Σε μια κρίσιμη περίοδο όπου τα προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών του Δήμου παραμένουν έντονα, καταβάλλονται προσπάθειες για να δοθούν άμεσες λύσεις. Η πρόσληψη 93 ατόμων ως έκτακτο προσωπικό στην υπηρεσία καθαριότητας αποτελεί ένα ουσιαστικό βήμα για να αποφευχθεί η συσσώρευση απορριμμάτων στους δρόμους ενόψει Χριστουγέννων, εξασφαλίζοντας καλύτερες συνθήκες υγιεινής και αισθητικής για το νησί. Ωστόσο, η γραφειοκρατία του Δημοσίου συνεχίζει να δημιουργεί σημαντικά εμπόδια.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η καθυστέρηση στη μεταφορά των μαθητών του 2ου Δημοτικού Σχολείου στις προκάτ αίθουσες, μια διαδικασία που ακόμα εκκρεμεί παρά τις πιεστικές ανάγκες. Παράλληλα, στο ζήτημα των έργων στην περιοχή της Μπόχαλης, οι αρμόδιοι φορείς διαβεβαιώνουν πως καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να ξεκινήσουν άμεσα, ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση σε ένα από τα πιο όμορφα σημεία του νησιού.
Δυσκολίες κ’ νέες προσλήψεις
Ο κ. Γιώργος Στασινόπουλος, Δήμαρχος Ζακύνθου, δήλωσε στον -Ε- σχετικά με την πρόσληψη έκτακτου προσωπικού για τις ανάγκες της καθαριότητας:
«Από τα τέλη Ιουνίου έχουμε αιτηθεί για να προσλάβουμε εργαζόμενους με οκτάμηνη σύμβαση ενώ έχει ανακοινωθεί και από τον Υπουργό κ. Σπανάκη ότι έχει εγκριθεί το οκτάμηνο προσωπικό. Παρόλα αυτά δεν έχει έρθει η οριστική απόφαση μέσω ΑΣΕΠ λόγω της αλλαγής του νόμου, η οποία γίνεται αυτό το χρονικό διάστημα. Όμως, μετα την αναγγελία που έκανα στο Συμβούλιο Λογοδοσίας πρόβηκα σε απόφαση για να πάρουμε με δίμηνη σύμβαση 93 εργαζόμενους. Αυτό το κάναμε ώστε να μπορέσουμε να έχουμε προσωπικό στον τομέα της καθαριότητας για να μην μείνουν τα σκουπίδια στου δρόμους τις μέρες των Χριστουγέννων.
Πιστεύω μέχρι το τελος της επόμενης εβδομάδας να έχει ολοκληρωθεί αυτή η κατεπείγουσα διαδικασία και να μπορέσουμε να καθαρίσουμε το νησί. Αυτό είναι ένα πρόβλημα, παρόλο που ήμασταν από τους πρώτους Δήμους που αιτηθήκαμε για προσωπικό καθαριότητας. Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η διαδικασία και είναι κάτι που δεν οφείλεται σε εμάς αλλά στην απόφαση του Υπουργείου.
Η αποκομιδή με το έκτακτο προσωπικό θα γίνεται σε ολόκληρο το νησί και όχι μόνο στην Πόλη. Γι’ αυτό το ζήτημα κάναμε παρέμβαση και στην Ρόδο που βρεθήκαμε στην συνάντηση της ΚΕΔΕ. Εκει συναντήθηκα και με τον Υπουργό κ. Λιβάνιο αλλά και με τον αντίστοιχο Γενικό Γραμματέα όπου τους θέσαμε το πρόβλημα και μας είπαν ότι κι άλλοι Δήμοι έχουν το συγκεκριμένο θέμα. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα προβούν σε Νομοθετική ρύθμιση ώστε να λυθεί το πρόβλημα αυτό.
Κι αύριο το πρωί να μας έρθει η έγκριση για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες, χρειαζόμαστε 1 μήνα τουλάχιστον ώστε να έρθει αυτό το προσωπικό. Γι’ αυτό πήρα την απόφαση να προχωρήσουμε σε πρόσληψη εκτάκτων εργαζομένων ώστε να μην μείνουμε τις γιορτές με τα σκουπίδια στους δρόμους. Έτσι, ζήτησα και την κατανόηση των συμπολιτών μας.
Δεν θα αφήσουμε το νησί μας βρώμικο! Αυτό είναι κάτι που το ξέρουν όλοι αλλά και το Υπουργείο. Εμείς θα κάνουμε ότι απαιτείται ώστε να βρίσκεται συνεχώς η Ζάκυνθος καθαρή.
Η μόνη διάφορα είναι ότι γίνεται δέσμευση προσωπικού. Με λίγα λόγια αυτός που θα συμμετέχει τώρα στην δίμηνη σύμβαση δεν θα μπορεί να συμμετέχει στο οκτάμηνο πρόγραμμα του ΑΣΕΠ. Δυστυχώς, δεν έχουμε στο νησί μας πολλούς που να μπορούν να βοηθήσουν στην αποκομιδή των σκουπιδιών. Αυτό είναι ένα θέμα σοβαρό, το οποίο πρέπει να το εξετάσουμε. Είχαμε κάνει 12 θέσεις για την καθαριότητα και ήρθαν μόνο 3 που ήθελαν να εργαστούν πάνω σε αυτό. Τότε που είχαμε προσλάβει τα 202 άτομα, μόνο τα 120 ήρθαν για την καθαριότητα όπου τους προσλάβαμε αμέσως. Τους υπόλοιπους τους βάλαμε σε γραφεία να εργαστούν.
Δεν υπάρχει εργατικό προσωπικό που να θέλει να δουλέψει στο πατητήρι του απορριμματοφόρου. Είναι μια σκληρή δουλειά και ως Δημοτική Αρχή είμαστε δίπλα σε αυτούς τους ανθρώπους».
Στην τελική ευθεία
Ο κ. Γ. Στασινόπουλος τοποθετήθηκε σχετικά με τις καθυστερήσεις στην έναρξη των εργασιών στην Μπόχαλη και είπε τα εξής:
«Σίγουρα είναι ένα δύσκολο κομμάτι αυτό της Μπόχαλης. Το πρωί της Πέμπτης είχα συνάντηση με τον καινούργιο εργολάβο που έχει αναλάβει να ολοκληρώσει το έργο. Κατά σειρά είναι ο τέταρτος εργολάβος, αν δεν κάνω λάθος. Όταν κάτι είναι στραβό από την αρχή, συνεχίζει να είναι στραβό μέχρι το τελος. Δεν θέλω να δικαιολογηθούμε και να πούμε ότι δεν φταίμε εμείς κι άλλα τέτοια. Ο εργολάβος μας είπε ότι έχει παραγγείλει κάποια ειδικά υλικά που χρειάζονται ώστε να συνδεθούν στον αγωγό.
Περιμένει και ο ίδιος μέχρι να έρθουν αυτά που παρήγγειλε και από την στιγμή που θα τα παραλάβει μέσα σε 20 μέρες θα έχει ολοκληρωθεί το έργο της Φιλικών. Είναι ένα πρόβλημα περίπου 40 ετών. Παρόλα αυτά εμείς δύσκολα το διαχειριζόμαστε γιατί είναι μια δύσκολη εργολαβία γενικότερα όλη αυτή η κατάσταση. Δεν θέλω να ρίξω ευθύνες στην προηγούμενη Δημοτική Αρχή. Από εκεί και πέρα, προσπαθούμε εμείς να το διορθώσουμε, να τον βελτιώσουμε και να το ολοκληρώσουμε αυτό το έργο».
Open mall
Ο κ. Γ. Στασινόπουλος αναφέρθηκε στο έργο του Open mall και στην ολοκλήρωση του:
«Τα έργα του Open mall πρέπει να ολοκληρωθούν. Το προηγούμενο χρονικό διάστημα κάναμε έναν διαγωνισμό, ο οποίος ήταν άκαρπος και θα τον ξανά ανεβάσουμε τις επόμενες μέρες όπως προβλέπεται από τον κανονισμό. Αν δεν βρεθεί και την δεύτερη φορά κάποιος ανάδοχος τότε θα πάμε σε κατευθείαν ανάθεση ώστε να ολοκληρωθεί αυτό το έργο του Open mall που μας έχει ταλαιπωρήσει τα τελευταία 3 χρόνια. Με το δίκιο τους οι συμπολίτες μας διαμαρτύρονται και για την ποιότητα του έργου αλλά και για τον χρόνο που κάνει για να ολοκληρωθεί.
Το Open mall δεν είναι θέμα του Τοπικού Συμβουλίου της Πόλης. Αυτό είναι ένα γνωμοδοτικό όργανο. Με τον πρόεδρο τον κ. Καρδιανό είμαστε σε μια συνεχή επικοινωνία ώστε να λύσουμε όχι μόνο τα θέματα του Open mall αλλά και όλα τα προβλήματα της Πόλης. Παρόλα αυτά είμαστε σε επικοινωνία με το Επιμελητήριο όπου είναι αμέσως συνεργάτης του Open mall και θα προσπαθήσουμε να ολοκληρωθεί μέχρι το τελος του χρόνου».
2ο Δημοτικό
Ο κ. Γιώργος Στασινόπουλος μίλησε στον -Ε- για τις εξελίξεις γύρω από το θέμα του 2ου Δημοτικού αλλά και την μεταφορά των παιδιών στις αίθουσες προκάτ:
«Το Δημόσιο είναι το πιο ‘’δυσκίνητο τρένο’’ που υπάρχει στον κόσμο. Όμως, έχουν εγκριθεί οι 650 χιλ. ευρώ και έχουμε κάνει εμείς ως Δημοτική Αρχή όλες τις διαδικασίες για την αποδοχή των χρημάτων. Την προηγούμενη Πέμπτη μίλησα με τον Γενικό Γραμματέα, ο οποίος σήμερα ή αύριο θα δώσει την οριστική έγκριση ώστε να υπογράψουμε την σύμβαση με τον εργολάβο. Λόγω του ότι οι εργασίες είναι κατεπείγουσες, ήδη, ο εργολάβος έχει ξεκινήσει να φτιάχνει τις αίθουσες.
Θεωρούμε ότι θα τις έχουμε έτοιμες σε σύντομο χρονικό διάστημα. Τις επόμενες μέρες ο δικός μας ο εργολάβος θα ξεκινήσει με τις βάσεις. Έχουμε παραγγείλει ότι υλικά χρειάζονται και τις επόμενες μέρες θα ρίξουμε και τις βάσεις ώστε να είναι έτοιμες για να τοποθετηθούν τα προκάτ όταν έρθουν. Θεωρώ ότι το επόμενο διάστημα θα γίνει η μεταφορά των μαθητών στα προκάτ».