Ο υπουργός Ναυτιλίας και ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ που πήραν μέρος με τις τοπικές αρχές στην κλειστή σύσκεψη για τα λιμενικά έργα το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης στην αίθουσα της Λέσχης «Ο Ζάκυνθος», ασχολήθηκαν διερευνητικά και με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει την εκπόνηση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Στην ουσία η εν λόγω συνάντηση έγινε στη σκιά της άσκησης διάσωσης που έγινε στο Ιόνιο με τη FRONTEX.
Τα συμπεράσματα που βγήκαν από τη σύσκεψη είναι ότι αφού ο υπουργός ενημερώθηκε για τα προβλήματα του λιμανιού, υποσχέθηκε ότι θα προχωρήσουν τα έργα με πρώτα την προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια και την αξιοποίηση της μαρίνας για την οποία έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ιδιώτη.
Ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ζακύνθου Αναστάσιος Πλέσσας που ήταν στη σύσκεψη, μίλησε στον –Ε- για τα θέματα και τις αποφάσεις.
«Είχαμε μία εποικοδομητική συζήτηση γιατί ο νέος υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας είχε πλήρη ενημέρωση ενώ μαζί του ήταν και ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ. Ήλθαν να δουν τι συμβαίνει με την τουριστική μαρίνα και να δουν το χώρο στον οποία στοχεύει η κυβέρνηση για την εγκατάσταση της προβλήτας των κρουαζιεροπλοίων.
Ο υπουργός κ. Στυλιανίδης έδειξε ουσιαστικό ενδιαφέρον καθώς το επόμενο ραντεβού κλείστηκε στο γραφείο του και σε συνεννόηση με το ΤΑΙΠΕΔ ζήτησε επιστολή ότι το Λιμενικό ταμείο συμφωνεί πλήρως για να αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ τη ΣΜΠΕ (στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων). Αυτό θα είναι η έναρξη για το master plan της Ζακύνθου γιατί χωρίς αυτό δεν μπορεί να προχωρήσει. Το master plan είναι μία προμελέτη η οποία έχει εγκριθεί από την ΕΣΑΛ αλλά δεν είναι αρκετή και πρέπει να προχωρήσουμε σύμφωνα με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα μεγάλα λιμενικά έργα που πρέπει να εκπονείται ΣΜΠΕ» είπε ο κ. Πλέσσας.
Για το ενδεχόμενο καθυστερήσεων ο κ. Πλέσσας είπε πως «αν κινηθούμε γρήγορα, τότε μέσα σε 2 χρόνια θα έχουμε ολοκληρώσει τη διαδικασία γιατί χρειάζεται σύνταξη μελέτης, διαβούλευση και μετά να βγει Προεδρικό Διάταγμα. Αυτό εκτιμά το ΤΑΙΠΕΔ και αυτό το χρόνο ανέφερε στον υπουργό. Εγώ εκτιμώ πως αν ξεκινήσει, τότε θα γίνει. Είναι το 50% η ΣΜΠΕ η οποία σύμφωνα και με την επισήμανση του υπουργού, πρέπει να συνοδεύεται από κυκλοφοριακή μελέτη την οποία θα κάνει ο Δήμος και πρέπει να το επεξεργαστούμε με τη νέα Δημοτική Αρχή. Η μελέτη για το κυκλοφοριακό θα συνοδεύσει τη ΣΜΠΕ.
Πρέπει να κρατήσουμε το ότι γίνεται ουσιαστική δουλειά που δεν είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια κι αυτό δεν είναι εύκολο. Αν κοιτάξουμε άλλες περιοχές όπως η γειτονική μας Κεφαλονιά, χρειάστηκε 10 χρόνια για να γίνει όλη αυτή η διαδικασία και να αποκτήσει προβλήτα κρουαζιεροπλοίων.
Αυτά είναι μεγάλα λιμενικά έργα και περνάνε μέσα από διαδικασίες που είναι χρονοβόρες. Η ΣΜΠΕ θα είναι σε διαβούλευση για 6 μήνες. Δεν μπορούμε να παρακάμψουμε τη νομοθεσία».