Κριτική στην Περιφερειάρχη ασκεί μέσω ερώτησης που καταθέτει για συζήτηση στο προσεχές Περιφερειακό Συμβούλιο, ο συνδυασμός ΑΝΑΣΑ της μείζονος μειοψηφίας, για την τουριστική προβολή. Στην ερώτηση καταγράφονται τα αρνητικά δεδομένα της φετινής τουριστικής χρονιάς και η έλλειψη στρατηγικής με τις αεροπορικές εταιρείες που φέρνουν εδώ τους επισκέπτες.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης που αναφέρει τα ακόλουθα:
Η διαχρονική απραξία στην τουριστική προβολή της περιφερειακής αρχής Κράτσα-Τσαγκαροπούλου μια από τις κύριες αιτίες της φετινής υποχώρησης στα νησιά μας.
Προς κ. Περιφερειάρχη.
Η τρέχουσα τουριστική περίοδος εμφανίζει σαφή κάμψη, η οποία είναι έντονα οφθαλμοφανής, κάτι που συνάδει με τις δηλώσεις εκπροσώπων Τουριστικών Φορέων και επαγγελματιών- καταστηματαρχών όλων των κατηγοριών (Ξενοδοχεία, Εν/να Δωμάτια- Βραχυχρόνιες Μισθώσεις-Βίλλες, Ενοικιάσεις Αυτοκινήτων, Επισιτισμός-Εστίαση, κλπ), σε αντίθεση με την υπέρμετρη αισιοδοξία που είχε ‘γεννηθεί” τόσο από τις προκρατήσεις του χειμώνα, όσο και από τις “βαρύγδουπες ” δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργείου.
Όμως στην Περιφέρειά μας τα “καμπανάκια” ηχούσαν από καιρό πριν για την μείωση αεροπορικών πτήσεων, κυρίως “Χαμηλού Κόστους”, ποσοτικά αλλά και χρονικά, δηλαδή από επτάμηνη διάρκεια σε πεντάμηνη και τετράμηνη.
Αυτό επέφερε καίριο “χτύπημα” στην τουριστική αγορά ως προς όλους τους κύριους δείκτες (διανυκτερεύσεις, κατανάλωση-εισπράξεις, μεταφορές, κλπ).
Πρωτίστως την συρρίκνωση της τουριστικής περιόδου κατά την οποία μπορεί να λειτουργήσει κάποια επιχείρηση χωρίς ζημίες, αλλά και στον παράγοντα “εργασία”.
Αιτία των παραπάνω είναι το ότι δεν υπήρξε συνέχεια από την ΠΙΝ στις σύγχρονες, εύστοχες και αποτελεσματικές δράσεις που ανεβάζουν την τουριστική ζήτηση, αλλά σε ανούσιες και αναποτελεσματικές.
Σε συνάρτηση με αυτό, υπήρξε παντελής ανυπαρξία στρατηγικής αερομεταφορών, τόσο για την διατήρηση των υπαρχουσών όσο και για την επαύξηση αυτών, το οποίο πρέπει να είναι πρώτιστο μέλημα κάθε τουριστικού προορισμού της Χώρας.
Όταν μια αεροπορική εταιρεία δεν “βλέπει” ικανοποιητική ζήτηση σε έναν προορισμό, είτε συρρικνώνει την συχνότητα πτήσεων, είτε τις καταργεί και τις στρέφει αλλού. Τα αεροπλάνα είναι για να πετούν.
Το γεγονός ότι σε κάποιες άλλες περιοχές της Χώρας υπάρχει μείωση των τουριστικών ροών, αυτό δεν αποτελεί “άλλοθι” για την Περιφερειακή αρχή.
Την Περίοδο 2014-2019 τα Ιόνια Νησιά κατέγραψαν αύξηση κατά 45,28%, ενώ Περιφέρειες με συντριπτικά ανώτερο ξενοδοχειακό προϊόν (ποσοτικά και προ πάντων ποιοτικά ) κατέγραψαν πολύ μικρότερη αύξηση πχ Κρήτη 26,65% και Νότιο Αιγαίο 22,5%.
Κοντολογίς αφέθηκε να “εκπνεύσει” η δυναμική και η κεκτημένη ταχύτητα τουριστικών εισροών της ΠΙΝ της περιόδου 2014-2019. Με οικονομικές επιπτώσεις στα βασικά οικονομικά μεγέθη (ακαθάριστη προστιθέμενη αξία-παραγωγή, εισοδήματα, κατανάλωση) και ότι απορρέει εξ αυτών.
Ας αναλογιστούμε ότι:
Από κάθε 1,0 € τουριστικής δραστηριότητας δημιουργείται επιπλέον 1,2 € έως 1,65 € πρόσθετης οικονομικής δραστηριότητας. Συνεπώς, για κάθε 1,0 € τουριστικού εσόδου, το ΑΕΠ της χώρας αυξάνεται κατά 2,2 € έως 2,65 €. Κάθε 1.000 αυξάνεται από 2.200 έως 2.650 και ως εκ τούτου ο τουρισμός προκαλεί σημαντική διάχυση ωφελειών στην οικονομία.
Ερωτάται η κ. Περιφερειάρχης:
Τι ενέργειες προτίθεται να κάνει, μέχρι την λήξη της θητείας της (31/12/2023) προκειμένου να ανασχεθεί η άσχημη αυτή τροπή του τουρισμού έστω και για την επόμενη χρονιά;
Για την ΑΝΑΣΑ:
Θεόδωρος Γαλιατσάτος
περιφερειακός σύμβουλος
τ. περιφερειάρχης Ι.Ν.