Η νίκη της Ν.Δ. στη Ζάκυνθο ακολουθεί σε ψήφους και ποσοστά τον εθνικό μέσο όρο κι αν κάτι διαφοροποιεί την κατάσταση στην ιδιαίτερη πατρίδα μας, είναι ότι, όπως συμβαίνει σε όλη σχεδόν τη νησιωτική Ελλάδα όπου ανθεί η επιχειρηματικότητα, δεν νοείται επιχειρηματίας που να μην βρίσκεται κοντά στα όσα πρεσβεύει η Ν.Δ. και ο Κυριάκος Μητσοτάκης. ΄Αλλωστε ότι το κλίμα θα ήταν νικηφόρο στη Ζάκυνθο και σε όλη την Ελλάδα φαινόταν αρκετές ημέρες πριν.
Αυτό που πολλοί δεν περίμεναν, υποθέτουμε ούτε στη Ν.Δ., είναι ότι το σύνολο σχεδόν των αναποφάσιστων, φθάνοντας στην κάλπη, θα στρεφόταν τελικά προς τη Ν.Δ.
Παρά ταύτα όταν οι δημοσκοπήσεις έδιναν στο ΣΥΡΙΖΑ ένα ποσοστό, περίπου 25 έως 29%, όλοι περίμεναν πως οι αναποφάσιστοι που θα έκαναν την επιλογή τους την τελευταία στιγμή, δεν θα διαφοροποιούσαν αισθητά την εικόνα.
Το ερώτημα λοιπόν είναι πως και από ένα μέσο όρο 27% ο ΣΥΡΙΖΑ βρέθηκε στο 20% και πως η Ν.Δ. από ένα μέσο όρο 35% βρέθηκε στο 41%.
Η μόνη εξήγηση που δίνεται από τους ειδικούς είναι ότι τις τελευταίες ώρες ένα 7% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ έφυγε και πήγε απευθείας στη Ν.Δ. ενισχύοντας την και καταγράφοντας στην τελευταία δύναμη 41% από το 35% που έδιναν τρεις ημέρες νωρίτερα, σχεδόν όλες οι δημοσκοπήσεις.
Το πως συνέβησαν όλα αυτά λίγες ώρες πριν ανοίξουν οι κάλπες είναι θέματα που ερμηνεύονται μόνο από το πως “εισέπραξε” το εκλογικό σώμα τις δηλώσεις και τις θέσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ για μια σειρά από πολύ σοβαρά ζητήματα που μόνιμα απασχολούν την κοινή γνώμη.
Η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ, μετά 3 χρόνια σκληρή αντιπολίτευσης, κατήγαγε τελικά μια άνευ προηγουμένου πολιτική ήττα που μπορεί να αποδοθεί μόνο στην αδυναμία της να συλλάβει, χωρίς ιδεολογικές προκαταλήψεις, τις προτεραιότητες και τους προσανατολισμούς της ελληνικής κοινωνία σε μια εποχή που η χώρα έχει επιστρέψει στην κανονικότητα και η οικονομική πρόοδος για εργαζόμενους και επιχειρήσεις είναι πλέον αισθητή.