Στοιχεία και ερμηνείες για τον γρίφο της τουριστικής αγοράς επιχειρούν να δώσουν διάφοροι ειδικοί κυρίως από το χώρο των τουρ οπερέϊτορς, οι οποίοι συναντούν την αυστηρή κριτική των μικρών επιχειρηματιών.
Η δημοσιοποίηση των στοιχείων της Fraport για τα μεγέθη των αφίξεων στο αεροδρόμιο της Ζακύνθου το μήνα Μάϊο αμφισβητήθηκαν έντονα στα κοινωνικά δίκτυα καθώς οι περισσότεροι αναγνώστες τα συνέκριναν με τα μειωμένα έσοδα των επιχειρήσεων τους, κατά τον ίδιο μήνα φέτος.
Τι συμβαίνει λοιπόν και η αύξηση των αφίξεων δεν συνοδεύεται από ανάλογη αύξηση των εισοδημάτων;
Πηγή αξιόπιστη από το χώρο των κρατήσεων μας επεσήμανε μια σειρά από λόγους που είναι δυνατόν να προκαλέσουν μια τέτοια αντίφαση στην αγορά.
Συγκεκριμένα:
Η αύξηση του αριθμού των αφίξεων σε τουρίστες από το εξωτερικό δεν σημαίνει κατ΄ανάγκη και ανάλογη αύξηση του αριθμού των διανυκτερεύ- σεων. Είναι πιθανόν πολλοί τουρίστες να ήρθαν για διακοπές στη Ζάκυνθο αλλά αντί για 15 ημέρες να παρέμειναν μια εβδομάδα.
Είναι πιθανόν αυτοί που επέλεξαν να κάνουν διακοπές στη Ζάκυνθο τον περασμένο Μάϊο να “εξανέμισαν” το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που είχαν αποταμιεύσει στα ούτως ή άλλως ακριβά αεροπορικά εισιτήρια και να περιόρισαν όλες τις άλλες δαπάνες τους στο νησί στα ελάχιστα.
Είναι πιθανόν η αύξηση της τιμής των αεροπορικών εισιτήριων και η εξαγορά τους από του Τ.Ο να οδήγησε ακόμα περισσότερους τουρίστες από κάθε άλλη προηγούμενη χρονιά στο μοντέλο τουρισμού all inclusive, εξέλιξη που συνεπάγεται μειωμένη κατανάλωση στην εκτός ξενοδοχειακών καταλυμάτων αγορά.
Θα έχει λοιπόν μεγάλο ενδιαφέρον να πληροφορηθούμε από τον ΕΟΤ ή το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, τον αριθμό των διανυκτερεύσεων την περίοδο Μαΐου 2023 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 για να βγάλουμε ασφαλέστερα συμπεράσματα και περισσότερο ρεαλιστικές κρίσεις.
Κ.Σ.