Σειρά θεμάτων που απασχολούν το Λιμενικό ταμείο έφερε στο προσκήνιο ο Πρόεδρός του Αναστάσιος Πλέσσας ο οποίος μεταξύ άλλων έκανε γνωστό ότι υπάρχει χρηματοδότηση από το υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής ώστε να ετοιμαστεί η μελέτη για να προχωρήσει η αναγκαία εκβάθυνση του λιμανιού.
Ένα από τα τελευταία ζητήματα που επιλύθηκε είναι η απομάκρυνση των ναυαγισμένων πλοίων από το λιμάνι και ο κ. Πλέσσας αναφέρθηκε αναλυτικά στη διαδικασία. «Τα προβλήματα λίμναζαν και αναφέρομαι και στην προηγούμενη θητεία της Λιμενικής Επιτροπής και για μας ήταν ένα στοίχημα. Το λέω με την έννοια πως πολλά θέματα ταλαιπωρούν την κοινωνία μας και η απομάκρυνση των ναυαγισμένων πλοίων ήταν πρωταρχικό γιατί ήταν η πρώτη εικόνα. Ο επισκέπτης δεν μπορεί να βλέπει τρία ναυαγισμένα πλοία σε μία μικρή τουριστική μαρίνα γιατί αυτό δεν είναι ότι καλύτερο για τον τουρισμό μας.
Ήταν και για μένα ένα στοίχημα και ήθελα να βοηθήσω τη Ζάκυνθο για να ξεφύγει από αυτή τη μιζέρια και την κακή εικόνα» είπε ο Πρόεδρος.
Τα ναυαγισμένα
Ο κ. Πλέσσας αναφέρθηκε στους διαγωνισμούς κι στο χαμηλό ποσό που διατίθεται για την απομάκρυνση όλων των παλιών πλοίων.
« Ήλθε το πλήρωμα του χρόνου γιατί οι συνθήκες είχαν ωριμάσει και βοήθησε και ο κορονοϊός. Ο τρίτος διαγωνισμός που κάναμε εμείς σαν Λιμενική Επιτροπή, ευδοκίμησε. Τελικά βρέθηκε ο ανάδοχος που είπε ναι και την έκανε τη δουλειά. Κάποιοι άλλοι το 2019 και το 2020 ζητούσαν εξωφρενικά ποσά για να κάνουν αυτό το έργο, όπως 100 χιλιάδες ευρώ. Μπορέσαμε όμως να το καταφέρουμε με 19.500 ευρώ και έγινε η ανέλκυση και η απομάκρυνση. Εμείς δεν θέλουμε να σπαταλάμε τα χρήματα σε πράγματα που δεν έχουν άμεσα ανταποδοτικό χαρακτήρα και μετά από τη δύσκολη εποχή του κορονοϊού δεν είχαμε αυτά τα ποσά.
Το πρόβλημα το δημιούργησε ο ιδιώτης και έπρεπε να το διαχειριστούμε εμείς. Όμως πρέπει να γνωρίζει η κοινή γνώμη ότι στο μέλλον αυτά τα χρήματα θα κληθεί να τα αποδώσει ο ιδιοκτήτης του σκάφους κι αυτό θα γίνει όταν περαιωθεί η διαδικασία. Αν δεν αποδώσει οικειοθελώς το χρηματικό ποσό, τότε θα γίνει μία άλλη διαδικασία σύμφωνα με την οποία θα μπουν στο ΑΦΜ του και θα εισπραχθούν μέσω του υπουργείου οικονομικών. Θα γίνει καταλογισμός του ποσού στο συγκεκριμένο ΑΦΜ.
Πρόκειται για τρία σκάφη που ήταν ημερόπλοια και τώρα τα τραβήξαμε στο τέρμα της μαρίνας όπου τα βαθικά είναι πολύ μικρά. Εκεί η εταιρεία που ανέλαβε τη δουλειά, κόβει σε τεμάχια τα πλοία και τα μεταφέρει Γίνεται μεταφόρτωση και θα πάνε στη Χαλυβουργική για ανακύκλωση.
Από τα τρία πλοία, το ένα ήταν σε καλή κατάσταση και θα μπορούσε να ξαναδρομολογηθεί αλλά ήθελε μεγάλο κόστος για να ξαναγίνει αξιόπλοο», συμπλήρωσε ο κ. Πλέσσας.
Επιπλέον παροχές
Μεταξύ άλλων προβλέπονται παρεμβάσεις για επιπλέον παροχές στο λιμάνι, θέμα γι το οποίο ο κ. Πλέσσας δήλωσε: «Τώρα ο κάθε επισκέπτης βλέπει πως υπάρχει μία αλλαγή στη μαρίνα, αν και πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα. Από το φθινόπωρο θα επεκτείνουμε τις παροχές σε νερό και σε ρεύμα, όπως και σε τοποθέτηση δεστρών, σε εκείνο το τμήμα του λιμανιού που είναι η μαρίνα. Έτσι ο χώρος θα λειτουργήσει αξιοπρεπώς και τα ημερόπλοια θα μπορούν να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους τουρίστες. Εμείς έχουμε μία μελέτη για περίφραξη του χώρου της μαρίνας και θα προχωρήσουμε με τη σύμφωνη γνώμη της Αρχαιολογικής υπηρεσίας γιατί είναι η εκκλησία του Αγ. Χαράλαμπου. Με την περίφραξη ο χώρος θα ασφαλιστεί και δεν θα εισέρχεται κανείς. Οι είσοδοι θα είναι ηλεκτρονικές και θα δώσουμε ειδικές κάρτες, ηλεκτρονικές σε όποιο θέλει να εισέρχεται και να εξέρχεται. Εκτιμώ πως αυτά θα τελειώσουν φέτος.
Το Λιμενικό ταμείο υλοποιεί το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων με ύψος 100 χιλιάδες ευρώ και αφορά την εγκατάσταση και επέκταση του ρεύματος στο λιμάνι και ειδικότερα στην Κ. Λομβάρδου. Επίσης θα μπουν περισσότερα πίλαρ και θα εξυπηρετούνται όλα τα σκάφη, μεγάλα και μικρά. Λύνεται ένα χρόνιο πρόβλημα και αντιμετωπίζονται τα παράπονα των ιδιοκτητών σκαφών και των πρακτόρων».
Η εκβάθυνση
Από τα πιο σημαντικά που γνωστοποιήθηκαν είναι το έργο εκβάθυνσης του λιμανιού που θεωρείται απολύτως αναγκαίο και ο κ. Πλέσσας είπε τα εξής: «Μέσω του υπουργείου Ναυτιλίας προχωράμε και κάτι άλλο πολύ σημαντικό. Εγκρίθηκε κονδύλι 98.000 ευρώ για μελέτες που αφορούν την εκβάθυνση του συνόλου της λιμενολεκάνης. Αυτό ήταν απαίτηση της ναυτιλιακής εταιρείας LEVANTE FERRIES η οποία θέλει να φέρει μεγαλύτερα πλοία. Είχαν περάσει πολλά χρόνια από τότε που έγινε η Ι τελευταία εκβάθυνση. Έτσι θα καταστούν λειτουργικά κι άλλα τμήματα του λιμανιού. Τώρα τα βαθικά είναι σε κακή κατάσταση. Από την έξοδο του λιμανιού και μέχρι το καφέ MADISON το βάθος είναι 3-4 μέτρα και μέχρι εκεί είναι λειτουργικό το λιμάνι».