Συναντήσεις με εκπροσώπους του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο σύμφωνα με τις τελευταίες εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου Οικονομικών θα μετονομαστεί σε Ταμείο Δημόσιου Πλούτου, θα έχει τις επόμενες ημέρες στην Πρωτεύουσα ο Αντιπεριφερειάρχης Λεύτερης Νιοτόπουλος και στο επίκεντρο της συζήτησης με τα νέα στελέχη του Ταμείου θα είναι η περιοχή της μαρίνας και κυρίως το ενδεχόμενο παραχώρησης μεγαλύτερης έκτασης του ακινήτου στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.
Με αφορμή την αναφορά του στο έργο της νέας γέφυρας που χρειάζεται να κατασκευαστεί στον Άγιο Χαραλάμπη, ο κ. Νιοτόπουλος μιλώντας στην εφημερίδα μας αναγνώρισε πως η έκταση που έχει ήδη παραχωρηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ δεν επαρκεί ώστε να κατασκευαστεί ένα λειτουργικό και άρτιο έργο. Θυμίζουμε πως για την παραχώρηση αυτή χρειάστηκε να υπάρξει ειδική τροπολογία σε Νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού.
Ο ίδιος ωστόσο σημείωσε πως δεν υπάρχει κανένα περιθώριο νέων καθυστερήσεων, έκανε λόγο για εναλλακτικά σενάρια που εξετάζονται όπως αυτό της πλωτής γέφυρας και σημείωσε πως απαιτούνται παρεμβάσεις στην ευρύτερη περιοχή το συντομότερο δυνατόν ώστε να καλυφθούν οριστικά οι συγκοινωνιακές ανάγκες που υπάρχουν στο συγκεκριμένο τμήμα των παρυφών της Πόλης.
Πάντως, εν αναμονή του Σχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών που θα αφορά και την λειτουργία του Ταμείο Δημόσιου Πλούτου, ο κ. Νιοτόπουλος προετοιμάζεται ώστε να ανοίξει μια συζήτηση που θα αφορά γενικότερα το μέλλον της πολυσυζητημένης μαρίνας του λιμανιού.
«Ο χώρος που μας έχει παραχωρηθεί δημιουργεί προβλήματα στην τοποθέτηση της γέφυρας και αυτό το ζήτημα το είχαμε εντοπίσει από την πρώτη στιγμή. Αν μείνουμε σε αυτά τα δεδομένα θα έχουμε μια λοξή γέφυρα που θα προκαλεί προβλήματα κυρίως στην πλευρά της εξόδου προς τον Άγιο Διονύσιο. Παράλληλα θέλουμε να κάνουμε και μια συζήτηση με τα στελέχη του νέου ΤΑΙΠΕΔ για την μαρίνα που για χρόνια ταλανίζει τον τόπο μας» τόνι
Στην Κέρκυρα το αίτημα για άμεση πληρωμή του αναδόχου της γέφυρας
Μιλώντας στην εφημερίδα μας, ο Αντιπεριφερειάρχης αναφέρθηκε και στο έργο που αφορά την συντήρηση και την ανάδειξη της υφιστάμενης γέφυρας ενώ ανακοίνωσε πως σύντομα θα γίνει η προμήθεια για την εγκατάσταση μιας ξύλινης πεζογέφυρας.
Η ξύλινη γέφυρα θα αποτελεί μια προσωρινή λύση για την εξυπηρέτηση των πεζών και μελλοντικά ενδέχεται να μεταφερθεί σε άλλο σημείο του χειμάρρου.
«Το έργο της γέφυρας τείνει να γίνει ένα από τα σημαντικότερα στην μεταπολεμική Ζάκυνθο. Οι εργασίες προχωρούν ομαλά και ο εργολάβος θα μπορέσει να ακολουθήσει τον προγραμματισμό που έχει κάνει για την παράδοση του έργου. .Οφείλω όμως να ομολογήσω πως στον Περιφερειάρχη και τα στελέχη του περιφερειακού ταμείου κατά την επίσκεψή μου στην Κέρκυρα για το περιφερειακό συμβούλιο αυτό το Σαββατοκύριακο» σημείωσε ο κ. Νιοτόπουλος, υπογραμμίζοντας πως ευθύνη της ΠΙΝ είναι να έχει συνέπεια στις πληρωμές των έργων, ειδικά αυτή την περίοδο.
Η λύση της πλωτής γέφυρας
Μια από τις προτάσεις πάντως που φαίνεται να έχουν μπει στο τραπέζι της συζήτησης για να λυθούν τα κυκλοφοριακά προβλήματα στην περιοχή του Αγίου Χαραλάμπη είναι αυτή της πλωτής σιδερένιας γέφυρας, στα πρότυπα μιας ανάλογης που υπάρχει ήδη στη Λευκάδα, συνδέοντας το νησί με την Στερεά Ελλάδα.
«Θα προσπαθήσουμε να κατευθυνθούμε και σε μια τέτοια λύση, στη λογική ότι μια σιδερένια ως προς την κατασκευή γέφυρα, η οποία όμως αισθητικά δε θα επηρεάζει την ιστορικότητα της περιοχής. Μια τέτοια λύση θα έδινε μεγαλύτερη ταχύτητα στην υλοποίηση του έργου. Σύντομα θα πρέπει να παρουσιάσουμε στην κοινωνία απαντήσεις και χρονοδιαγράμματα» τόνισε.
Τέλος, σημείωσε πως πέρα από τις νέες και παλιές γέφυρες, η ευρύτερη περιοχή του Αγίου Χαραλάμπη χρειάζεται σοβαρά συγκοινωνιακά έργα αλλά και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, όπως είναι η διαπλάτυνση της Νερούλη, η κατασκευή κόμβου, η απαγόρευση της στάθμευσης σε δρόμους όπως η Τεμπονέρα.
Προσοχή και στη γέφυρα του Αγίου Γερασίμου
Τέλος, ο Αντιπεριφερειάρχης σχολίασε πως το επόμενο διάστημα επιβάλλεται να δοθεί προσοχή και στη γέφυρα του Αγίου Γερασίμου.
Η γέφυρα δέχεται τελευταία πολλή μεγάλη επιβάρυνση αφού σε αυτήν διοχετεύεται όλη η κίνηση από Αργάσι, Βασιλικό και Καλαμάκι προς Πόλη και μπορεί να υπάρχει πρόβλημα με την στατικότητα της πλην όμως πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις για την συντήρησή της.
Της Μαριλένας Παπαδάτου