Οι απελπιστικά αργοί ρυθμοί με τους οποίους προχωρά η αντικατάσταση των ραντάρ σε αεροδρόμια όπως της Ανδραβίδας, που εξυπηρετεί τη Ζάκυνθο, τέθηκαν για μία ακόμα φορά από τους ξενοδόχους γιατί η ζήτηση είναι αυξημένη για το 2022 αλλά δεν υπάρχουν διαθέσιμα slots για τις αεροπορικές εταιρείες.
Αν και πρόκειται για ένα πρόβλημα που έρχεται από παλιά, το θέμα είναι πως δεν έχει αντικατασταθεί το πεπαλαιωμένο ραντάρ της Ανδραβίδας και ως εκ τούτου βρισκόμαστε ακόμα στο ίδιο σημείο. Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι υπάρχει αυξημένη ζήτηση για την τουριστική Ζάκυνθο, τότε υπάρχει επιπλέον λόγος να διεκδικήσουμε την άμεση επίλυση του ζητήματος.
O Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων της Δημοτικής Ενότητας Ζακυνθίων Γιώργος Μάργαρης, έβαλε το ζήτημα του αεροδρομίου γιατί τώρα γίνονται κρατήσεις των αεροπορικών εταιρειών.
«Τον κλάδο μας τον αφορά το θέμα του αεροδρομίου με τις προσεγγίσεις των αεροπλάνων. Τώρα υπάρχει ζήτηση για την επόμενη χρονιά και πρέπει να το δούμε. Μέχρι κάποιο σημείο έχει προχωρήσει, υπάρχουν εγκρίσεις από τα υπουργεία αλλά με πολύ αργούς ρυθμούς» σημείωσε ο κ. Μάργαρης.
Το θέμα του απαρχαιωμένου ραντάρ στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας, που δεν επιτρέπει την παραχώρηση περισσότερων slot σε τουρ οπερέϊτορ και αεροπορικές εταιρείες έχει τεθεί πολλές φορές από τους τουριστικούς φορείς του νησιού, αλλά και από τους Συλλόγους Ξενοδόχων της Ζακύνθου. Στην προεκλογική περίοδο του 2019 είχε τεθεί εκ νέου το αίτημα από τους υποψήφιους βουλευτές του σημερινού κυβερνώντος κόμματος.
Οι ξενοδόχοι σημειώνουν ότι η ζήτηση είναι πολύ μεγαλύτερη από τις 3 πτήσεις ανά ώρα ειδικά τα τελευταία χρόνια που παρατηρήθηκε μια κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης και ζητούν να προχωρήσουν οι διαδικασίες για να αυξηθούν τα slotς.
Με την ευκαιρία ο κ. Γ. Μάργαρης ανέφερε πως δεν πρέπει να καθυστερούμε στην αντιμετώπιση των προβλημάτων και είπε: «Τα προβλήματα της Ζακύνθου πρέπει να τα λύσουμε εμείς γιατί εμείς κρατάμε την τύχη του τόπου μας στ χέρια μας. Τώρα και όχι την επόμενη άνοιξη πρέπει να δούμε τις παρεμβάσεις που χρειάζονται ώστε να είμαστε καλύτεροι την επόμενη χρονιά που θα είναι καλή, εχόντων των πραγμάτων. Κι εμείς λοιπόν πρέπει να φροντίσουμε να είμαστε καλύτεροι την επόμενη χρονιά».
Η Fraport Greece
Από την πλευρά της η Fraport Greece έχει απαντήσει ότι είναι σε αναμονή για να γίνουν οι απαιτούμενοι έλεγχοι από τους ειδικούς. Ει9δικότερα η Fraport Greece επισημαίνει: «Σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης ο Παραχωρησιούχος πρέπει να προμηθεύσει συστήματα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας προς όφελος της Πολεμικής Αεροπορίας για τη διαχείριση των τερματικών περιοχών εναέριας κυκλοφορίας των αεροδρομίων Χανίων, Ανδραβίδας, Αράξου, Ζακύνθου και Κεφαλονιάς. Στα συστήματα αυτά περιλαμβάνονται MLAT, συστήματα επικοινωνιών καθώς και σύστημα διαχείρισης αεροσκαφών εδάφους, προκειμένου να διαχειρίζεται σωστά η εναέρια κυκλοφορία που τώρα υπολείπεται σημαντικά. Τα συστήματα αφορούν κυρίως για εμπορικές πτήσεις και θα τα διαχειρίζεται η Πολεμική Αεροπορία για τη διαχείριση του νοτιοδυτικού και δυτικού τομέα (τερματικές περιοχές διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας Χανίων και Ανδραβίδας).
Σε αυτή τη φάση απαιτούνται επιτόπιοι έλεγχοι από ειδικούς μηχανικούς – εκπροσώπους της Πολεμικής Αεροπορίας, της ΥΠΑ, της Fraport Greece, της βρετανικής συμβουλευτικής εταιρείας σε Χανιά, Ανδραβίδα, Άραξο, Ζάκυνθο και Κεφαλλονιά, στα αεροδρόμια και στις γύρω από αυτά περιοχές, για να καταγραφούν οι απαιτήσεις και οι θέσεις που θα πρέπει να αναπτυχθούν τα συστήματα. Οι επιτόπιοι έλεγχοι δεν ήταν εφικτό να γίνουν λόγω των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας. Η Πολεμική Αεροπορία, αφού αναιρέθηκαν οι περιορισμοί μετακινήσεων λόγω πανδημίας, έστειλε πρόσφατα την έγκρισή της και οι επιτόπιοι έλεγχοι ξεκινούν.
Μετά τις επιτόπιες επισκέψεις, και βάσει των αποτελεσμάτων που θα προκύψουν, θα γίνει η προετοιμασία των εντύπων της διαδικασίας του διαγωνισμού προμήθειας και των απαιτήσεων των συστημάτων. Έπεται η εκτέλεση του διαγωνισμού και η διαδικασία υποβολής προσφορών. Μετά την αξιολόγησή τους και ανάθεση, θα ξεκινήσει η παραγωγή και εγκατάσταση των συστημάτων. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η εκπαίδευση (θεωρητική και πρακτική) στο προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας, ώστε τα συστήματα να καταστούν πλήρως λειτουργικά».
Σημειώνεται πως τα εν λόγω συστήματα όχι μόνο θα τα παραλάβει η Πολεμική Αεροπορία, αλλά θα είναι και υπεύθυνη για τη λειτουργία τους.