Οι εξελίξεις με το 2ο Δημοτικό σχολείο βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της τοπικής κοινωνίας γιατί όλοι θέλουν να δουν τους μαθητές μέσα στις τάξεις χωρίς άλλη ταλαιπωρία, αφού οι μήνες που πέρασαν ανέδειξαν το πρόβλημα στατικότητας του κτιρίου που οδήγησε σε άμεσες ενέργειες με τη μεταφορά των παιδιών σε άλλα σχολεία. Τώρα περιμένουμε να τεθούν σε λειτουργία τα προκάτ στο χώρο του οικοπέδου της Μαθητικής Εστίας και για την τύχη του σχολείου θα ληφθούν πολιτικές αποφάσεις αφού πρώτα εισακουστούν οι ειδικοί που είναι ο τεχνικός κόσμος.
Ο Δήμαρχος Γιώργος Στασινόπουλος δήλωσε στην εφημερίδα ΕΡΜΗΣ ότι από μέρα σε μέρα περιμένουμε να έλθουν τα προκάτ για το 2ο Δημοτικό τα οποία θα τοποθετηθούν στο σημείο που έχει ανακοινωθεί.
Για την υπόθεση αυτή μίλησε αναλυτικά ο πολιτικός μηχανικός Διονύσιος Μπονίκος ο οποίος έχει αναλάβει τον έλεγχο του κτιρίου του εν λόγω σχολείου και είπε ότι το γραφείο του ανέλαβε την υπόθεση μετά από συνεννόηση με τον Αντιδήμαρχο παιδείας Νίκο Ακτύπη τον Ιούλιο μήνα και επρόκειτο για μελέτη στατικής επάρκειας την οποία και εκπόνησε και η οποία ανέδειξε το μέγεθος του προβλήματος.
«Αυτή η μελέτη προέκυψε σύμφωνα με κάποια στάδια ελέγχου που προβλέπει ο Κανονισμός Επεμβάσεων και Ενισχύσεων (ΚΑΝΕΠΕ) και σύμφωνα με αυτόν έγινε ένας οπτικός έλεγχος αποτύπωσης του φέροντος οργανισμού. Στη συνέχεια έγιναν εργαστηριακές δοκιμές με δείγματα που πήραμε επιτόπου και τα στείλαμε στο εργαστήριο αντοχής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Είναι τα λεγόμενα «καρότα» και τα κτίρια που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα την δεκαετία μεταξύ 1970 και 1980 εμφανίζουν τις ίδιες ανεπάρκειες με του 2ου Δημοτικού, ενώ υπάρχει και το θέμα της ανύπαρκτης συντήρησης των δημοσίων κτιρίων που επιβαρύνει τη στατική τους επάρκεια.
Αυτά τα κτίρια κατασκευάστηκαν εξ αρχής κακά γιατί δεν ακολουθήθηκαν οι οδηγίες της εποχής και σε συνδυασμό με την έλλειψη συντήρησης δημιουργούν τεράστια προβλήματα» είπε αρχικά ο κ. Μπονίκος και στη συνέχεια είπε τα ακόλουθα για το σχολείο.
«Στο 2ο Δημοτικό φαίνονται οι οπλισμοί, υπάρχει αρκετή υγρασία στο κτίριο και είναι λογικό να ανησυχούν οι γονείς και οι δάσκαλοι για την στατικότητά του.
Εμείς στείλαμε τα δείγματα στο Πολυτεχνείο για να δούμε τις αντοχές και πράγματι διαπιστώσαμε πως ήταν αρκετά χαμηλές σε ορισμένα μέρη. Σύμφωνα λοιπόν με αυτά τα αποτελέσματα αλλά και με την αποτύπωση που κάναμε, εκπονήσαμε την μελέτη στατικής επάρκειας η οποία γίνεται σε ειδικά λογισμικά που έχουν ενσωματωμένο τον Κανονισμό επεμβάσεων και ενισχύσεων και προσπαθήσαμε να προσομοιώσουμε το στατικό φορέα όσο γίνεται πιο κοντά στην πραγματικότητα. Από την αρχή γνωρίζαμε πως το σχολείο θα εμφάνιζε σε μεγάλο βαθμό ανεπάρκειες και διαπιστώσαμε ότι αυτές οι ανεπάρκειες αγγίζουν το 90% των δομικών στοιχείων.
Το σχολείο αποτελείται από τέσσερα ανεξάρτητα τμήματα και υπάρχει αρμός, ενώ σκυροδετήθηκαν σε διαφορετικές φάσεις. Αυτό γίνεται σε μεγάλα κτίρια για λόγους διευκόλυνσης, δηλαδή να τα χωρίζουμε σε αρμούς. Οι ανεπάρκειες ήταν και στα τέσσερα τμήματα του σχολείου. Είδαμε επίσης ότι κάποιες επεμβάσεις που έγιναν όλα τα προηγούμενα χρόνια ήταν δυσμενείς αναφορικά με τα αποτελέσματά τους. Για παράδειγμα μία υγρομόνωση που έγινε στον προαύλιο χώρο είναι αυτή που έχει τα περισσότερα προβλήματα γιατί είχε σαν αποτέλεσμα να εγκλωβίσει περισσότερο την υγρασία και να εισχωρήσει στα δομικά στοιχεία διαβρώνοντας τον οπλισμό του κτιρίου» εξήγησε ο μηχανικός και μελετητής της στατικότητας του 2ου Δημοτικού.
Ο κ. Διονύσιος Μπονίκος αναφέρθηκε ακόμα στο θέμα των σεισμών και είπε: «Η Ζάκυνθος είναι μία σεισμογενής περιοχή και το κτίριο έχει καταπονηθεί. Ο σεισμός που δέχεται ένα κτίριο λειτουργεί αθροιστικά και οι όποιες παραμορφώσεις προκύπτουν, δεν επανέρχονται στο αρχικό στάδιο αλλά παραμένουν και επιβαρύνουν. Το θέμα με την υγρασία που διαβρώνει τον οπλισμό, μεγαλώνει το πρόβλημα της στατικής επάρκειας».
Ο μελετητής συμπλήρωσε πως η δουλειά που έκανε ήταν ολιστική και έτσι είδαν το κτίριο για να μπορέσουν να αποκαταστήσουν τα στοιχεία που έχουν βλάβη και για να εκσυγχρονιστεί σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς. «Το θέμα δεν είναι να γίνουν απλές τοπικές επεμβάσεις και κάθε χρόνο να χρειάζονται ξανά επεμβάσεις, γι’ αυτό και το είδαμε ολιστικά» είπε ο κ. Διονύσιος Μπονίκος που ανέφερε ακόμα πως η σχολική επιτροπή θέλει να κάνει και ενεργειακή αναβάθμιση εντάσσοντάς το σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα, άρα έπρεπε να έχουμε ένα γερό κτίριο σαν απαραίτητη προϋπόθεση.
Τέλος ο κ. Μπονίκος ανέφερε πως έχει προτείνει επεμβάσεις που είναι σαν να σχεδιάζουμε ένα νέο κτίριο από την αρχή και θα έχει διάρκεια ζωής άλλα 50 χρόνια.