Οριστική είναι η λύση που δίνει η ψήφιση του «Νομοσχεδίου για τις ρυθμίσεις συνταξιοδοτικών θεμάτων Δημοσίου» στο πρόβλημα της συνταξιοδότησης των εργαζο-μένων του ΟΔΑΖ, καθώς το Άρθρο 3 του συγκεκριμένου Νομοσχεδίου προβλέπει ειδικές ρυθμίσεις για τους υπαλλήλους του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Ιονίων – (ΟΔΑΖ).
Οι ρυθμίσεις αυτές, σύμφωνα με όσα ανέφερε μιλώντας στην εφημερίδα μας ο Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Ιονίων –Νήσων ΟΔΑΖ Στάθης Μπετίνης, φαίνεται να αντιμετωπίζουν πλήρως και με σαφή-νεια το ζήτημα της καταβολής των συντάξεων από το ΙΚΑ –ΕΤΑΜ και όχι από τον Οργανισμό όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.
Θυμίζουμε πως μια ανάλογη ρύθμιση είχε ψηφιστεί κατά το παρελθόν από τη Βουλή, ωστόσο υπήρχαν ασάφειες και κενά που δεν επέτρεπαν την εφαρμογή της.
«Αυτή η ρύθμιση είναι πλήρης και αντιμετωπίζει το πρόβλημα με απόλυτο τρόπο» ανέφερε ο κ. Μπετίνης, σημειώνοντας πως για την σαφήνεια της ρύθμισης υπάρχουν διαβεβαιώσεις και από την νομική σύμβουλο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. «Η ρύθμιση αυτή αντιμετωπίζει τρία ζητήματα: Τους δέκα πρώην υπαλλήλους που βρίσκονται υπό σύνταξη αλλά ακόμη δεν έχουν συνταξιοδοτηθεί, τις συντάξεις που ήδη καταβάλλονται από τον ΟΔΑΖ στους συνταξιούχους καθώς και τα μέλη των οικο-γενειών τους και τέλος τους μελλοντικούς συνταξιούχους του Οργανισμού» τόνισε ο κ. Μπετίνης, συμπληρώνοντας πως μετά τη δημοσίευση του Νόμου η καταβολή των συντάξεων που γινόταν από τον ΟΔΑΖ βαραίνει πλέον το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ και σταματά μια οικονομική αιμορραγία για τον Οργανισμό, που ανέρχεται στο ποσό των 17.000 Ευρώ σε μηνιαία βάση.
«Για τα οικονομικά δεδομένα του ΟΔΑΖ το να πληρώνει κάθε μήνα αυτό το ποσό ήταν μια αφαίμαξη, με αποτέλεσμα να μην πληρώνουμε ένα μεγάλο μέρος των προμη-θευτών μας, για να μπορούμε να ανταποκριθούμε στην καταβολή των συντάξεων» τόνισε ο κ. Μπετίνης.
ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ
Το άρθρο του Νομοσχεδίου που αφορά τους συνταξιούχους του ΟΔΑΖ αναφέρει:
Άρθρο 03: Ρυθμίσεις συνταξιοδοτικών θεμάτων υπαλλήλων του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Ιονίων – Ο.Δ.Α.Ζ.
1.α. Το τακτικό προσωπικό του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Ιονίων – Ο.Δ.Α.Ζ., που προέρχεται από τον πρώην Οργανισμό Δημόσιας Αντίληψης Ζακύνθου (Ο.Δ.Α.Ζ.), το οποίο είχε προσληφθεί στον φορέα αυτόν μέχρι την 31.12.2010 , υπάγεται για κύρια σύνταξη στις διατάξεις του άρθρου 11 του ν.δ. 4277/1962 (Α΄191) και όλη η προηγούμενη υπηρεσία του με σχέση δημοσίου δικαίου στον ανωτέρω Οργανισμό λογί-ζεται ότι διανύθηκε στην ασφάλιση του Ειδικού Συνταξιοδοτικού Καθεστώτος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Το ανωτέρω προσωπικό εξακολουθεί να υπάγεται στους φορείς επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας στους οποίους υπαγόταν μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου αυτού.
β. Οι διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 2 του ν.3865/2010 (Α΄120) εξακολουθούν να ισχύουν για το προσωπικό της παραγράφου αυτής.
γ. Ως προς το ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό καθεστώς του τακτικού προσωπικού του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Ιονίων – Ο.Δ.Α.Ζ., το οποίο έχει προσ-ληφθεί από 1.1.2011 μέχρι την προηγούμενη της ημερομηνίας δημοσίευσης του νόμου αυτού ή προσλαμβάνεται από την ημερομηνία αυτή και μετά, εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 3 του άρθρου 2 του ν.3865/2010, όπως ισχύουν.
δ. Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής έχουν εφαρμογή και για το πρώην τακτικό προσωπικό του Ο.Δ.Α.Ζ. το οποίο έχει μεταταχθεί ή μεταφερθεί σε θέσεις άλλων υπηρεσιών και έχει επιλέξει τη διατήρηση του προηγούμενου της μετάταξης ή μεταφοράς του, α-σφαλιστικού –συνταξιοδοτικού καθεστώτος.
2.α. Ο χρόνος υπηρεσίας με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου στον Ο.Δ.Α.Ζ πρώην υπαλλήλων του, που έχουν μεταταγεί ή μεταφερθεί σε θέσεις άλλων φορέων και δεν έχουν επιλέξει τη διατήρηση του προηγούμενου της μετάταξης ή μεταφοράς τους ασφαλιστικού – συνταξιοδοτικού καθεστώτος, λογίζεται ως διανυθείς στην ασφάλιση του Ειδικού Συνταξιοδοτικού Καθεστώτος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
β. Εάν τα πρόσωπα της ανωτέρω περίπτωσης μετά τη μεταφορά ή τη μετάταξή τους έχουν υπαχθεί στο ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου , ο ανωτέρω χρόνος υπηρεσίας τους στον Ο.Δ.Α.Ζ. λογίζεται ότι διανύθηκε στο Δημόσιο.
3. Εκκρεμείς αιτήσεις για συνταξιοδότηση τακτικών υπαλλήλων του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Ιονίων – Ο.Δ.Α.Ζ., μεταφέρονται στο ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και εξετάζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού.
4. Αιτήσεις που έχουν υποβληθεί στο Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Ιονίων – Ο.Δ.Α.Ζ. πριν την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού και εκκρεμούν καθώς και αιτήσεις που θα υποβληθούν μετά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού για αναγνώριση συντάξιμου χρόνου από προϋπηρεσία ή άλλη αιτία, ο οποίος μπορεί να αναγνωρισθεί με βάση τις οικείες διατάξεις, που ισχύουν κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος νόμου, εξετάζονται από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σύμφωνα με τις διατάξεις του αρθ.11 του ν.δ 4277/1962 (Α΄ 191) ή το Δημόσιο, κατά περίπτωση.
5. Οι συντάξεις που ήδη καταβάλλονται από το Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Ιονίων – Ο.Δ.Α.Ζ., στους συνταξιούχους πρώην υπαλλήλους του Οργανισμού καθώς και στα μέλη των οικογενειών τους, βαρύνουν από την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου αυτού και μετά, το Ειδικό Συνταξιοδοτικό Καθεστώς του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, καταβάλλονται από αυτό και διέπονται από τις ισχύουσες κάθε φορά για τους συνταξιούχους του διατάξεις.
6. Με Απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης δύναται να ρυθμίζεται κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυτού.
7. Από την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου αυτού, καταργείται το ν.δ 2487/1953 (Α΄198), καθώς και κάθε άλλη αντίθετη προς τις διατάξεις του άρθρου αυτού διάταξη.
Μ.Π.