Με αφορμή ότι στις 7-11 τιμάται διεθνώς η ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, ο συνδυασμός «Δύναμη Ελπίδας», επιθυμεί για μια ακόμη φορά το θέμα αυτό να απασχολήσει τον δημόσιο διάλογο και να αποφασιστούν στοχευμένες δράσεις για τον περιορισμό του φαινομένου, που δυστυχώς απασχολεί συχνά-πυκνά και τη Ζάκυνθο.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
“Με αφορμή ότι σήμερα τιμάται διεθνώς η ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, ο συνδυασμός «Δύναμη Ελπίδας», επιθυμεί για μια ακόμη φορά το θέμα αυτό να απασχολήσει τον δημόσιο διάλογο και να αποφασιστούν στοχευμένες δράσεις για τον περιορισμό του φαινομένου, που δυστυχώς απασχολεί συχνά-πυκνά και τη Ζάκυνθο.
Την τελευταία δεκαπενταετία έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις και στη χώρα μας, σύμφωνα με αποτελέσματα σχετικών ερευνών, που διεξήχθησαν σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Με βάση τα δεδομένα των ερευνών αυτών υπολογίζεται ότι περίπου το 10% του συνόλου των μαθητών γίνεται θύμα επιθετικής παρενόχλησης από συνομήλικους τους ή παιδιά διαφορετικών ηλικιών, ενώ το ποσοστό των θυτών ανέρχεται στο 5% του μαθητικού πληθυσμού.
Η αναλογία των εμπλεκομένων σε περιστατικά βίας αγοριών – κοριτσιών είναι 3 προς 1, με τα αγόρια να υπερτερούν σε περιστατικά σωματικής βίας και τα κορίτσια σε περιστατικά λεκτικής.
Στα αίτια αυτών των συμπεριφορών έχουν αναφερθεί ειδικοί και σίγουρα ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι αυτός που έχει δημιουργήσει προβλήματα. Η παράταξή μας υποστηρίζει πως κράτος, σχολείο και οικογένεια πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν.
Στόχος δεν πρέπει να είναι η τιμωρία των παιδιών, αλλά να διαμορφωθούν εκείνες οι συνθήκες που θα τα οδηγήσουν στον σωστό δρόμο, χωρίς παραβατικότητα και σε ορισμένες περιπτώσεις εγκληματικότητα.
Χρέος όλων μας είναι να σταθούμε αρωγοί και να δείξουμε το απαιτούμενο ενδιαφέρον, ώστε η νέα γενιά των Ζακυνθινών να έχει όλα όσα χρειάζεται.
Επαναφέρουμε την πρότασή μας, που αφορά τη δημιουργία Δημοτικού Συμβουλίου Νέων, προκειμένου να ακούσουμε τις ανάγκες και να παρέμβουμε όπου χρειάζεται”.