Νέα ερωτήματα για την «χρυσή» μελέτη της 11ης επαρχιακής οδού Ζακύνθου – Αλυκών, με προϋπολογισμό που ξεπερνά το 1,5 εκατομμύριο ευρώ, προέκυψαν κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, η οποία πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη.
Ένα από τα θέματα στην ημερήσια διάταξη ήταν και αυτό της έγκρισης του 3ου συγκριτικού πίνακα του συγκεκριμένου έργου βάση του οποίου το κόστος της μελέτης μειώνεται κατά 143, 5 Ευρώ και διαμορφώνεται στο ποσό του 1.549.856, 35 Ευρώ.Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Οικονομική Επιτροπή και παρά το γεγονός ότι το θέμα ήταν τυπικό, δεν έλειψαν οι αντιδράσεις από μέλη της επιτροπής, τα οποία αναρωτήθηκαν τι είδους μελέτη έχει ένα τόσο υψηλό προϋπολογισμό αλλά πως είναι δυνατόν να αναμένουμε την χρηματοδότηση του έργου που μπορεί να αγγίξει τα τριάντα εκατομμύρια.Μάλιστα από την κερκυραία περιφερειακή σύμβουλο Αλίκη Λολυβριυ αναφέρθηκε χαρακτηριστικά πως μια μελέτη με τέτοιο προϋπολογισμό, μάλλον παραπέμπει στο έργο της …γέφυρας Ρίου Αντιρίου.Τον προβληματισμό του δεν έκρυψε και ο Περιφερειάρχης Σπύρος Σπύρου, ο οποίος όμως επεσήμανε πως έχει υπογραφεί σύμβαση και η σύμβαση αυτή θα πρέπει να τηρηθεί. Απέναντι στα ερωτήματα και τις αντιδράσεις των μελών της Οικονομικής Επιτροπής, ο Αντιπεριφερειάρχης Ζακύνθου Διονύσης Μυλωνάς, απάντησε παραπέμποντάς τους στον τέως Γενικό Γραμματέα της ΠΙΝ που το 2004 υπέγραψε την σύμβαση για την ανάθεση της μελέτης. Παράλληλα έκανε γνωστό πως στόχος της Περιφερειακής Ενότητας Ζακύνθου, είναι να εφαρμόσει την μελέτη τμηματικά, ώστε να υπάρχει η προοπτική χρηματοδοτήσεων.Πιο συγκεκριμένα, το τμήμα εκείνο του έργου, που επιδιώκει η Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου να προωθήσει, αξιοποιώντας την υπάρχουσα μελέτη αφορά το τμήμα του οδικού δικτύου από το άγαλμα του Μολοντού και το αεροδρόμιο προς το νέο Νοσοκομείο στο Γαϊτάνι και από το νέο Νοσοκομείο στο Σταυρό της Μπόχαλης. Πρόκειται για μια τεράστια παρέμβαση που θα λύσει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα αλλά θα εξυπηρετήσει και την πρόσβαση στο νέο Νοσοκομείο.«Εμείς θέλουμε κατά προτεραιότητα να προχωρήσουμε το Α΄ τμήμα και όχι το Β΄ τμήμα που οδηγεί από το αεροδρόμιο στις Αλυκές» σημείωσε ο κ. Μυλωνάς, τονίζοντας πως πλέον το Υπουργείο οφείλει να διαχειριστεί με προσοχή το ζήτημα των αμοιβών. Ωστόσο, διαπιστώνοντας την τύχη που είχαν άλλες μελέτες μικρότερου προϋπολογισμού, δεν μπορεί παρά να υπάρχει έντονη επιφυλακτικότητα για την τύχη του συγκεκριμένου έργου.