Η Ημερίδα που οργάνωσε το απόγευμα της Τετάρτης 19-3 η ΔΕΥΑΖ αφορούσε την ενημέρωση των πολιτών για τις ψηφιακές υπηρεσίες που θα παρέχει και δόθηκε η δυνατότητα πληροφόρησης για τον τρόπο που μπορούν να αξιοποιούν την τεχνολογία οι συμπολίτες μας.
Η κίνηση είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά οι δημότες αναμένουν επιτάχυνση στον τομέα των έργων υποδομής που θα νερό κατάλληλο σε ποιότητα και ποσότητα για τις ανάγκες του νησιού χειμώνα-καλοκαίρι. Με δεδομένο ότι φέτος αναμένεται αύξηση της τουριστικής κίνησης, εκφράζεται η αγωνία όλων για την κατάσταση των υποδομών και για την κάλυψη των αναγκών σε πόσιμο νερό. Στα καίρια ζητήματα που πρέπει να εξετάσει η ΔΕΥΑΖ είναι και η τιμολογιακή της πολιτική καθώς προσφέρει πανάκριβες υπηρεσίες τόσο για το νερό όσο και για τη διαχείριση των λυμάτων.
Στην ημερίδα οι ομιλητές έθεσαν διάφορα ζητήματα ενώ υπηρεσιακοί παράγοντες έθεσαν το πλάνο για τον έλεγχο των διαρροών του νερού.
Ο Αντιπρόεδρος κ. Φαραός έδωσε χρήσιμα στοιχεία για την πληρωμή των λογαριασμών ύδρευσης που μπορεί να γίνεται από παντού, εύκολα και γρήγορα, χωρίς να σπαταλούν χρόνο και να μετακινούνται. Η ψηφιακή ταυτότητα οφειλής είναι σε αυτήν την κατεύθυνση και ο δημότης θα εξοφλεί τις υποχρεώσεις του από το σπίτι του. Ψηφιακά θα γίνεται και η ενημέρωση για τυχόν βλάβες και θα υπάρχει αλληλοενημέρωση.
Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΖ Δ. Τουρκάκης είπε ότι αυτό είναι το πρώτο βήμα της δημοτικής επιχείρησης για τον εκσυγχρονισμό και την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του.
Για άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών μίλησε η Αντιδήμαρχος Αγγελική Αυγουστίνου και για καλύτερες υπηρεσίες παροχής ύδρευσης.
Ο Βουλευτής Διονύσης Ακτύπης έστειλε χαιρετισμό με τον οποίο είπε ότι για πρώτη φορά γίνεται στη Ζάκυνθο πράγματα που 40 χρόνια εκκρεμούσαν και εξασφαλίστηκαν χρηματοδοτήσεις για έργα.
Ο Λάζαρος Αναστασιάδης από το εμπορικό τμήμα της singular logic μίλησε για την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση του πολίτη.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η ΔΕΥΑΖ θα προσφέρει διαδικτυακή πύλη εξυπηρέτησης του πολίτη για να επικαιροποιεί τα στοιχεία του, το μειλ του κλπ., εκεί θα λαμβάνει και θα παρακολουθεί τους λογαριασμούς του, θα τους εξοφλεί με RF και θα είναι διαθέσιμη μέσω της πλατφόρμας. Θα παρακολουθεί τι έχει πληρώσει στο παρελθόν και όλους τους λογαριασμούς του. Από το μειλ του σπιτιού και με τους κωδικούς ΤΑΧΙΣ, ο δημότης θα κάνει αιτήσεις και θα παρακολουθεί όλα τα στάδια της εξέλιξης. Επίσης θα κλείνεται ηλεκτρονικό ραντεβού με τη ΔΕΥΑΖ.
Τα δικαιολογητικά θα μπορούν να επισυνάπτονται ηλεκτρονικά για να μελετηθούν από την υπηρεσία από πριν και υπάρχουν οφέλη σε αυτήν την διαδικασία γιατί δεν θα έχουμε καθυστερήσεις. Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα έχει real time ενημέρωση.
Σημαντικές πληροφορίες έδωσε η Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Ιουστίνη Μούσουρα που αναφέρθηκε στους ελέγχους για τις διαρροές που τώρα γίνονται μέσω συστήματος που έχει τοποθετηθεί στην κεντρική δεξαμενή στη Μπόχαλη και όχι στα δίκτυα. Ο τοπικός σταθμός ελέγχου και ρύθμισης πίεσης θα μπει στην πόλη, στο υπαίθριο θέατρο και ένας στο Λαγανά.
Για τα υδρόμετρα η κ. Μούσουρα είπε ότι τα περισσότερα έχουν τοποθετηθεί στην πόλη της Ζακύνθου και συνολικά έχουν μπει 7400 ασύρματα υδρόμετρα.