Η δύσκολη οικονομική κατάσταση των ευρωπαίων τουριστών που έρχονται για διακοπές στο νησί μας αποτυπώνεται και στις επιλογές τους για ημερήσιες εκδρομές που γίνονται με σκάφη. Για το θέμα αυτό μίλησε στην εφημερίδα ΕΡΜΗΣ ο τουριστικός – ναυτικός πράκτορας Κίμων Σωτηρόπουλος ο οποίος ανέφερε πως φέτος οι επισκέπτες μας ζητούσαν τις πιο οικονομικές εκδρομές.
«Το καλοκαίρι που μας πέρασε ήταν ένα δύσκολο καλοκαίρι. Παρατηρήθηκε μια αύξηση των επισκεπτών στο νησί μας αλλά αυτό δεν σήμαινε και αύξηση της ζήτησης για εκδρομές. Σιγά – σιγά νομίζω ότι περνάμε σε εποχές όπως ήταν πριν τον covid-19. Οι επισκέπτες μας ζητάνε ξανά ομαδικές εκδρομές γιατί δεν υπάρχουν πολλά χρήματα. Ξαναμπαίνουμε σε τέτοιους ρυθμούς» ανέφερε ο κ. Σωτηρόπουλος ο οποίος στη συνέχεια περιέγραψε συνήθειες των τουριστών στην περίοδο του κορωνοϊού.
«Τα τελευταία χρόνια μετά την εποχή του κορονοϊού οι τουρίστες ζητούσαν πιο πριβέ εκδρομές, δηλαδή με λιγότερο κόσμο. Ταξίδευαν με το δικό τους ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο. Τώρα πια επειδή δεν υπάρχουν χρήματα, ζητάνε πάλι τις ομαδικές εκδρομές. Ο τουρισμός στην Ζάκυνθο πάει προς το ανατολικό μπλοκ, πλέον. Οι Βρετανοί και οι Ολλανδοί που έρχονται στο νησί είναι λιγότεροι. Οι Ολλανδοί χρησιμοποιούν ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο και κάνουν το island hoping δηλαδή πάνε Ζάκυνθο, Κεφαλλονιά, Ιθάκη και ξαναεπιστρέφουν πάλι πίσω. Οι Βρετανοί δεν ασχολούνται με τις εκδρομές.
Μετά έχουμε τους Πολωνούς και τους υπόλοιπους που θέλουν να δουν κάτι παραπάνω, αλλά όσο γίνεται πιο οικονομικά» εξήγησε ο κ. Σωτηρόπουλος. Σε ερώτημα για τη μικρή παρουσία Γερμανών στη Ζάκυνθο, ο κ. Σωτηρόπουλος είπε: «Η Γερμανική αγορά είναι περίεργη. Είναι πιο βατή από όλες τις άλλες αλλά δεν είχαμε ποτέ πολλούς Γερμανούς εδώ στη Ζάκυνθο».
Αναφορικά με το μαζικό τουρισμό, ο κ. Σωτηρόπουλος ανέφερε: «Υπάρχουν ξενοδοχεία που προωθούν αυτόν τον τουρισμό, όπως τα all inclusive. Για την οικονομική κατάσταση που επικρατεί σε όλη την Ευρώπη, αυτό το είδος του τουρισμού είναι πιο προσιτό. Έχει γίνει ένα άνοιγμα με τις βίλες και τα καταλύματα πολυτελείας που υπάρχουν αυτή την στιγμή στην Ζάκυνθο, αλλά δεν υπάρχουν οι παροχές δηλαδή για την Βίλα δεν έχουμε οδικό δίκτυο, ούτε συγκοινωνίες. Έχουμε πολλά προβλήματά και γι’ αυτό δεν μπορούμε να προσελκύσουμε τον καλό τουρισμό».
Για τα αιτήματα των τουριστών και για όσα ζητούν να τους δώσει ένα γραφείο με εκδρομές, ο κ. Σωτηρόπουλος είπε: «Εμείς έχουμε για όλα τα οικονομικά γούστα και προσφέρουμε τα πάντα. Αυτό που βλέπουμε σε μεγάλο ποσοστό είναι από την μεσαία τάξη και κάτω. Υπάρχουν σκάφη που κοστίζουν από 100 έως 120 ευρώ για 3 με 4 ώρες. Οι τιμές όμως φθάνουν στις 3 και 4 χιλιάδες ευρώ, ανάλογα με τις παροχές.
Έχουμε πελάτες που είναι πάρα πολύ καλοί αλλά δύσκολα φτάνουν στην Πόλη. Ο πολύ πλούσιος πελάτης που έρχεται, έχει κλείσει την βίλα του σε κάποια απομονωμένη περιοχή και έχει όλες του τις παροχές εκεί. Σίγουρα έχουμε τουρίστες μεγάλης οικονομικής επιφάνειας αλλά δύσκολα τους βλέπουμε. Φθάνουν με το ΒΑΝ ήτο VIP μέσο, ρωτούν και μετά φεύγουν».
Στο ζητούμενο για την αναβάθμιση του ποιοτικού προϊόντος, ο κ. Σωτηρόπουλος σημείωσε: «Ο ποιοτικός τουρισμός θέλει πολύ δουλειά. Δεν είναι εύκολα τα πράγματα. Πρώτα απ’ όλα πρέπει να διορθωθεί το θέμα με τα αυτοκίνητα στην Πόλη. Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβρη από τις 6 ώρα το απόγευμα δεν μπορείς να κυκλοφορήσεις. Δεν υπάρχει χώρος στάθμευσης. Εμείς ερχόμαστε στο γραφείο μας 7 το πρωί και ψάχνουμε ένα τέταρτο για να παρκάρουμε.
Πρέπει να βάλουμε στην άκρη οποιοδήποτε πολιτικό ή άλλο κόστος και να δουλέψουμε για την Ζάκυνθο. Είμαστε σε ένα ευλογημένο μέρος που για όλους υπάρχει δουλειά αλλά πρέπει και να το προσέξουμε. Μην είναι ο μόνος μας στόχος το χρήμα. Ελπίζω οι καινούργιες Αρχές να δουλέψουν πάνω σε αυτό τον τομέα».
Τέλος σε ερώτημα για τη γραμμή Πεσσάδα Κεφαλονιάς-Σχινάρι Βολιμών που γίνεται με το πλοίο του γραφείου του, ο κ. Σωτηρόπουλος είπε: «Κλείσαμε για φέτος τα δρομολόγια για τα άλλα νησιά αλλά πήγαμε καλά. Ήταν αυξημένες οι ομαδικές εκδρομές δηλαδή είχαμε μια μείωση του 15% στα ΙΧ αλλά αυξήθηκαν οι ομαδικές. Υπήρχαν μέρες που το πρωτόκολλο του καραβιού που ήταν κάθε μέρα γεμάτο, δηλαδή το πρωτόκολλο των επιβατών. Είχε μέσα λεωφορεία διώροφα που είχαν 50 με 60 άτομα και διώχναμε κόσμο επειδή είχε συμπληρωθεί το πρωτόκολλο. Δεν βγαίνει για να έχουμε κι άλλο επιπλέον δρομολόγιο τον Αύγουστο».