Για τα νέα δεδομένα στο χώρο του τουρισμού και τα προβλήματα που δημιούργησαν οι πυρκαγιές μίλησε στην εφημερίδα ΕΡΜΗΣ ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος, ο οποίος ζήτησε να δώσουμε ως χώρα έμφαση στην ποιότητα.
Σε ερώτημα για τις μεγάλες πυρκαγιές των ημερών ο Πρόεδρος είπε: «Είναι μία δύσκολη περίοδος για τη χώρα καθώς η διασπορά των πυρκαγιών – ιδιαίτερα στους τουριστικούς προορισμούς – έχει μεγαλύτερη σημασία, αν και η κατάσταση αντιμετωπίζεται καλά και οι τουρίστες που βρίσκονται σε αυτές τις περιοχές κινούνται με ασφάλεια. Το παράδειγμα της Ρόδου είναι καλό σε σχέση με την διαχείριση και την μετακίνηση τουριστών και κατοίκων. Νομίζω πως η επόμενη μέρα θα μας βρει πιο δυνατούς αλλά και πιο σοφούς, τόσο για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών όσο και γι’ αυτά που έρχονται στο μέλλον».
Η Ρόδος και το πλάνο της επόμενης μέρας
Ο Πρόεδρος είπε ότι «με την ευθύνη του υπουργείου Τουρισμού έχουν γίνει συσκέψεις με αφορμή τη Ρόδο που έχει πολύ μεγάλες ζημιές και είναι ο 2ος προορισμός της χώρας μας για το μαζικό μοντέλο. Πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση και σε επανασχεδιασμό των καταστάσεων που βιώνουμε και αυτό, εκτός των άλλων, αφορά και την τουριστική προβολή της χώρας για την επόμενη σεζόν.
Κάποιες νομοθετικές πρωτοβουλίες όπως είναι οι Οργανισμοί διαχείρισης προορισμών, είναι κάτι που φαίνεται ως άμεση ανάγκη για τα επόμενα χρόνια».
Η κίνηση από το Μάιο
Ο κ. Τάσιος ρωτήθηκε για την πορεία του τουρισμού το 2023 στη χώρα μας και δήλωσε: «Τώρα η τουριστική σεζόν εξελίσσεται με τα θετικά και με τα αρνητικά της. Οι πυρκαγιές είναι το αρνητικό για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και το θετικό ότι η χώρα μας επέστρεψε σε ένα μεγάλο ανταγωνισμό της Μεσογείου με αρκετά ζητούμενα ανά περιοχές. Για παράδειγμα ο Μάιος δεν ήταν καλός μήνες σε πολλές περιοχές στην Ελλάδα, ενώ μετά τις 15 Ιουνίου έχουμε (για Β. Ελλάδα αλλά και για Ιόνια) αρκετούς Βαλκάνιους που κάνουν τουρισμό στη χώρα μας και έρχονται οδικώς».
Αναφορικά με την εικόνα σε διάφορα μέρη ο Πρόεδρος των ξενοδόχων είπε: «Το μοντέλο μαζικού τουρισμού δείχνει για Χαλκιδική, Κέρκυρα, Κρήτη, Ρόδο, Κεφαλονιά, Κω, Ζάκυνθο, να έχουμε επαναφορά της πολωνικής αγοράς που φέτος είναι σημαντική. Επίσης η Βρετανία στηρίζει σταθερά τη χώρα μας και επίσης βλέπουμε και τα πρώτα συμβόλαια από τη Μ. Βρετανία για το επόμενο έτος.
Η Μύκονος έχει τα θέματά της καθώς το νησί έκανε ένα μεγάλο κύκλο στο τιμολογιακό και στον κόσμο που φιλοξενεί, το αντίστοιχο και στη Σαντορίνη».
Οι τιμές
Μεγάλο θέμα για όλους τους επιχειρηματίες είναι η άνοδος των τιμών και ο Πρόεδρος της ΠΟΞ ανέφερε τα εξής: «Σαφέστατα υπάρχουν φέτος ζητήματα κοστολόγησης καθώς οι τιμές είναι ψηλά στα διατροφικά είδη, στις μεταφορές και παντού.
Τη ανιούσα έχουν πάρει και οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων καθώς έχουν αυξηθεί τα επιτόκια, η ενέργεια και όλα αυτά δημιουργούν ένα μείγμα που στον ανταγωνισμό χρειάζεται προσοχή και καλό διάβασμα της αγοράς. Εκεί είναι και το στοίχημα για το φετινό καλοκαίρι γιατί όπου είαμε αυξήσεις του 10%, είδαμε πως η αγορά μπορεί να τις αντέξει αλλά από εκεί και πάνω έχει δυσκολίες.
Οι μειωμένες δαπάνες των τουριστών
Εκείνο στο οποίο συμφωνούν φέτος οι κλάδοι γύρω από τον τουρισμό είναι η μειωμένες δαπάνες των επισκεπτών μας και ο κ. Γρηγόρης Τάσιος εξήγησε ότι είναι κάτι που απασχολεί όλη τη γηραιά ήπειρο.
Συγκεκριμένα για την μειωμένη αγοραστική δύναμη των τουριστών ο κ. Τάσσιος είπε ότι «αυτό συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη. Αλλάζει ο χάρτης των διακοπών και πρέπει να διαβάζουμε καθημερινά την αγορά. Ο π»ελάτης δεν πληρώνει πια έτσι απλά και επιστρέφουμε στο οργανωμένο πακέτο.
Η ανατροπή είχε έλθει την περίοδο της πανδημίας με την ιδιωτικότητα και τα υγειονομικά πρωτόκολλα, αλλά τώρα επιστρέφουμε στο οργανωμένο ταξίδι που είναι συγκεκριμένο και κοστολογημένο. Αυτό πρέπει να το λάβουν υπόψη στα ξενοδοχεία και να γνωρίζουν τα δεδομένα του πελάτη. Σήμερα ο πελάτης από το εξωτερικό με μία μέση κατάσταση στη χώρα του, δεν έχει διαφορά από εκείνον που έχει δυσκολίες στα οικονομικά του.
Ακόμα να λάβουμε υπόψη πως όσο αλλάζουν οι γενιές πάμε σε ψηφιοποίηση του ταξιδιού και εμείς πρέπει να δούμε την αγορά στα μάτια».
Έμφαση στην ποιότητα
Τέλος ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδιας Ξενοδόχων είπε ότι πρέπει να διατηρούμε το προϊόν σε υψηλό επίπεδο και όχι να κάνουμε πρωταθλητισμό στις αφίξεις.
«Χρειάζεται να έχουμε όλοι εισόδημα και ο καθένας να προσφέρει.
Ας προσπαθήσουμε να είμαστε το πρώτο προϊόν στη Μεσόγειο κι αν μπορούμε σε σχέση και με τις άλλες ηπείρους.
Τα επόμενα χρόνια σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση θα πρέπει να δημιουργηθούν οι Οργανισμοί Διαχείρισης Προορισμών έστω και πιλοτικά» κατέληξε ο κ. Γρηγόρης Τάσιος.