Την αποκάλυψη ότι η εμπλοκή του ΤΑΙΠΕΔ για την εκπόνηση στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του Masterplan στο λιμάνι της Ζακύνθου θα ανοίξει το δρόμο για ιδιωτικοποίηση τμήματος του, από κοινού με την γειτνιάζουσα μαρίνα, κάνει σε πρόσφατο άρθρο του ο καλά πληροφορημένος ιστότοπος Insider με την υπογραφή του δημοσιογράφου Γιώργου Παπακωνσταντίνου.
Το ρεπορτάζ με τίτλο “Ερχεται η σειρά του Λιμενος Ζακύνθου – Το master plan και η γειτονική Μαρίνα για τα σκάφη”, αναφέρει μεταξύ των άλλων ότι “μία ακόμα λιμενική υποδομή επιχειρεί να αναβαθμίσει και αξιοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Αυτή τη φορά ο λόγος γίνεται για τον Λιμένα Ζακύνθου. Υπό την ιδιότητας της Αρχής Σχεδιασμού Λιμένων, το ΤΑΙΠΕΔ προτίθεται να εκκινήσει την διαδικασία για την διαβούλευση της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του Masterplan, ώστε ακολούθως να προχωρήσει στην εκπόνηση του προβλεπόμενου προεδρικού διατάγματος περί έγκρισής του.”
Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
Όπως έχει αναφέρει από καιρό το insider.gr, το ΤΑΙΠΕΔ έχει διευρύνει το αποτύπωμά του στον τομέα αναβάθμισης και αξιοποίησης λιμενικών υποδομών, με επίκεντρο βέβαια του διαγωνισμούς για Καβάλα, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο, Αλεξανδρούπολη, Βόλο κ.α., πρόσφατα μόλις εκκίνησε διαδικασία για πώληση 50%+1 μετοχή του Λιμένος Λαυρίου, ενώ έχει αναλάβει ανάλογα εγχειρήματα και για τα λιμάνια Στυλίδας, Σούδας, Ζακύνθου, Σκιάθου, Κύμης, Χαλκίδας, Μυτιλήνης κ.α. Στο πλαίσιο αυτό, αναζητάει και εξειδικευμένο τεχνικό σύμβουλο με αποδεδειγμένη πρόσφατη εξειδίκευση και εμπειρία.
Ο Σύμβουλος σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ και το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου θα υποβάλλει προτάσεις για τυχόν αλλαγές στο Masterplan με σκοπό τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του λιμένα Ζακύνθου και της μεγιστοποίησης των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, θα κληθεί να παράσχει στο ΤΑΙΠΕΔ υπηρεσίες όπως η εκπόνηση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η μελέτη κυματικής διαταραχής, η επικαιροποίηση κυκλο- φοριακής μελέτης, η υποστήριξη της αδειοδοτικής διαδικασίας, έκθεση τεκμηρίωσης αναγκαιότητας τροποποίησης του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου στο όριο με τη Χερσαία Ζώνη Λιμένα κ.α. Προς τον σκοπό υλοποίησης του Έργου, ο Σύμβουλος αναμένεται κατά την παροχή των υπηρεσιών του να συνεργαστεί στενά με το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου και το Ελληνικό Δημόσιο καθώς και τους τυχόν εμπλεκόμενους αρμόδιους φορείς.
Προφανώς, αναφέρει το ρεπορτάζ, η «ατζέντα» θα περιλαμβάνει λογικά ζητήματα που σχετίζονται και με το τουριστικό προφίλ του λιμένα, την κρουαζιέρα, τα σκάφη αναψυχής κ.α., ενώ συνηθίζεται να «μπαίνουν στο πακέτο» για τον ιδιώτη εμπορικές χρήσεις, καταστήματα, εστίαση, ακόμα και ξενοδοχειακές κ.α., δίχως να υπάρχει προφανώς κάτι συγκεκριμένο. Αυτό που έχει επίσης ενδιαφέρον είναι ότι στη λίστα με τα προς αξιοποίηση asset που είναι υπό την «ομπρέλα» του ΤΑΙΠΕΔ είναι η μαρίνα Ζακύνθου, η οποία γειτνιάζει με τον κύριο λιμένα της Ζακύνθου. Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, διαθέτει 150 θέσεις ελλιμενισμού και χερσαία ζώνη 37.000 τ.μ., ενώ η θαλάσσια έκταση που περιλαμβάνει ανέρχεται σε 65.000 τ.μ. Στους χώρους της μαρίνας επιτρέπεται η ανάπτυξη εμπορικών χρήσεων, όπως ενδεικτικά ξενοδοχεία, καταστήματα εστίασης, κέντρα ψυχαγωγίας.
Σύμφωνα με προ ετών παρουσίαση του Ταμείου, η χερσαία περιοχή της μαρίνας βρίσκεται στο εμπορικό λιμάνι της Ζακύνθου, είναι πολύ κοντά στο αεροδρόμιο, το συγκεκριμένο έργο κατασκευάστηκε εν μέρει στις αρχές του 2000 από την τεχνική υπηρεσία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού χωρίς επί της ουσίας κάποια ενεργή διαχείρισή της, επί του παρόντος, δεν υπάρχουν κτίρια εντός της χερσαίας περιοχής της μαρίνας.
Η επόμενη κίνηση που θα πρέπει να αναμένουμε είναι ο ορισμός, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, του Συμβούλου και τα αποτελέσματα της συνεργασίας του με το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου, δεδομένου ότι θα είναι σχεδόν αναπόφευκτες οι παρεμβάσεις και οι αλλαγές στη χερσαία ζωνη που θα επηρεάσουν άμεσα το κυκλοφοριακό στην παραλιακή λεωφόρο Κων. Λομβάρδου αλλά και την λειτουργία των καταστημάτων και των επιχειρήσεων σε όλη την παραλιακή ζώνη της Πόλης.