Ενα ρεπορτάζ που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο mononews, στις 13 Αυγούστου και αφορά μεταξύ των άλλων τα έργα και τις εξελίξεις στο λιμάνι της Ζακύνθου, άναψε φωτιές στο πολιτικό σκηνικό καθώς το ΠΑΣΟΚ με ανακοίνωση του “βλέπει”, ότι πίσω από την τροποποίηση του περιβόητου Master plan βρίσκεται η προθέση για ιδιωτικο- ποίηση του κύριου λιμανιού της Πόλης με συνέπειες στην οικονομική ζωή του νησιού.
Το ρεπορτάζ του mononews.gr αποκαλύπτει ότι δόθηκε παράταση ενός έτους στην εκπόνηση της μελέτης Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) για τον Λιμένα Ζακύνθου και ότι στο σχέδιο εξετάζονται εμπορικές χρήσεις, όπως καταστήματα, εστίαση ακόμα και ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, οι οποίες θα δοθούν σε ιδιώτες από το αποκαλούμενο Υπερταμείο.
ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αναλυτικά το ρεπορταζ αναφέρει τα εξής:
“Σε εξέλιξη βρίσκονται σημαντικά έργα αναβάθμισης και αξιοποίησης λιμενικών υποδομών σε όλη τη χώρα, με το Υπερταμείο να αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των νέων επενδύσεων.
Από τη Ζάκυνθο, όπου συνεχίζεται η εκπόνηση του Master Plan για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας, έως τον Βόλο, όπου μετά την αιφνιδιαστική ακύρωση του προηγούμενου διαγωνισμού προωθούνται αποκαταστάσεις και νέο επιχειρηματικό σχέδιο, και το Λαύριο, όπου πέντε επενδυτικά σχήματα διεκδικούν πλειοψηφικό πακέτο μετοχών, το τοπίο των ελληνικών λιμανιών αλλάζει ριζικά. Παράλληλα, ολοκληρώθηκαν μεγάλες συμβάσεις υποπαραχώρησης, όπως αυτή του λιμένα Καβάλας, ενώ προωθούνται έργα ενεργειακής αναβάθμισης και η αξιοποίηση πολλών ακόμη περιφερειακών λιμένων.
Συνολικά, το Υπερταμείο κατέχει ποσοστά συμμετοχής σε όλα τα μεγάλα λιμάνια που έχουν περάσει σε καθεστώς ιδιωτικοποίησης, όπως ο ΟΛΠ, ο ΟΛΘ, η Ηγουμενίτσα, το Ηράκλειο και το Λαύριο, έχει στην πλήρη ιδιοκτησία του επτά λιμάνια σε Πάτρα, Βόλο, Ελευσίνα, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ραφήνα και Κέρκυρα, ενώ ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων, είχε αναλάβει την προώθηση της αξιοποίησης περιφερειακών λιμανιών, όπως της Ζακύνθου, της Στυλίδας, της Χαλκίδας, της Μυτιλήνης, της Κύμης και άλλων.
Ξεκινώντας από τα Επτάνησα, η διαδικασία εκπόνησης του Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) για τον Λιμένα Ζακύνθου προχωράει με τη παράταση της συνολικής προθεσμίας περαίωσης της μελέτης. Η παράταση έχει διάρκεια δώδεκα μηνών, με νέα καταληκτική ημερομηνία την 1η Ιουνίου 2026.
Ειδικότερα, η ατζέντα του έργου περιλαμβάνει θέματα που αφορούν το τουριστικό προφίλ του λιμένα, όπως την κρουαζιέρα και τα σκάφη αναψυχής, ενώ εξετάζονται και εμπορικές χρήσεις για ιδιώτες, όπως καταστήματα, εστίαση και ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ανάμεσα στα προς αξιοποίηση περιουσιακά στοιχεία υπό τη διαχείριση του Υπερταμείου βρίσκεται και η μαρίνα της Ζακύνθου, η οποία βρίσκεται σε άμεση γειτνίαση με τον κύριο λιμένα.
Η μαρίνα διαθέτει 150 θέσεις ελλιμενισμού, ενώ η χερσαία της ζώνη εκτείνεται σε 37.000 τετραγωνικά μέτρα και η θαλάσσια σε 65.000 τετραγωνικά μέτρα. Στους χώρους της επιτρέπεται η ανάπτυξη εμπορικών χρήσεων, όπως ξενοδοχεία, καταστήματα εστίασης και κέντρα ψυχαγωγίας”.
H ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ
Αντιδρώντας στις αποκαλύψεις του δημοσεύματος η Ν.Ε. του ΠΑΣΟΚ εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση με τον τίτλο «Δούρειος Ίππος ιδιωτικών συμφερόντων”:
Το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του mononews (13/8/2025) δεν αφήνει καμία αμφιβολία: η τροποποίηση του Master Plan του Λιμένα Ζακύνθου είναι σχέδιο ιδιωτικοποίησης.
Η μελέτη, που πήρε νέα παράταση έως τον Ιούνιο του 2026, εκπονείται από το Υπερταμείο με στόχο την «αξιοποίηση» μαρίνας και εμπορικών χώρων – δηλαδή το ξεπούλημα της Ζακύνθου σε ιδιώτες.
Κι ενώ όλα αυτά συμβαίνουν, ο βουλευτής Διονύσης Ακτύπης λειτούργησε όχι ως υπερασπιστής των συμφερόντων της Ζακύνθου αλλά ως πρόθυμος εκφραστής της κυβέρνησης και των ιδιωτικών σχεδίων:
Μιλούσε για «κρατική χρηματοδότηση» 2 εκατ. ευρώ που ποτέ δεν υπήρξε. Το έργο της εκβάθυνσης πληρώνεται αποκλειστικά από το αποθεματικό του Λιμενικού Ταμείου.
Έταζε «επικαιροποιήσεις» και «μελέτες» που δεν εμφανίστηκαν ποτέ σε κανένα επίσημο πρακτικό.
Έστησε μια τριετία ψεύτικων μακετών και υποσχέσεων για «πλωτές εξέδρες» που αποδείχθηκαν φιάσκο: ούτε αίτηση δεν έχει κατατεθεί, όπως παραδέχτηκε πρόσφατα ο Υπουργός Ναυτιλίας απαντώντας σε ερώτηση βουλευτών του ΠΑΣΟΚ. Από τις μακέτες, λοιπόν, φτάσαμε στις ανύπαρκτες εξέδρες. Κάλυπτε σιωπηλά τη διαδικασία που οδηγεί το λιμάνι και τη μαρίνα σε ιδιωτικά χέρια.
Η αλήθεια είναι αμείλικτη:
Το Master Plan του 2017 έμεινε ανενεργό επί πέντε χρόνια κυβέρνησης ΝΔ.
Η Ζάκυνθος πληρώνει μόνη της την εκβάθυνση – ούτε ένα ευρώ κρατικής ενίσχυσης. Η ΝΔ, που βαδίζει ήδη στον 7ο χρόνο διακυβέρνησης, με τον βουλευτή της Ζακύνθου πρόθυμο συνοδοιπόρο, οδηγούν το νησί στην ιδιωτικοποίηση των υποδομών του.
Ο κ. Ακτύπης είναι θεσμικά υπόλογος και πολιτικά εκτεθειμένος: είπε ψέματα, παραπλάνησε τους Ζακυνθινούς και στήριξε το ξεπούλημα της Ζακύνθου.
Η κοινωνία θυμάται και κρίνει. Ξέρει πλέον ποιος λέει την αλήθεια και ποιος αποδείχτηκε Δούρειος Ίππος ιδιωτικών συμφερόντων σε βάρος της Ζακύνθου.
Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής δηλώνει ξεκάθαρα:
Όχι στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και της μαρίνας. Όχι στις ψευδείς υποσχέσεις και τα πολιτικά τεχνάσματα.
Ναι στη διαφάνεια, τη λογοδοσία και την ανάπτυξη που υπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες της Ζακύνθου. Το μέλλον του λιμανιού ανήκει στη Ζάκυνθο και στους Ζακυνθινούς.
Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής θα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή για να διασφαλίσει ότι η ανάπτυξη θα είναι δημόσια, δίκαιη και προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.
Νομαρχιακή Επιτροπή
ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής Ζακύνθου.
Αν είναι να παραμείνη όπως είναι,καλύτερα να ιδιωτικοποιηθεί.