Απαντήσεις για το ζήτημα της τοποθέτησης νέου ραντάρ στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας που θα οδηγήσει σε νέα δυναμική στην λειτουργία του αεροδρομίου της Ζακύνθου, δίνει η εταιρεία Fraport, κάνοντας γνωστό πως πολύ πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι επιτόπιοι έλεγχοι σε όλα τα εμπλεκόμενα αεροδρόμια, μεταξύ αυτών και το αεροδρόμιο Ζακύνθου. Θυμίζουμε πως το θέμα επανέρχεται στο προσκήνιο με νέες παρεμβάσεις των τουριστικών παραγόντων του νησιού.
Οι έλεγχοι έγιναν από ειδικούς μηχανικούς – εκπροσώπους της Πολεμικής Αεροπορίας, της Υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας, της Fraport Greece και της βρετανικής συμβουλευτικής εταιρείας με σκοπό να καταγραφούν οι απαιτήσεις και οι θέσεις που θα πρέπει να αναπτυχθούν τα συστήματα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (ραντάρ προσέγγισης).
Σε ερώτηση που έθεσε ο – Ε- στην εταιρεία, οι εκπρόσωποι της fraport μας παρέπεμψαν στις απαντήσεις που δόθηκαν ήδη για την υπόθεση που αφορά το ραντάρ στο αεροδρόμιο ««Δασκαλογιάννης» των Χανίων.
Όπως αναφέρει η απάντηση «Σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης ο Παραχωρησιούχος πρέπει να προμηθεύσει συστήματα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας προς όφελος της Πολεμικής Αεροπορίας για τη διαχείριση των τερματικών περιοχών εναέριας κυκλοφορίας των αεροδρομίων Χανίων, Ανδραβίδας, Αράξου, Ζακύνθου και Κεφαλονιάς. Στα συστήματα αυτά περιλαμβάνονται MLAT, συστήματα επικοινωνιών καθώς και σύστημα διαχείρισης αεροσκαφών εδάφους, προκειμένου να διαχειρίζεται σωστά η εναέρια κυκλοφορία που τώρα υπολείπεται σημαντικά. Τα συστήματα αφορούν κυρίως για εμπορικές πτήσεις και θα τα διαχειρίζεται η Πολεμική Αεροπορία για τη διαχείριση του νοτιοδυτικού και δυτικού τομέα (τερματικές περιοχές διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας Χανίων και Ανδραβίδας)».
Αναφορικά με την καθυστέρηση που έχει παρατηρηθεί έως και σήμερα η εταιρεία σημειώνει ότι «τις προδιαγραφές των συστημάτων αυτών, τις απέστειλε η Πολεμική Αεροπορία τον Αύγουστο 2018, με τις οποίες η ΥΠΑ συμφώνησε τον Φεβρουάριο 2020. Αμέσως η Fraport Greece (εν μέσω πανδημίας) προχώρησε σε διαγωνισμό επιλογής συμβούλου για τον έλεγχο, την επιβεβαίωση και τυχόν επικαιροποίηση των προδιαγραφών που έχουν ληφθεί, ώστε να είναι σύμφωνες με τη Σύμβαση Παραχώρησης και τις οδηγίες της ΕΕ και του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης της προμήθειας. Ο υπόψη διαγωνισμός κατέληξε στην επιλογή σχετικής βρετανικής εταιρείας».
Όπως τονίζει η Fraport Greece, «σε αυτή τη φάση απαιτούνται επιτόπιοι έλεγχοι από ειδικούς μηχανικούς – εκπροσώπους της Πολεμικής Αεροπορίας, της ΥΠΑ, της Fraport Greece, της βρετανικής συμβουλευτικής εταιρείας σε Χανιά, Ανδραβίδα, Άραξο, Ζάκυνθο και Κεφαλλονιά, στα αεροδρόμια και στις γύρω από αυτά περιοχές, για να καταγραφούν οι απαιτήσεις και οι θέσεις που θα πρέπει να αναπτυχθούν τα συστήματα. Οι επιτόπιοι έλεγχοι δεν ήταν εφικτό να γίνουν λόγω των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας. Η Πολεμική Αεροπορία, αφού αναιρέθηκαν οι περιορισμοί μετακινήσεων λόγω πανδημίας, έστειλε πρόσφατα την έγκρισή της και οι επιτόπιοι έλεγχοι ξεκινούν άμεσα και θα ολοκληρωθούν εντός του Ιουλίου».
Καταλήγοντας, η Fraport Greece επισημαίνει ότι «μετά τις επιτόπιες επισκέψεις, και βάσει των αποτελεσμάτων που θα προκύψουν, θα γίνει η προετοιμασία των εντύπων της διαδικασίας του διαγωνισμού προμήθειας και των απαιτήσεων των συστημάτων. Έπεται η εκτέλεση του διαγωνισμού και η διαδικασία υποβολής προσφορών. Μετά την αξιολόγησή τους και ανάθεση, θα ξεκινήσει η παραγωγή και εγκατάσταση των συστημάτων. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η εκπαίδευση (θεωρητική και πρακτική) στο προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας, ώστε τα συστήματα να καταστούν πλήρως λειτουργικά».
Επαναλαμβάνουμε πως ο επιτόπιος έλεγχος έχει ήδη γίνει και για την περιοχή μας.
ermisnewsroom