“H πρόταση είχε εγκριθεί από την επιτροπή και το
Ινστιτούτο Επιστημονικής Παιδείας και απορρίφτηκε
από τον Διευθυντή της Περιφέρειας και τον
Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας”.
![](https://ermisnews.gr/wp-content/uploads/2024/08/aretakeio-sxoleio-min.jpg)
Ο κ. Νικήτας Αρετάκης, δωρητής του Αρετάκειου σχολειού, αναφορικά με αφορμή την απόρριψη της πρότασης να εξελιχθεί το σχολείο που χρηματοδότησε και κατασκεύασε ο ίδιος ως Πειραματικό μίλησε στον -Ε- και είπε τα εξής:
“Είμαι απογοητευμένος! Αυτό το σχολείο θα έπρεπε να αναβαθμιστεί και όχι να υποβαθμιστεί…
Με ενημέρωσαν ότι το Αρετάκειο δεν θα γίνει Πειραματικό, παρόλο που είχε εγκριθεί από την αρμόδια επιτροπή και το Ινστιτούτο Επιστημονικής Παιδείας. Η πρόταση απορρίφτηκε από τον Διευθυντή της Περιφέρειας και τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας.
Προσπάθησα να μάθω την αιτία αυτής της απόφασης και μου είπαν κάποιες αοριστολογίες. Όλα αυτά δεν έχουν νόημα. Εγώ είχα πει ότι θα συνεισέφερα στα έξοδα για την μετακίνηση των παιδιών και σε ότι άλλο ακόμα χρειαζόταν.
Προφανώς, αν έβαλε κάποιος το χέρι του, αυτός είναι ο Βουλευτής. Δεν υπάρχει κανείς άλλος που να μην το ήθελε το συγκεκριμένο Δημοτικό ως πειραματικό. Δεν μπορώ να καταλάβω τι έχω κάνει στο κ. Δ. Ακτύπη και με κυνηγάει έτσι…
Το Αρετάκειο δεν το έκανα για την προβολή. Εγώ το έφτιαξα για να μάθουν τα παιδιά της Ζακύνθου γράμματα. Εγώ έμαθα γράμματα από έναν δάσκαλο στο Γερακαρίο… Μέχρι τότε ήμουν και εγώ ‘’στούρνος’’. Από εκεί και πέρα, αν δεν θέλουν αυτοί να μάθουν τα παιδιά γράμματα, θα κάνω αγωγή στον Δήμο Ζακύνθου και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ώστε να πάρω το σχολείο πίσω. Η αγωγή μου θα αναφέρει ότι αν δεν γίνει πάλι το Αρετάκειοδημοτικό σχολείο εξαθέσιο, θα ακυρωθεί η δωρεά. Αυτή την στιγμή, το Αρετάκειο το έχουν κάνει τετραθέσειο. Με λίγα λόγια το έχουν υποβαθμίσει!
Εγώ προσέφερα το σχολείο με όρους! Μέσα στους όρους μου αναφέρω ότι το σχολείο θα λειτουργεί σαν εξαθέσιο σχολείο της ορεινής ζώνης. Αν τους ενοχλεί το όνομα ‘’Αρετάκειο’’ να το αλλάξουμε… Όμως, το σχολείο πρέπει να γίνει τέτοιο ώστε να μαθαίνουν οι μαθητές γράμματα. Αυτή την στιγμή, αναιρούνται βασικοί όροι της δωρεάς. Είναι δυνατόν να κάνουν δυο τάξεις, την ίδια ώρα μάθημα, στην ίδια αίθουσα;»
ΟΛΓΑ ΓΚΟΥΣΚΟΥ