Οι διαδικασίες για τη διάσωση του ναυαγισμένου πλοίου προχωρούν με απελπιστικά αργούς ρυθμούς αφού χάθηκε κι αυτή η χρονιά για τα έργα στην παραλία και στο σκάφος, όμως υπάρχει κάτι θετικό που ολοκληρώθηκε και είναι η περιβαλλοντική μελέτη για τις παρεμβάσεις που θα γίνουν στην αμμουδιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει η εφημερίδα ΕΡΜΗΣ, οι αρμόδιες υπηρεσίες σε Ζάκυνθο και Κέρκυρα πήραν το φάκελο και προέβησαν σε εγκρίσεις που με τη σειρά τους ανοίγουν το δρόμο για τα επόμενα έργα, με κυρίαρχο τη διάσωση του πλοίου «Παναγιώτης».
Το ΤΑΙΠΕΔ έχει αναλάβει τα έργα και τις χρηματοδοτήσεις και το θέμα παρακολουθείται με μεγάλο ενδιαφέρον αλλά η ενημέρωση δίνεται με το σταγονόμετρο. Τα έργα σύμφωνα και με την μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου αφορούν επέκταση της ακτής που είναι προϋπόθεση για να μην παρασύρει το πλοίο η θάλασσα και ακολούθως τα αντιδιαβρωτικά που θα γίνουν στο καράβι για να διασωθεί από πλήρη διάλυση.
Το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) ανέλαβε για να περιορίσει τις χρονοβόρες διαδικασίες και ευχή όλων είναι οι παρεμβάσεις να ξεκινήσουν άμεσα, αφού πρώτα εγκριθούν όσα προβλέπονται από τη νομοθεσία, καθώς είναι γνωστό ότι τα έργα κοντά στις παραλίες και στη θάλασσα απαιτούν πολλές και πολύπλοκες διαδικασίες.
Από τις τοπικές αρχές αναμένεται η άσκηση ισχυρής πολιτικής πίεσης για να μην χάσουμε ούτε δευτερόλεπτο και η γνωστοποίηση στα κυβερνητικά στελέχη ότι ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τη σωτηρία του καραβιού.
Η φετινή τουριστική περίοδος βρίσκεται προς τη δύση της και παρότι η επισκεψιμότητα παραμένει μεγάλη τόσο στο πλάτωμα όσο και στην θαλάσσια περιοχή, το γεγονός ότι οι παρεμβάσεις στο πάνω μέρος τελειώνουν, δίνει μία νότα ελπίδας και αισιοδοξίας ότι τελικά θα καταφέρουμε να σώσουμε το πλοίο που είναι και το σήμα κατατεθέν.
Υπενθυμίζουμε πως ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Δημήτρης Καλιαμπάκος από το τμήμα μεταλλειολόγων, σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει πριν από ένα ακριβώς χρόνο στην εφημερίδα ΕΡΜΗΣ, είχε επισημάνει ότι ήθελε προγραμματισμό έργων για όλα τα βήματα που χρειάζεται να γίνουν. «Η κύρια κατεύθυνση της μελέτης είναι η διάσωση του ναυαγίου σήμερα και τα έργα είναι η αντιδιαβρωτική προστασία του ναυαγίου και η επέκταση της ακτής για να μην δέχεται τεράστια πίεση το πλοίο» είχε αναφέρει ο κ. Καλιαμπάκος.