαμε πολύ σημαντικά ραντεβού.

Η Διεθνής Έκθεση του Λονδίνου είναι από τις μεγαλύτερες Εκθέσεις τουρισμού, στην οποία συγκεντρώνονται επαγγελματίες από όλον τον κόσμο. Εμείς είχαμε προγραμματίσει πολλά ραντεβού από την πρώτη κιόλας μέρα, όπως με tour operators, αεροπορικές εταιρείες και εκπροσώπους άλλων νησιώτικων προορισμών, ώστε να μπορέσουμε να ανταλλάξουμε ιδέες.
Στο επίκεντρο της συζήτησής μας ήταν η ενίσχυση της σύνδεσης της Ζακύνθου με διεθνής αγορές. Αυτό έγινε, ώστε να δυναμώσουμε τις ήδη υπάρχουσες συνεργασίες με νέες αγορές.

Φέτος, ήταν πολύ θετικό ότι όλοι οι φορείς της Ζακύνθου ήμασταν σύσσωμοι. Εμείς ως φορέας ταξιδέψαμε για πρώτη φορά με τοπικά προϊόντα σε Διεθνή Έκθεση. Έτσι, είχαμε φτιάξει κάποια πουγκιά όπου μέσα είχαν μαντολάτο, παστέλι και σταφίδα. Αυτά τα προσφέραμε σε όλα μας τα ραντεβού αλλά τα είχαμε και στο περίπτερο. Αυτό ήταν κάτι που αποκόμισε πολύ θετικά σχόλια διότι έγινε για πρώτη φορά.
Τον Μάρτιο είχαμε ένα προγραμματισμένο ραντεβού με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ζακύνθου και πιο συγκεκριμένα με τον κ. Π. Βισβάρδη και τον κ. Δ. Βερτζάγια, στο οποίο συζητήσαμε το πως οι βίλες θα μπορούσαν να βοηθήσουν τα τοπικά μας προϊόντα.
Εμένα η πρώτη μου ιδέα ήταν να τα πάρουμε μαζί μας σε κάποια Έκθεση. Αν αυτά τα προϊόντα δεν τα προβάλουμε στο εξωτερικό, ώστε να τα μάθουν οι ξένοι, τότε δε μπορούμε να μιλάμε για διαφήμιση των τοπικών μας προϊόντων.

Πραγματικά, όλοι έμειναν έκπληκτοι με τα πουγκιά μας. Είχαμε ένα ραντεβού με Μαροκινή αγορά όπου δεν ήξεραν ούτε την σταφίδα ούτε τίποτα άλλο. Γενικότερα, είμαστε σε συνεργασία με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ζακύνθου, ώστε να δούμε το πώς τα τοπικά μας προϊόντα θα ‘’μπουν’’ μέσα στις βίλες».
Οι αεροπορικές διασυνδέσεις
Η κα Λ. Μαυρίκου δήλωσε στον –Ε- αναφορικά με τις συναντήσεις που είχε με τι αεροπορικές εταιρείες για τις διασυνδέσεις της Ζακύνθου:
«Τα μηνύματα που λάβαμε για την Ζάκυνθο ήταν πάρα πολύ θετικά. H transavia και η easyjet θα αναβαθμίσουν την σύνδεση με το νησί μας. Αυτό μας δείχνει ότι η αγορά βλέπει την Ζάκυνθο ως προορισμό με προοπτικές. Η jet2 που είναι μια από τις κυριότερες αεροπορικές μας εταιρείες, το καλοκαίρι θα επεκτείνει το πρόγραμμα της για το 2026. Επίσης θα προσθέσει η συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία δυο νέες πτήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο προς την Ζάκυνθο με συχνότητα 2 φορές την εβδομάδα.

Επιπλέον, πραγματοποιήσαμε και ένα ραντεβού με την SkyUp Airlines, η οποία είναι μια πολύ δυναμική Ουκρανική εταιρεία. Άρα, έρχεται δυναμικά και η Ουκρανική αγορά στην Ζάκυνθο το επόμενο καλοκαίρι. Το σκηνικό στον τουρισμό αλλάζει ραγδαία. Έτσι, θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για την επόμενη σεζόν».
Η έλλειψη υποδομών
Η κα. Λ. Μαυρίκου αναφέρθηκε στην βιωσιμότητα και στην έλλειψη υποδομών στην Ζάκυνθο:
«Σαν προορισμός θα πρέπει να κοιτάξουμε την βιωσιμότητα. Θα πρέπει να μην υπάρχουν διάφορες μυρωδιές στην Ζάκυνθο, όταν έρχεται ο πελάτης. Επίσης θα πρέπει ο κάθε τουρίστας να βλέπει πεντακάθαρους τους δρόμους του νησιού. Πιο συγκεκριμένα, να βλέπει στην πράξη τον ορισμό της βιωσιμότητας.
Θα ήθελα να σημειώσω, ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι πάρα πολύ σημαντική στο νησί μας. Όμως, δεν αρκεί ότι έρχεται ο τουρίστας και μπαίνει είτε σε ένα πεντάστερο ξενοδοχείο είτε σε μια βίλα γιατί κάποια στιγμή θα βγει έξω. Έτσι, όταν ο πελάτης είναι έξω δεν πρέπει να βλέπει ούτε σκουπίδια στους δρόμους, ούτε λακκούβες και ούτε να περνάει από περιοχές που μυρίζουν.

Εν έτη 2025, υπάρχουν περιοχές στην Ζάκυνθο που περνάει κάποιος με το αυτοκίνητο του και μυρίζουν. Μας έχουν χαρακτηρίσει ως τον 5ο τουριστικό προορισμό στην Ελλάδα. Εμείς είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τις τοπικές Αρχές. Σίγουρα, όμως, αν φτάσουμε στην έναρξη της τουριστικής σεζόν και έχουμε προβλήματα στο νησί μας, θα πρέπει να συζητήσουμε! Εμείς δεν κοιτάμε μόνο να γίνουν πράγματα για τους τουρίστες, αλλά κατά κύριο λόγο για τους Ζακυνθινούς πολίτες».
Το Ναυάγιο
Η κα Λ. Μαυρίκου απάντησε στον –Ε- σχετικά με τις αναφορές που έγιναν στην Έκθεση του Λονδίνου για το Ναυάγιο:
«Στο περίπτερο των Ιονίων Νήσων κάτω από την εικόνα της Ζακύνθου βρισκόταν η εικόνα του Ναυαγίου. Στα ραντεβού μας δεν συζητήθηκε καθόλου το θέμα του Ναυαγίου. Εμείς έχουμε καταλάβει ότι όλοι έχουν συνδέσει την Ζάκυνθο με το Ναυάγιο. Πρέπει να κατανοήσουμε το τι πουλάμε τελικά…».
ΟΛΓΑ ΓΚΟΥΣΚΟΥ
Ουκρανοί ναι. Ζητούν χρήματα απο όλον τον κόσμο για να αγοράσουν όπλα, όμως τα χρησιμοποιούν για να πηγαίνουν διακοπές!!!!!!