08:26:59 πμ
Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου 2025
ErmisNews Λογότυπο
  • Ζάκυνθος
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Αγγελίες
  • Ermis Radio
Ερμής
Αναζήτηση
  • Ζάκυνθος
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Αγγελίες
  • Ermis Radio
Ακολουθήστε Μας
Κοινωνία

Πώς χάθηκε και το φετινό καλοκαίρι για τα υδροπλάνα

Τελευταία ενημέρωση: 16/04/2020 στις 1:16 ΜΜ
Δημοσιεύτηκε 16 Απριλίου 2020
ΔΙΑΜΟΙΡΑΣΜΟΣ

Τελικά, το στοίχημα για πτήσεις, έστω και σε πιλοτικό επίπεδο με υδροπλάνα, το φετινό καλοκαίρι έχει καταστεί ανέφικτο και όχι μόνο δύσκολο, όπως ανέφερε το Capital.gr τον περασμένο χειμώνα.  Η ψήφιση, αρχές της χρονιάς του νομοσχεδίου για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, είχε τροφοδοτήσει τις προσδοκίες ότι σε διάστημα περίπου έξι μηνών, μέχρι δηλαδή και τον Ιούλιο, θα ήταν δυνατόν να υπάρξουν πτήσεις με υδροπλάνα. Ωστόσο, η πανδημική κρίση εξαΰλωσε κάθε ψήγμα προσδοκίας, δεδομένου ότι οι συνθήκες έχουν οδηγήσει στην αναστολή όσων επενδυτικών σχεδίων προγραμματίζονταν και στο συγκεκριμένο τομέα.

Contents
Το πιλοτικό δίκτυοΈσοδα έως 45 εκατ. ευρώ

Το πιλοτικό δίκτυο

Σήμερα, έχουν αδειοδοτηθεί μόνο τα υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα. Για να υπάρξει ένα δίκτυο οκτώ υδατοδρομίων, απαιτείται η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων να προχωρήσει στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την τοποθέτηση οικίσκων στα υδατοδρόμια Κεφαλονιάς, Ιθάκης, Λευκάδας, Μεγανησίου και Ζακύνθου. Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, τα Λιμενικά Ταμεία Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς και Ιθάκης, Λευκάδας και του Μεγανησίου έχουν προχωρήσει στην υπογραφή προγραμματικής σύμβασης με τη ΔΕΠΑΝ (Δίκτυο ελληνικών Πόλεων για την Ανάπτυξη), με στόχο την ολοκλήρωση του δικτύου υδατοδρομίων στο Ιόνιο. Ωστόσο, η κίνηση αυτή δεν αναμένεται να φέρει αποτελέσματα νωρίτερα από του χρόνου του καλοκαίρι.

Οι ελπίδες πλέον, είναι…αυξημένες για πτήσεις με υδροπλάνα το καλοκαίρι του 2021. Αυτό και επειδή, όπως σημειώνει στο Capital.gr ο πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια ΑΕ, Αναστάσιος Γκόβας, το υπουργείο Υποδομών υλοποιεί όσες προαπαιτούμενες ενέργειες -π.χ. έκδοση ερμηνευτικών εγκυκλίων-προβλέπονται από το νομοθετικό πλαίσιο, που θεσπίστηκε πριν από περίπου δύο μήνες.

“Σημαντική πρόοδος έχει γίνει στην επικαιροποίηση σύμφωνα με τον νέο νόμο των τεχνικών φακέλων των υδατοδρομίων για όλο το δίκτυο, με τα πρώτα αποτελέσματα να αποστέλλονται άμεσα από την υπηρεσία αξιολόγησης των υδατοδρομίων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παρά τις δυσκολίες και δυσλειτουργίες που επιφέρει η πανδημία” αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία Hellenic Seaplanes.

Επίσης, το σχήμα Υδατοδρόμια Νοτίου Αιγαίου, όπου συμμετέχουν οι εταιρείες Ελληνικά Υδατοδρόμια και Hellenic Seaplanes, έχει αναλάβει την αδειοδότηση 20 υδατοδρομίων στο Νότιο Αιγαίου, διαδικασία που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Ως εκ τούτου, το αισιόδοξο σενάριο προβλέπει την ολοκλήρωση της αδειοδότησης της συγκεκριμένης ομάδας υδατοδρομίων μέχρι τις αρχές του 2021. Αυτά σε συνδυασμό με τα υδατοδρόμια που εκτιμάται ότι θα καταφέρει να αδειοδοτήσει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα δίκτυο που θα επιτρέψει τις πτήσεις με αμφίβια αεροσκάφη το καλοκαίρι του 2021.

Έσοδα έως 45 εκατ. ευρώ

Η δραστηριότητα των υδροπλάνων εκτιμάται ότι θα μπορούσε να αποφέρει κρατικά έσοδα έως 45 εκατ. ευρώ. Αυτό δεδομένου ότι κάθε εταιρεία αεροσκαφών που πραγματοποιεί πτήσεις, θα καταβάλλει υπέρ του Δημοσίου, τέλος, ύψους 10 ευρώ, ανά επιβάτη, ενώ ο υφιστάμενος σχεδιασμός προβλέπει την ανάπτυξη δικτύου 100 υδατοδρομίων, πανελλαδικά. Εάν ληφθεί υπόψη ότι σε ένα κεντρικό υδατοδρόμιο αντιστοιχούν περίπου 3.000 πτήσεις, ενώ ένα υδροπλάνο-τα ρωσικά μπορούν να χωρέσουν έως 150 άτομα, αλλά δεν διαθέτουν πιστοποίηση για να πετούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση- διαθέτει χωρητικότητα 19 επιβατών, γίνεται αντιληπτό ότι, όταν αναπτυχθεί το δίκτυο των 100 υδατοδρομίων, σε ετήσια βάση, ο αριθμός πτήσεων και επιβατών υπολογίζεται σε 300.000 και σε 4,5 εκατομμύρια επιβάτες, αντίστοιχα.  

Στο παρελθόν, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) είχε εντάξει στην λίστα των προτεινόμενων μεγάλων έργων τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων, καθώς όχι μόνο αναβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν, αλλά και βελτιώνουν τη συνδεσιμότητα νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών. Λόγω και των έκτακτων συνθηκών που έχει δημιουργήσει ο κορονοϊός, στην αγορά εκτιμούν ότι την επομένη της πανδημικής κρίσης, η ελληνική πολιτεία θα προχωρήσει πραγματικά στην επιτάχυνση των συγκεκριμένων επενδύσεων.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Πηγή: www.capital.gr

Ermis News 16 Απριλίου 2020
Αφήστε ένα σχόλιο Αφήστε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

ΚοινωνίαΟικονομία

Ακριβότερο κατά 16%-20% το τραπέζι των Χριστουγέννων το 2025 σε σχέση με το 2024

Αναλυτικά οι τιμές όπως τις κατέγραψε το ΙΝΚΑ Αυξημένο θα είναι το κόστος για το τραπέζι των Χριστουγέννων, σε σχέση με πέρυσι, κατά 16-20%, σύμφωνα…

15 Δεκεμβρίου 2025
ΖάκυνθοςΚοινωνία

Νέος Σταθμός για τα δρομολόγια Ζακύνθου – Πάτρας

Από την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου όλα τα δρομολόγια των λεωφορείων από την Ζάκυνθο προς την Πάτρα και από την Πάτρα προς την Ζάκυνθο θα πραγματοποιούν…

12 Δεκεμβρίου 2025
ΖάκυνθοςΚοινωνία

Υψηλά ποσά για το άναμμα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου δείχνει η Διαύγεια

Το άναμμα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου στην Πλατεία Σολωμού, πουπραγματοποιήθηκε την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου, συγκέντρωσε πλήθος κόσμου και άνοιξεεπίσημα την εορταστική περίοδο στη Ζάκυνθο. Πίσω όμως…

12 Δεκεμβρίου 2025
ΖάκυνθοςΚοινωνία

Συγκίνηση και σημαντικές παρεμβάσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο της Πέμπτης

Το Δημοτικό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε χθες,Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου, ξεκίνησε σε ιδιαίτερα φορτισμένοκλίμα. Όλο το σώμα τήρησε ενός λεπτού σιγή για τον άδικοχαμό του δίχρονου παιδιού…

12 Δεκεμβρίου 2025
ΖάκυνθοςΚοινωνία

Στο ΔΙΚΕΠΑΖ μεταφέρθηκε το pit bull που σκότωσε τον μικρό Λίο

Το τραγικό περιστατικό στον Άγιο Λέοντα, όπου ένα σκυλί δάγκωσε και σκότωσε ένα δίχρονο αγοράκι, έχει συγκλονίσει βαθιά όλη την Ζάκυνθο και την Ελλάδα. Μέσα…

11 Δεκεμβρίου 2025
ΖάκυνθοςΚοινωνία

Α. Θεοδόση-Κοντού: Δεν υπάρχει δικαιολογία για την τόση μεγάλη καθυστέρηση στην υλοποίηση της μελέτης του ΕΜΠ

Τους τελευταίους μήνες, το Ναυάγιο βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης. Οι εξελίξεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας είναι πολλές και σημαντικές, δημιουργώντας…

11 Δεκεμβρίου 2025
ErmisNews Λογότυπο

Κατηγορίες Ειδήσεων

  • Ζάκυνθος
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Αγγελίες
  • Ermis Radio

Σχετικά με Εμάς

  • Η Εφημερίδα ΕΡΜΗΣ
  • Ραδιοφωνικός Σταθμός Ermis Radio 91.8 fm
  • PRINT SHOP / Εκτυπώσεις Offset – Digital
  • Ηλεκτρονική Έκδοση Εφημερίδας “ΕΡΜΗΣ”
  • Συνδρομές Εφημερίδας “ΕΡΜΗΣ”
  • Επικοινωνία

Ταυτότητα

  • Ταυτότητα Εφημερίδας
  • Ποιοι Είμαστε
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies

Χρήσιμα

  • Φαρμακεία Ζακύνθου / 24ωρη Λειτουργία
  • Ταξιδεύω / Συγκοινωνίες από/προς Ζάκυνθο

Social Media

Ermis Radio 91.8 fm

Weaved by The Udjat TeamThe Udjat Team Logo
Welcome Back!

Sign in to your account

Χάσατε τον κωδικό σας;