Ο θαλάσσιος τουρισμός και ειδικότερα το yachting γνωρίζουν εντυπωσιακή άνοδο στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, η εικόνα αυτή δεν είναι ομοιόμορφη σε όλα τα νησιά. Η Ζάκυνθος αντιμετωπίζει ένα ιδιαίτερα σοβαρό πρόβλημα που ‘’φρενάρει’’ την ανάπτυξη του yachting. Το λιμάνι αδυνατεί να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες.
Σήμερα, δεν μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερα από 15 σκάφη yacht. Το μεγαλύτερο εμπόδιο είναι η έλλειψη έργων εκβάθυνσης και εκσυγχρονισμού των λιμενικών υποδομών.
Η αδυναμία αυτή έχει ως αποτέλεσμα να χάνει η Ζάκυνθος σημαντικά έσοδα και να βλέπει ανταγωνιστικούς προορισμούς, είτε στο Ιόνιο είτε στο Αιγαίο, να προηγούνται με σύγχρονες Μαρίνες, καλύτερες υποδομές και δυνατότητα υποδοχής περισσότερων και μεγαλύτερων σκαφών.
Η τουριστική κίνηση
Ο κ. Πέτρος Κυπριώτης, ιδιοκτήτης τουριστικής επιχείρησης θαλάσσιου τουρισμού, μίλησε στον –Ε- σχετικά με την φετινή τουριστική κινητικότητα στον κλάδο του yachting στην Ζάκυνθο:
«Το yachting πήγε καλά φέτος. Όλοι γνωρίζουμε ότι οι δυνατότητες του λιμανιού μας δεν είναι για μεγαλύτερη ανάπτυξη. Αυτές οι λίγες θέσεις που έχουμε για τον θαλάσσιο τουρισμό μας, γέμισαν. Κατά κάποιον τρόπο είμαστε ευχαριστημένοι.
Η καλύτερη εποχή για το yachting στην Ζάκυνθο είναι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος. Η δυνατότητα του λιμανιού μας είναι για 15 σκάφη. Τον Ιούλιο και τον Αύγουστος ήταν κατά 90% αυτές οι θέσεις κατειλημμένες. Στερείται η Ζάκυνθος από υποδομές, ώστε να έχουμε μόνιμους ελλιμενισμούς σκαφών. Οπότε οι δυνατότητες μας είναι περιορισμένες.
Σε σχέση με τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, τώρα έχουμε μια μείωση 70% με 80%. Αυτή η κατάσταση θα παραμείνει ως έχει μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου».
Masterplan κ’ έργα
Ο κ. Π. Κυπριώτης δήλωσε στον –Ε- αναφορικά με το masterplan του λιμανιού και τα προβλήματα που υπάρχουν στο λιμάνι όλα αυτά τα χρόνια:
«Το masterplan θα βοηθούσε τον δικό μας κλάδο. Όμως, η δική μας γενιά δεν θα δει το masterplan του λιμανιού. Τα νεογέννητα έχουν περισσότερες πιθανότητες για να δουν αυτά τα έργα.
Όσον αφορά την εκβάθυνση του λιμανιού, θα γίνει αυτό το έργο εκεί που μπορεί. Πιο συγκεκριμένα, αυτή η εκβάθυνση που ακούγεται, θα γίνει στην περιοχή των πλοίων της γραμμής. Δεν μπορεί να βαθύνει κάπου αλλού. Δεν έχουμε υποδομές αλλά ούτε και θεμέλια, ώστε να γίνει εκβάθυνση στην παραλιακή. Αν προσπαθήσουν να βαθύνουν το λιμάνι στην άκρη, τότε θα ‘’πέφτει’’ ο δρόμος.
Με αυτό το έργο θα μπορούν να πάρουν μια ‘’ανάσα’’ τα πλοία της γραμμής. Δεν θα ωφεληθεί τίποτα άλλο».
Ακμή κ’ παρακμή
Ο κ. Π. Κυπριώτης αναφέρθηκε στη αναδιοργάνωση που υπάρχει στο λιμάνι της Ζακύνθου:
«Το λιμάνι χρειάζεται μια οργάνωση καθώς επίσης και το Λιμενικό ταμείο. Πρέπει να προσληφθούν άνθρωποι, οι οποίοι θα εργαστούν στο λιμάνι για να υπάρχει μια τάξη. Επιπλέον, πρέπει να ενισχυθεί περαιτέρω το Λιμενικό σώμα. Το φετινό καλοκαίρι δεν ασχολήθηκε με το λιμάνι ούτε ένας άνθρωπος. Πιο συγκεκριμένα, θα έπρεπε να γίνεται κάποια αστυνόμευση από το Λιμεναρχείο… Όλα αυτά δεν υπήρχαν φέτος. Βέβαια, αυτό δεν γινόταν ούτε πέρυσι αλλά ούτε και τα προηγούμενα χρόνια.
Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί! Δεν γίνεται οι άλλοι να τρέχουν με πυραύλους και εμείς να πηγαίνουμε όπισθεν. Πηγαίνουμε πίσω! Από την Κεφαλονιά μέχρι και την Κέρκυρα υπάρχουν παντού σκάφη. Στην Ζάκυνθο δεν έχουμε τίποτα…
Το yachting έχει τρομερή ανάπτυξη. Η Ελλάδα είναι ο πρώτος προορισμός yachting στην Ευρώπη. Γιατί τα άλλα νησιά να φτιάχνουν την 5η Μαρίνα τους και εμείς να μην έχουμε ούτε αλιευτικό καταφύγιο;»