Το θέμα με την έκδοση των αδειών ΤΑΞΙ που απασχόλησε την τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων είναι σοβαρό καθώς με το πέρασαμ του χρόνου τα εισοδήματα των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ μειώνονται και σε αυτή ητν κατεύθυνση ζητείται να μπει φρένο στην έκδοση νέων αδειών.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο διεκόπη και το θέμα θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση που θα γίνει στις 2 Ιουνίου στην Κέρκυρα, αλλά οι εκπρόσωποι των ΤΑΞΙ της Ζακύνθου έχουν εκφράσει τη θέση τους για ενιαία έδρα.
Από την πλευρά του οι ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ κάνουν γνωστό ότι η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη ακόμα και το καλοκαίρι καθώς η δουλειά είναι λίγη και οι μήνμες του τουρισμού έχουν συρρικνωθεί δραματικά.
Σε δηλώσεις του στον –Ε- ο κ. Νίκος Γιακουμέλος που έχει ΤΑΞΙ στον Πλάνο ανέφερε ότι η οικονομική κρίση επηρεάζει όλους κιαι έθεσε θέμα για την έκδοση αδειών σε απομακρυσμένες περιοχές όπως η Βολίμα, η Εξωχώρα και οι Ορθωνιές.
«Στην Κέρκυρα δεν κατάφεραν να βγάλουν απόφαση, αν και εμείς από τη Ζάκυνθο κάναμε προτάσεις. Δουλειά δεν υπάρχει και ο κάθε ένας από εμάς χρειάζεται τουλάχιστον 6 με 7 χιλιάδες ευρώ το χρόνο για το ταμείο του» ανέφερε ο κ. Γιακουμέλος που συμπλήρωσε ότι τα έξοδα ξεπερνούν τις 10.000 ευρώ και η δουλειά είναι για τρεις μήνες.
Η αντιπολίτευση
Ο συνδυασμός της Λαϊκής Συσπείρωσης κατέθεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο την ακόλουθη άποψη για το θέμα:
Ο νόμος 4070/2012 ήρθε σε μια περίοδο που είναι σε εξέλιξη μια μετωπική πολύμορφη επίθεση στο εισόδημα των εργατικών και λαϊκών στρωμάτων από την ΕΕ και τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ – ΝΔ
Αντικειμενικά η μεγάλη μείωση του λαϊκού εισοδήματος εν μέσω βαθειάς καπιταλιστικής κρίσης μειώνει κατακόρυφα το μεταφορικό έργο των ΤΑΧΙ.
ΝΔ και ΠΑΣΟΚ αξιοποίησαν αυτή την περίοδο (την ήδη αποφασισμένη από την ΕΕ) για να επιβάλουν την πλήρη απελευθέρωση των μεταφορών μαζί και των ΤΑΧΙ. Δίνουν έτσι με το Νόμο τη δυνατότητα στις μεγάλες μεταφορικές εταιρείες και τους επιχειρηματικούς ομίλους να εισβάλουν στον κλάδο των μεταφορών και των ειδικότερα των ΤΑΧΙ π.χ. ξενοδόχοι και Τ.Ο μπορούν να πάρουν άδειες 7 θέσεων και 9 θέσεων ΤΑΧΙ και να απορροφήσουν μεγάλη μερίδα του μεταφορικού έργου που σήμερα το διεκπεραιώνουν οι αυτοαπασχολούμενοι ταξιτζήδες.
Όλοι οι ταξιτζήδες, της πόλης και της υπαίθρου αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης. Επειδή υπάρχει κάθετη μείωση του μεταφορικού έργου, υπάρχει η μεγάλη αύξηση των καυσίμων, οι υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές στον ΟΑΕΕ, η άδικη φορολογία που επιβαρύνουν κατά πολύ το κόστος λειτουργίας των ΤΑΧΙ. Πιο οξύ είναι το πρόβλημα στους νέους επαγγελματίες που έχουν χρεωθεί μεγάλα ποσά για να έχουν ένα ΤΑΧΙ. Στην επίθεση που γίνεται και στους αυτοαπασχολούμενους Ταξιτζήδες πρέπει να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή αγωνιστική συσπείρωση τους. Επίσης η συμπόρευση τους με τους εργατοϋπάλληλους και τους άλλους αυτοαπασχολούμενους ΕΔΧ και αγρότες.
Καταψηφίσαμε την λογική του νόμου – αντίληψη του και δεν μπορούμε να ψηφίσουμε την εφαρμογή του.
Ο νόμος 4070/2012 είναι εφαρμοστικός των μνημονίων Ι και ΙΙ είναι απαίτηση των μονοπωλιακών ομίλων της ΕΕ. Πρέπει να παρεμποδιστεί η εφαρμογή του, πρέπει να ανατραπεί. Προτείνουμε το Π.Σ.Ι.Ν. να αρνηθεί την εφαρμογή του, την υλοποίηση, να απαιτήσει την κατάργηση του.