Χάρη στην αρκετά ωραία, καλοστημένη και με γνώση ή σοβαρότητα επιμελημένη παρου- σίαση (από την «Ομάδα Τέχνης ΖύμΩσις») του θεατρικού έργου «Το μυστικό της Κοντέσσας Βαλέραινας», με αξιέπαινους όλους τους παράγοντες και τους συντελεστές τής παράστασης, για την προσπάθεια και την προσφορά τους (στο πλαίσιο του δυνατού), ο «Πατέρας του Νεοελληνικού Θεάτρου» Γρηγόριος Ξενόπουλος (1867 – 1951) δηλώνει διαχρονικά «παρών», εντός και εκτός Ζακύνθου, με το πνεύμα του και τη γραφή του, με τον έντεχνο Λόγο του, με την φιλονεϊκή και διδακτική του στάση και πνοή, με τις συνεχείς εκδόσεις των έργων του, με το σύνολο της πνευματικής του δημιουργίας.
Και, ακόμη, με την ανθεκτική ώς τις μέρες μας «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ», το ιστορικό και πολυφωνικό περιοδικό του, ιδρυμένο από τον πολυγραφότατο συγγραφέα το 1927, με σπουδαία προσφορά στη νεοελληνική γραμματεία.
Αυτός ο σημαντικός και ανεξάντλητος Νεοέλληνας Λογοτέχνης, με πανελλήνια αναγνώριση, ο μόνος Ζακυνθινός που άξια αναδείχθηκε μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, ακόμη δεν κρίθηκε άξιος (!), στην ιδιαίτερη πατρίδα μας, για να δοθεί το όνομά του στο νέο Δημοτικό Θέατρο, ενώ από κάποιους προτείνονται άλλοι κατώτεροί του για την αυτοδίκαιη και αντικειμενική αυτή ονοματοδοσία.
Η νέα Δημοτική Αρχή ας φροντίσει να αρθεί και αυτή η ακατανόητη εκκρεμότητα, για να δικαιωθεί και έτσι, όπως επιβάλλεται, η μορφή – και η μνήμη – τού κορυφαίου μας αυτού και ανανεωτικού Θεατρογράφου, ικανού και διαρκή διαφημιστή τού Ζακυνθινού «κόσμου» και πολιτισμού.
Το κενό στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν τιμά ούτε το Χθες ούτε το Σήμερα της πολιτιστικής Ζακύνθου ούτε τον επιφανή Γρηγ. Ξενόπουλο ούτε τους αρμόδιους παράγοντες ούτε το θεατρόφιλο κοινό.
Ας δοθεί επιτέλους η πρέπουσα λύση, για να μην μένει εκτεθειμένη η σύγχρονη Ζάκυνθος στους πνευματικούς και καλλιτεχνικούς κύκλους της χώρας μας.
Διονύσης Σέρρας
Μάιος 2024
Υ.Γ. 1:
Η Δημοτική μας Αρχή καλό είναι ν’ αποφασίσει σύντομα για την ονομασία του νέου θεάτρου μας αλλά και η απόφασή της αυτή πρέπει άμεσα να εφαρμοστεί και όχι να μείνει ανεκτέλεστη, όπως συμβαίνει, προσβλητικά και απαράδεκτα, με την περίπτωση της μετονομασθείσας οδού «ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΤΑΒΟΥΛΑΡΗ»!
Ας γίνει, επιτέλους, το σωστό και το δίκαιο και ας διορθωθούν όσα λάθη υπάρχουν στις οδοπινακίδες της πόλης, ανιστόρητα και κωμικοτραγικά.
Υ.Γ. 2:
Με το ονοματεπώνυμο του επίσης σημαντικού Ζακυνθινού δημιουργού Παύλου Καρρέρ (1829-1896), πρωτοπόρου μουσικοσυνθέτη, μπορεί να τιμηθεί το Υπαίθριο Θέατρο Ζακύνθου, αφού αυτό συνδέεται κυρίως με τον κόσμο της Μουσικής, του τραγουδιού, των συναυλιών ή των ποικίλων μουσικοχορευτικών παραστάσεων.
Το όνομα «ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ» παραπέμπει άμεσα στον χώρο του ΘΕΑΤΡΟΥ, ενώ το όνομα «ΚΑΡΡΕΡ» μας συνδέει με τον κόσμο της ΜΟΥΣΙΚΗΣ ή της ΟΠΕΡΑΣ, με τη λειτουργία ενός ΩΔΕΙΟΥ ή ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ…
Δ.Σ.