Ο Δήμος Ζακύνθου προχωρά σε εκτεταμένους ελέγχους σε επιχειρήσεις εστίασης, καφετέριες, εστιατόρια και άλλα μαγαζιά στην Πόλη, εφαρμόζοντας το νέο ψηφιακό εργαλείο “MyStreet”, με στόχο την καταγραφή και ανάρτηση στοιχείων για τις παραβάσεις που σχετίζονται με την κατάληψη δημόσιων χώρων. Οι έλεγχοι ξεκίνησαν από την Πόλη, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην πλατεία Αγίου Μάρκου, ενώ ήδη επεκτείνονται σε άλλα σημεία.
Η εφαρμογή MyStreet δίνει την δυνατότητα στα συνεργεία του Δήμου να καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο τις παραβάσεις, να ανεβάζουν αναλυτικά στοιχεία, και να συντάσσουν αναφορές που αποστέλλονται άμεσα στις αρμόδιες υπηρεσίες. Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια διαφανής ηλεκτρονική βάση δεδομένων, περιορίζοντας καθυστερήσεις και φαινόμενα αδιαφάνειας.
Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται με γνώμονα την κανονιστική απόφαση που έχει εγκρίνει το Δημοτικό Συμβούλιο και η οποία προβλέπει σαφείς όρους για την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων, σταντ, ομπρελών και άλλων κατασκευών σε κοινόχρηστους χώρους. Σύμφωνα με την νομοθεσία, οι επιχειρηματίες υποχρεούνται να τηρούν συγκεκριμένα όρια, να διαθέτουν άδεια κατάληψης χώρου και να αποφεύγουν την αυθαίρετη επέκταση πέραν της συγκεκριμένης επιφάνειας.
Η πλατεία Αγίου Μάρκου, ένα από τα πιο πολυσύχναστα σημεία της Πόλης, αποτέλεσε την πρώτη περιοχή εφαρμογής του σχεδίου ελέγχων. Δημοτικοί υπάλληλοι και ελεγκτικά κλιμάκια πέρασαν από τα καταστήματα της πλατείας, καταγράφοντας παραβάσεις και ενημερώνοντας τους επιχειρηματίες για τις συνέπειες. Παράλληλα, έγινε καταμέτρηση των αδειοδοτημένων τραπεζοκαθισμάτων.
Ο Δήμος έχει ήδη ανακοινώσει ότι οι έλεγχοι δεν θα είναι περιστασιακοί αλλά συνεχείς, με σκοπό να αποκατασταθεί η νομιμότητα και να προστατευθεί το δικαίωμα των πολιτών στην ελεύθερη χρήση των δημόσιων χώρων.
ΟΛΓΑ ΓΚΟΥΣΚΟΥ