Το 2025 αναμένεται να αποτελέσει χρονιά-ορόσημο για τη Ζάκυνθο, καθώς η κυβέρνηση προχωρά σε σημαντικές χρηματοδοτήσεις για την υλοποίηση έργων που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής στο νησί. Ήδη έχουν εξασφαλιστεί αρκετά εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα δώσουν το έναυσμα για την έναρξη έργων υποδομής που για χρόνια είχαν παραμείνει στάσιμα, λόγω έλλειψης πόρων και οργανωτικού σχεδιασμού.
Από τις πρώτες κινήσεις αναμένεται να δούμε παρεμβάσεις σε κρίσιμους τομείς. Ωστόσο, το 2025 δεν περιορίζεται σε όσα ήδη έχουν εξασφαλιστεί αλλά επιπλέον κονδύλια βρίσκονται στα σκαριά, τα οποία θα ενισχύσουν περαιτέρω την αναπτυξιακή τροχιά του νησιού.
Η συνεργασία μεταξύ τοπικής αυτοδιοίκησης, πολιτών και κυβέρνησης είναι πλέον πιο απαραίτητη από ποτέ, καθώς όλοι καλούνται να στηρίξουν την δυναμική αυτή προσπάθεια. Με τα πρώτα έργα να αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα, η Ζάκυνθος κοιτάζει το μέλλον με αισιοδοξία και προσμονή για τις αλλαγές που έρχονται.
Σταδιακή χρηματοδότηση
Ο κ. Διονύσης Ακτύπης, Βουλευτής Ζακύνθου, μίλησε στον –Ε- για τις 500 χιλ. ευρώ που εξασφαλίστηκαν για τα πρανή της Μπόχαλης:
«Με αυτά τα χρήματα θα ξεκινήσουν να γίνονται παρεμβάσεις και μελέτες στην περιοχή της Μπόχαλης. Έτσι, με την πορεία αυτών θα αρχίσουν να χρηματοδοτούνται όλα αυτά που χρειάζονται για την σταθεροποίηση των πρανών. Αυτή την στιγμή, έχουμε την μελέτη του ΙΓΜΕ, η οποία αναφέρει κάποιες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν.
Αυτές οι μελέτες που θα πραγματοποιηθούν θα χρηματοδοτούνται από τις 500 χιλ. ευρώ. Η εφαρμογή των μελετών θα χρηματοδοτείται από την Πολιτική Προστασία και τις Φυσικές Καταστροφές. Μέχρι να ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο έργο, θα γίνεται βήμα βήμα η χρηματοδότηση του».
Ναυάγιο κ’ έργα
Ο κ. Δ. Ακτύπης αναφέρθηκε στις εξελίξεις που υπάρχουν σχετικά με το Ναυάγιο και είπε τα εξής:
«Προχωράμε στην περιβαλλοντολογική μελέτη όσον αφορά το Ναυάγιο. Αυτή χρειάζεται ώστε να μπορούμε να κάνουμε τις απαραίτητες παρεμβάσεις την περιοχή εκείνη. Ήδη, βρισκόμαστε στην εξέλιξη της περιβαλλοντολογικής μελέτης, η οποία είναι Γ κατηγορίας και δεν χρειάζεται πολύ χρόνο για να γίνει. Επομένως, θεωρούμε ότι μέχρι τον Φεβρουάριο θα είμαστε έτοιμοι ως προς αυτό.
Το Ναυάγιο δεν θα είναι κλειστό την καλοκαιρινή περίοδο. Εμάς μας ενδιαφέρει να ξεκινήσουμε τα έργα συντήρησης στη συγκεκριμένη περιοχή. Για παράδειγμα, αν πρέπει κάποια στιγμή να κλείσει το Ναυάγιο ώστε να ξεκινήσουν τα έργα, δεν θα κοιτάξουμε άμα είναι ανοιχτό ή κλειστό. Τι νόημα έχει να κρατάμε το Ναυάγιο ανοιχτό εφόσον σε λίγο δεν θα υπάρχει;
Το έργο του Ναυαγίου θα πλησιάσει τα 8 εκ. ευρώ. Έτσι, δεν γίνεται να γίνει αυτό έργο χωρίς περιβαλλοντολογικές μελέτες. Η μελέτη του Πολυτεχνείου μπορεί να παρουσιάστηκε αλλά δεν διέθετε ούτε τεύχη δημοπράτησης αλλά ούτε περιβαλλοντολογικές μελέτες. Αυτά είναι πράγματα που πρέπει να γίνουν».
Έργα υποδομών κ’ χρηματοδοτήσεις
Ο κ. Δ. Ακτύπης δήλωσε στον –Ε- αναφορικά με τα έργα που θα γίνουν στα λιμάνια της Ζακύνθου αλλά και τις χρηματοδοτήσεις που θα λάβει γενικότερα το νησί για έργα υποδομών:
«Έχουμε εξασφαλίσει 2 εκ. ευρώ για την εκβάθυνση του λιμανιού. Μέχρι το καλοκαίρι θέλουμε να έχουμε ολοκληρώσει τις μελέτες και την χρηματοδότηση για τις 6 πλωτές 60μετρες εξέδρες στο λιμάνι. Αυτές θα τοποθετηθούν από την ταβέρνα το ‘’Πόρτο’’ μέχρι το ξενοδοχείο ‘’Strada Marina’’. Όλα αυτά τα έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ.
Βρισκόμαστε στην διαδικασία ώστε να αποδεσμευτούν και να παρθούν τα αποθεματικά του Λιμενικού ταμείου. Έτσι, άμεσα θα ξεκινήσει και η βυθοκόρηση του λιμανιού.
Προσπαθούμε να εντάξουμε στο ΕΣΠΑ 2127 το 5ο Δημοτικό σχολείο που βρίσκεται στις εργατικές κατοικίες. Έχουμε την χρηματοδότηση των 4 εκ. ευρώ για τα έργα στο λιμάνι των Βολιμών. Ωστόσο, έχουμε και την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για την ανάπλαση της παραλίας του Αργασίου. Όλα αυτά τα εκατομμύρια θα έρθουν στην Ζάκυνθο».
Δρόμοι διαφυγής
Ο κ. Δ. Ακτύπης απάντησε σχετικά με τις διανοίξεις των δρόμων διαφυγής σε ολόκληρη την Ζάκυνθο αλλά και στο Ναυάγιο:
«Ένα σημαντικό γεγονός, το οποίο υπάρχει είναι ότι ξεκίνησαν να γίνονται όλοι δρόμοι διαφυγής στην Ζάκυνθο. Επίσης έχει γίνει η μελέτη για την ένωση των δυο Πόρτο Βρώμη. Βρισκόμαστε εν αναμονή της περιβαλλοντολογικής αδειοδότησης για αυτό το έργο. Έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα της Αγροτικής οδοποιίας του Δήμου ο δρόμος διαφυγής που ξεκινάει από το Καμπί και φτάνει έως τον Άγιο Λέοντα.
Επιπλέον, ο δρόμος διαφυγής του Ναυαγίου βρίσκεται στα 2/3 του έργου. Η κατεύθυνση του θα είναι προς την Αναφωνήτρια. Τώρα, τον Ιανουάριο θα ολοκληρωθεί η διάνοιξη του δρόμου διαφυγής στο Ναυάγιο αλλά και γενικότερα.
Ο στόχος μας είναι να μην υπάρχει κανένα ‘’τυφλό’’ σημείο, εκεί που υπάρχει συνωστισμός κόσμου».