Σε ένα τομέα που αφορά τον τουριστικό κλάδο αλλά ειδικότερα τις θαλάσσιες εκδρομές, αναφέρθηκε ο ναυτικός πράκτορας Κίμων Σωτηρόπουλος που έδωσε την εικόνα του φετινού καλοκαιριού στο νησί μας, ενώ ενημέρωσε και για την διακοπή τω δρομολογίων που συνδέουν ακτοπλοϊκά τη Ζάκυνθο με την Κεφαλονιά από το Σχινάρι στην Πεσσάδα.
Για την αποτίμηση της σεζόν ο κ. Σωτηρόπουλος είπε ότι «το φετινό καλοκαίρι ήταν δύσκολο και αυτό το λένε όλοι οι τουριστικοί επιχειρηματίες με τους οποίους έχει συζητήσει. Ξεκίνησε υποτονικά με τους μήνες Μάιο και Ιούνιο να είναι αποκαρδιωτικοί. Μετά υπήρξε ανάκαμψη τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, έγινε η ανάκαμψη και φθάσαμε στα περσινά επίπεδα, όμως με περισσότερο κόσμο και μεγαλύτερη προσπάθεια. Η τουριστική περίοδος στη Ζάκυνθο περιορίζεται σε 100 ημέρες, 100 καλές ημέρες. Οι υπόλοιπες δεν είναι καλές καθώς το ξεκίνημα και το τελείωμα της σεζόν είναι αποκαρδιωτικό».
Αρχή και τέλος
Ο κ Σωτηρόπουλος έκανε την διάκριση μεταξύ των επισκεπτών που μας προτιμούν τους ζεστούς μήνες του καλοκαιριού και αυτών που έρχονται στο ξεκίνημα και στο κλείσιμο της τουριστικής περιόδου και είπε: «Οι τουρίστες που έρχονται στην αρχή και το τέλος της σεζόν είναι μεγαλύτερης ηλικίας και πιο δύσκολοι για τη δική μας δουλειά. Είναι και λιγότεροι ενώ στις 100 ημέρες έχουμε μεγάλο αριθμό επισκεπτών που στη συνέχεια πέφτει απότομα. Στη συνέχεια πέφτει και η ζήτηση».
Το Ναυάγιο
Ένα από τα σοβαρά θέματα του επιχειρηματικού κόσμου είναι η ασυδοσία που επικρατεί ακόμα στο Ναυάγιο και προφανώς το γεγονός ότι θεωρητικά τουλάχιστον είναι κλειστό από πέρυσι. Αυτό έχει δημιουργήσει ζητήματα άνισου ανταγωνισμού και έχουν καταγραφεί παρανομίες για τις οποίες κανείς δεν οδηγήθηκε στη δικαιοσύνη.
Για τον κλάδο και τις επιπτώσεις που δημιούργησε το κλειστό Ναυάγιο, ο κ. Σωτηρόπουλος είπε: «Τα τελευταία δύο χρόνια έχει σταματήσει η επίσκεψη στο Ναυάγιο και ο κόσμος δεν ζητά τη μεγάλη κρουαζιέρα η οποία περιλαμβάνει και αυτή την περιοχή. Ζητούν κάτι πιο μικρό, αφού δεν μπορούν να κολυμπήσουν στο Ναυάγιο και διαλέγουν το Μαραθωνήσι, τις Γαλάζιες Σπηλιές ή τις Σπηλιές στο Κερί. Αυτά είναι και πιο φθηνά».
Για τις προτιμήσεις των τουριστών που από την περίοδο της πανδημίας επιζητούν την ιδιωτικότητα, ο κ. Σωτηρόπουλος είπε ότι «τα μεγάλα ημερόπλοια που φεύγουν από την πόλη είχαν πληρότητα 90-95% τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο ενώ τώρα είναι πολύ πιο χαμηλά. Υπάρχει ζήτηση για τα μικρά βαρκάκια που τα παίρνουν ζευγάρια κλπ. Ζητούν να πάνε μόνοι τους την θαλάσσια βόλτα και να οδηγήσουν μόνοι τους το σκάφος».
Δρομολόγια σε Κεφαλονιά
Αναφορικά με τα δρομολόγια που γίνονται από το λιμάνι του Αγίου Νικολάου Βολιμών προς την Πεσσάδα της Κεφαλονιάς ο κ. Σωτηρόπουλος είπε ότι «ακολουθούν κι αυτά την γενικότερη πορεία του τουρισμού, δηλαδή τον Απρίλιο και το Μάιο η κίνηση είναι πιο χαλαρή, ενώ πήγε πολύ καλά τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Υπήρχαν μέρες –και ήταν πολλές- που η πληρότητα έφθασε το 100%. Έμειναν εκτός του πλοίου άτομα και εκδρομές γιατί δεν μπορούσαμε να τους εξυπηρετήσουμε.
Αν και συνήθως σταματάμε τα δρομολόγια στις 15 Οκτωβρίου, φέτος σταματήσαμε τα τέλη του Σεπτέμβρη γιατί ο καιρός δεν ήταν τόσο καλός.
Ζητάμε την αλλαγή του σκάφους και του σημείου που αράζει το πλοίο για να εξυπηρετήσουμε άλλες 15 ημέρες, αλλά δεν μας δόθηκε η άδεια και έτσι σταματήσαμε λίγο πιο νωρίς. Το ζητάμε κάθε χρόνο αλλά δεν εισακουόμαστε και θέλουμε να αράζει το πλοίο εκεί που παλιά έπεφτε το πλοίο «ΒΑΣΟΣ». Όμως δεν μας δίνουν άδεια».
Ελπίζουμε το επόμενο καλοκαίρι να υπάρχουν λιγότερα προβλήματα στο νησί μας, πάντως υπάρχει ενδιαφέρον για τη Ζάκυνθο, κατέληξε ο κ. Κίμων Σωτηρόπουλος.