Στη πρίζα, στη κυριολεξία, μπήκε το επιβατηγό πλοίο «Fior di levante” χθες το πρωί στο λιμάνι της Κυλλήνης, καθώς ολοκληρώθηκαν εργασίες για την πρώτη εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος ELEMED για την ηλεκτροδότηση των πλοίων, με το Ζακυνθινό πλοίο να καταγράφει ακόμα μια πρωτιά στο ενεργητικό του.
Οι εργασίες στο λιμάνι της Κυλλήνης, δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα καθώς προβλέπεται η δημιουργία ακόμα τεσσάρων θέσεων καθώς και φορτιστής ώστε στο επόμενο βήμα τα πλοία προς την Ζάκυνθο και την Κεφαλονιά να κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια.
Στο λιμάνι της Κυλλήνης βρέθηκαν, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, ο Δήμαρχος Ανδραβίδας – Κυλλήνης Ναμπίλ Μοράντ και ο ιδιοκτήτης της Levante Ferries Γιώργος Θεοδόσης, ο διευθύνοντας σύμβουλος Ευστράτιος Απέργης.
Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, σε δηλώσεις που έκανε στο λιμάνι της Κυλλήνης, μετά τα εγκαίνια της πρώτης εγκατάστασης ηλεκτροδότησης πλοίων, στο πλαίσιο του προγράμματος «Elemed», δήλωσε ότι “για πρώτη φορά μία εγκατάσταση, η οποία δίνει ρεύμα σε πλοίο, ξεκινά από την Κυλλήνη και για αυτό το λόγο το λιμάνι εκτός από πολυσύχναστο γίνεται και ιστορικό”.
«Αυτό το σημερινό μικρό βήμα», συνέχισε ο αναπληρωτής υπουργός, «θα αποτελέσει ένα ουσιαστικό προπομπό για την ηλεκτροκίνηση στην ναυτιλία και ιδιαίτερα στην ακτοπλοΐα στη χώρα μας». Αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση πλοίων, είπε ότι «η απόσταση Κυλλήνη – Ζάκυνθος είναι περίπου 20 μίλια και αυτή τη στιγμή υπάρχει τεχνολογία, ώστε να υπάρχουν απολύτως ηλεκτρικά πλοία, τα οποία καλύπτουν τέτοιες αποστάσεις, ούτως ώστε να μειώσουμε τους ρύπους στο περιβάλλον, αλλά να έχουμε και μία πιο φθηνή ενέργεια κίνησης των πλοίων».
Όπως είπε στη συνέχεια, «για αυτό το λόγο το υπουργείο Ναυτιλίας αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή αυτή την πρωτοβουλία, η οποία ουσιαστικά δίνει τη δυναμική, για να προ-χωρήσουμε σε νέο θεσμικό πλαίσιο για την ηλεκτροδότηση πλοίων, για λιμενικές υποδομές με ηλεκτροδότηση, αλλά και για την ηλεκτροφόρτηση νέων πλοίων που θα είναι υβριδικά και ηλεκτρικά».
Ακόμη, σημείωσε ότι «η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να στηρίξει τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, καθώς έχει υιοθετήσει τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης και έχει εντάξει αυτούς τους στόχους στην εθνική στρατηγική».
Όπως εξήγησε, «αυτοί οι στόχοι δεν λένε τίποτε άλλο, από το ότι πρέπει η ενέργεια να παράγεται από ανανεώσιμες και εναλλακτικές μορφές σε ποσοστό τουλάχιστον 30% και ταυτόχρονα να μειώσουμε κατά 30% τους ρύπους σε όλους τους τομείς –και ένας από αυτούς είναι η ναυτιλία».
Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θεόδωρος Γαλιατσάτος, είπε ότι «σήμερα είναι μία ιστορική ημέρα, αφού αλλάζει τα δεδομένα στην ναυτιλία, ιδιαίτερα στην ακτοπλοΐα στην ανατολική Μεσόγειο» και πρόσθεσε: «Είναι μεγάλη η χαρά μας γιατί αυτό συμβαίνει σε ένα λιμάνι της Δυτικής Ελλάδας και του Ιονίου, όπως είναι η Κυλλήνη και ακόμα μεγαλύτερη γιατί αυτή η πρώτη εγκατάσταση ηλεκτροδότησης πλοίων συνδέει την Κυλλήνη με την Ζάκυνθο και την Κεφαλονιά».
Ο περιφερειάρχης είπε ακόμη ότι «πρέπει να συγχαρούμε τους συντελεστές του προγράμματος, γιατί όντως είναι ένα πρόγραμμα που η ωφέλειά του στο περιβάλλον, μέσω της μείωσης των ρύπων, αλλά και της εξοικονόμησης πόρων είναι εξαιρετικά σημαντική».
Όσον αφορά την Περιφέρεια, είπε ότι «έχει ήδη κάνει προετοιμασία και είναι σε συνεννόηση, τόσο με το υπουργείο Ναυτιλίας, όσο και με τους ακτοπλόους της περιοχής που συνδέουν τα λιμάνια των Ιονίων με την απέναντι ακτή και είναι έτοιμη να κάνει το επόμενο βήμα, δηλαδή να έχουμε αυτού του είδους εγκαταστάσεις και στα λιμάνια της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, της Κέρκυρας και της Λευκάδας, δημιουργώντας έτσι ένα συνολικό πλαίσιο για την ηλεκτροδότηση, αλλά και την ηλεκτροκίνηση των πλοίων».
Καταλήγοντας τόνισε ότι «ήρθε η στιγμή να κάνουμε πράξη αυτά που είναι οι υποχρεώσεις μας απέναντι στη βιώσιμη ανάπτυξη και στην αειφορία, διότι είναι ένα σημαντικό ζήτημα για την ζωή των πολιτών των Ιονίων Νησιών και της Δυτικής Ελλάδας».