Την ανάγκη οι αρχές να ασχοληθούν εγκαίρως με τα μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα που μας ταλαιπωρούν κάθε καλοκαίρι επεσήμανε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΤΕΛ που ζήτησε από τους νεοεκλεγμένους να τα βάλουν σε προτεραιότητα. Ο κ. Διονύσιος Κακολύρης ανέφερε ότι το 2023 ήταν μία καλή χρονιά με αυξημένη κίνηση και δεν θύμιζε σε τίποτα τις χρονιές του κορονοϊού.
Για τις ημέρες που διανύουμε ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ ανέφερε: «Είναι ενωρίς ακόμα να μιλήσουμε για τις γιορτές των Χριστουγέννων αλλά από το κοινό γίνονται ερωτήσεις για τα δρομολόγια, για τις ώρες , για τα δέματα που θα φύγουν για την πρωτεύουσα γιατί τώρα είναι η εποχή που πάντα στέλνουμε δέματα με τοπικά προϊόντα.
Μετά την καλοκαιρινή περίοδο σίγουρα έχουμε έρθει σε μια εποχή που δεν έχει κίνηση, ούτε κάτι ιδιαίτερο. Το επιβατικό κοινό που έχει ανάγκη ταξιδεύει στις 5 το πρωί και αναχωρεί με το πλοίο των 5.30. Μετά αναχωρούν όσοι άλλοι έχουν προγραμματίσει. Πιο πολύ κόσμο βλέπουμε στο δρομολόγιο που γίνεται στις 9.15. Είναι ένα δρομολόγιο που το επιλέγει περισσότερος κόσμος επειδή φτάνει νωρίς στην Αθήνα, κατά τις 3.15 το μεσημέρι φθάνει το λεωφορείο. Το μεσημεριανό δρομολόγιο δεν έχει τόσο μεγάλη κίνηση. Οιεπιβάτες προτιμούν τα πρωινά δρομολόγια.
Έχει παρατηρηθεί ότι ο κόσμος προτιμάει περισσότερο τα πρωινά δρομολόγια και ενώ τα τελευταία 7 με 8 χρόνια ο κόσμος έφευγε το απόγευμα, τώρα έχει αλλάξει και ο κόσμος φεύγει το πρωί».
Η πληρότητα
Σε ερώτημα για τον αριθμό των ατόμων που αναχωρούν σε κάθε δρομολόγιο,ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ δήλωσε: «Αυτή την στιγμή βρισκόμαστε σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο με την πληρότητα. Υπάρχουν 25 με 30 άτομα σε κάθε δρομολόγιο και αυτή είναι μια φυσιολογική χειμερινή περίοδος. Το πρόβλημα εμείς το συναντάμε μετα τον Ιανουάριο μήνα, δηλαδή μετά τις γιορτές. Μέχρι το Πάσχα είναι μία χρονική περίοδος που έχει απόλυτη ηρεμία.
Τώρα έχουμε τρία δρομολόγια την ήμερα για Ζάκυνθο-Πάτρα Αθήνα και από Αθήνα για Ζάκυνθο.
Η καλοκαιρινή σεζόν
Ο Πρόεδρος αναφέρθηκε στην κίνηση του καλοκαιριού και τη συνολική εικόνα του έτους και είπε: «Γενικά η χρονιά πήγε καλά. Ήταν μια χρονιά καλή και δουλέψαμε πολύ στο πρόγραμμα των παραλιών με τα τοπικά δρομολόγια και είδαμε αποτέλεσμα.
Έχουν μπει 10 τηλεματικές στάσεις που λένε ακριβώς τον χρόνο της άφιξης του λεωφορείου σε Λαγανά, Τσιλιβί και Βασιλικό. Είχαμε ένα καλό καλοκαίρι. Αυτό είναι το μόνο θετικό. Ήταν και οικονομικά καλά τα πράγματα φέτος. Βέβαια με 1,60 € που έχει το εισιτήριο πρέπει να μετακινηθεί πολύς κόσμος για να πεις ότι τα οικονομικά πάνε καλά. Εγώ δεν θα πω ότι τα οικονομικά δεν πήγαν καλά. Πρέπει να υπενθυμίσουμε πως προερχόμαστε από τα καλοκαίρια του 2020 – 2021 που δεν είχε καθόλου δουλειά! Το 2020 ήταν ένα καλοκαίρι που ήρθε πολύ λίγος κόσμος και το 2021 με 2022 ο κόσμος δεν έμπαινε στα λεωφορεία γιατί υπήρχε φόβος και ανασφάλεια λόγω του κορονοϊού.
Φέτος δεν είχαμε κανένα πρόβλημα. Μπορούμε να μιλάμε για μια θετική χρονιά».
Το κυκλοφοριακό
Ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ μίλησε για πολλοστή φορά για τα προβλήματα με το κυκλοφοριακό, ελπίζοντας πως κάποι στιγμή θα βρεθούν ευήκοα ώτα και είπε: «Οι ηλεκτρονικές στάσεις δίνουν ακριβώς τον χρόνο που θα φτάσει το λεωφορείο. Αυτό βέβαια εξαρτάται από την κίνηση που συναντάει το λεωφορείο. Έχουμε πει επανειλημμένα ότι τα προβλήματα είναι τεράστια στο κυκλοφοριακό στην Ζάκυνθο και ιδιαίτερα το καλοκαίρι που είναι ένα χάος. Έχουμε τεράστια προβλήματα για να προγραμματίσουμε απλά και μόνο ένα δρομολόγιο.
Στο λιμάνι έχουμε τεράστιο θέμα. Αν περνάει αστικό δρομολόγιο ή και το λεωφορείο την ώρα που έρχεται το καράβι, γίνεται αυτό το κομφούζιο στην παραλιακή αλλά και μέσα στο λιμάνι. Πώς λοιπόν να είσαι ενάξει με την ώρα; Όταν πας στο Τσιλιβι και στο Λαγανά και ξεφορτώνουν διακόσια φορτηγάκια εμπορεύματα και έχεις μπροστά και υδροφόρες , πως θα περάσεις σε τόσους στενούς δρόμους για να είσαι σωστός και στην ώρα σου; Είναι τεράστιο λοιπόν το πρόβλημα που συναντάμε κάθε καλοκαίρι; αναρωτήθηκε οΠρόεδρος.
Τα κλαδιά στους δρόμους
Ο κ. Κακολύρης αναφέρθηκε εκτενώς στα προβλήματα που υπάρουν αυτό το διάστημα με τα σχολικά και τα άλλα δρομολόγια και εστίασε στην κατάσταση των δρόμων και στα άκοπα κλαδιά των δέντρων που εμποδίζουν τα λεωφορεία.
« Αυτή την στιγμή, έχω στείλει χαρτί στην Αστυνομία, στην Περιφέρεια και στον Eισαγγελέα για να μπορέσουμε να κάνουμε κάποια βασικά σχολικά δρομολόγια στα χωριά. Τα κλαδιά και τα καλάμια έχουν κλείσει τους δρόμους. Δεν μπορούμε να κάνουμε την δουλειά μας. Έχουν περάσει 2,5 χρόνια από τον καθαρισμό που έγινε και έχουν μεγαλώσει τα κλαδιά.
Βρισκόμαστε σε μια εποχή που νέοι αυτοδιοικητικά έρχονται και άλλοι φεύγουν. Τα κλαδιά πάντα ήταν ένα εμπόδιο στο να κοπούν. Υπάρχουν προβλήματα σοβαρά και εμείς δεν μπορούμε να σταματήσουμε τα δρομολόγια γιατί δεν γίνεται να μην πάει το παιδί στο σχολείο. Εμείς προσπαθούμε να μην κάνουμε ζημιές αλλά δεν μπορούμε να κυκλοφορήσουμε στους δρόμους ́.
Αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόβλημα στο οδικό δίκτυο είναι τα κλαδιά των δέντρων. Από τον Αγ. Δημήτριο μέχρι το Καταστάρι στους μέσα δρόμους, στα Γερακαρία, στην Κυψέλη, στο Τραγάκι κλπ» είπε ο Πρόεδρος ζητώντας από τις υπεύθυνες αρχές να επιληφθούν του ζητήματος πριν γίνει ατύχημα.