Από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς μέχρι και σήμερα έχουν γίνει πολλές φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε όλη την Χώρα. Στη Ζάκυνθο το πρόβλημα των κενών θέσεων εμφανίστηκε από τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων.
Μετά και την Γ’ φάση προσλήψεων, που έγινε τις προηγούμενες ημέρες, αναμένεται ότι τα περισσότερα από τα κενά που υπάρχουν αυτή την στιγμή στη Ζάκυνθο, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θα καλυφθούν.
Ωστόσο, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί που έρχονται στην Ζάκυνθο παραμένουν πολλές και σοβαρές. Η έλλειψη διαθέσιμων κατοικιών, τα πολύ υψηλά ενοίκια, η απουσία μεταφορικών μέσων και άλλα καθημερινά προβλήματα κάνουν το νησί μια δύσκολη επιλογή για πολλούς αναπληρωτές.
Οι προσλήψεις
Ο κ. Θανάσης Ανδρίτσος, Αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕΖ, δήλωσε στον –Ε- αναφορικά με τις προσλήψεις και παραιτήσεις των εκπαιδευτικών:

«Αυτή την στιγμή, μετά την Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, μάλλον θα κλείσουν τα κενά στα σχολεία. Αν δεν υπάρξει κάποια παραίτηση, τότε θα καλυφτούν οι κενές θέσεις στα σχολεία του νησιού.
Πρέπει να σημειωθεί, ότι εμείς δεν μπορούμε να ξέρουμε επακριβώς τον λόγο της παραίτησης του κάθε αναπληρωτή. Συνήθως, στην φάση που γίνεται η πρόσληψη του εκάστοτε εκπαιδευτικού, αυτός ο άνθρωπος είτε έχει βρει δουλειά είτε υπάρχει το ζήτημα της εντοπιότητας.
Πιο συγκεκριμένα, στην Α’ φάση προσλήψεων ανέλαβαν και οι 25 εκπαιδευτικοί. Στην Β’ φάση δεν ανέλαβαν 3 και παραιτήθηκαν 2 αναπληρωτές από τους 31. Στην Γ’ φάση δεν ανέλαβαν 13 και παραιτήθηκε μόνο 1 εκπαιδευτικός».
Η εντοπιότητα
Ο κ. Θ. Ανδρίτσος αναφέρθηκε στο ζήτημα της εντοπιότητας:
«Η εντοπιότητα είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία για την πρόσληψη των αναπληρωτών. Θα πρέπει να δίνεται περισσότερη μοριοδότηση στην εντοπιότητα. Κάθε Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση γνωρίζει πολύ καλύτερα τα κενά συγκριτικά με οποιονδήποτε άλλο.
Για παράδειγμα, εδώ την Ζάκυνθο υπάρχουν παιδιά όπου έχουν την ειδικότητα που ζητάει η Δευτεροβάθμια και πάνε στον Έβρο. Από την άλλη, υπάρχουν εκπαιδευτικοί από τον Έβρο που έχουν την ίδια ειδικότητα και θα έρθουν στην Ζάκυνθο. Όλο αυτό πόσο λογικό είναι;»
Στέγη κ’ μετακίνηση
Ο κ. Θ. Ανδρίτσος μίλησε στον –Ε- σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην Ζάκυνθο οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί:
«Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αναπληρωτές στην Ζάκυνθο είναι η στέγη και η μετακίνηση. Πιο συγκεκριμένα, είναι πολύ δύσκολο να βρει κάποιος σπίτι προς ενοικίαση στην Πόλη. Επίσης πολλές φορές κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν μεταφορικό μέσο και έτσι δυσκολεύονται ακόμα περισσότερο στην μεταφορά τους στα σχολεία.
Τις περισσότερες φορές κάποιοι αναπληρωτές μπορεί να χρειαστεί να πηγαίνουν μέσα σε μια μέρα σε 2 διαφορετικά σχολεία. Έτσι, δεν τους εξυπηρετεί κάποια συγκοινωνία στο νησί μας.
Επιπλέον, ένα βασικό πρόβλημα είναι και το οικονομικό. Για παράδειγμα, κάποιος που πηγαίνει να δουλέψει έκτος της έδρας του πληρώνεται με ένα πενιχρό μισθό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να μην μπορεί να επιβιώσει και ιδιαίτερα αν έχει και οικογένεια.
Στην Ζάκυνθο 1 στους 4 εκπαιδευτικούς λείπει από την αρχή της σχολικής χρονιάς».
Ελλείψεις κ’ μονιμοποιήσεις
Ο κ. Θ. Ανδρίτσος απάντησε στον –Ε- σχετικά με τις ελλείψεις και τις μονιμοποιήσεις των εκπαιδευτικών στην Ζάκυνθο:
«Αυτή την στιγμή, λείπουν 79 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι κατέχουν οργανικές θέσεις. Έτσι, αυτές οι θέσεις δεν μπορούν να δοθούν για μόνιμους διορισμούς. Οι οργανικές θέσεις θα έχουν πάντα πίσω τους ένα αναπληρωτή.
Άρα, το γεγονός ότι δεν έχουμε στην Ζάκυνθο μόνιμους εκπαιδευτικούς δεν οφείλεται στο ότι υπάρχουν ακάλυπτες οργανικές θέσεις. Εμείς σαν Δευτεροβάθμια πάντα δίνουμε με ακρίβεια τα οργανικά κενά.
Όμως, τι θα κάνουμε με αυτούς τους 79 εκπαιδευτικούς; Σε αυτές τις θέσεις δεν μπορεί να προσληφτεί κάποιος ως μόνιμος».
ΟΛΓΑ ΓΚΟΥΣΚΟΥ