Η αποπληρωμή της μελέτης της επαρχιακής οδού Ζακύνθου – Βολιμών Ν. Ζακύνθου» και πιο συγκεκριμένα το τμήμα που αφορά το κομμάτι από τα Πηγαδάκια μέχρι τις Βολίμες ήταν ένα από τα θέματα που απασχόλησαν την προχθεσινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από τον περιφερειακό σύμβουλο της Λαϊκής Συσπείρωσης και μέλος της Επιτροπής Γιάννη Κορφιάτη, το ποσό που σήμερα οφείλεται στους αναδόχους της μελέτης για την αποπληρωμή τους ανέρχεται στις 400.000 Ευρώ και δεδομένου ότι υπήρξαν ερωτήματα και προβληματισμοί από μέλη της Επιτροπής δεν ελήφθη απόφαση και η συζήτηση θα επαναληφθεί σε επόμενη συνεδρίαση. Αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι πως το ποσό των 400.000 Ευρώ προβλέπεται ως επιπλέον του αρχικού προϋπολογισμού του έργου που ήταν 1.200.000 Ευρώ και για το λόγο αυτό εκφράστηκαν ερωτηματικά και στην Οικονομική Επιτροπή.
Το θέμα επανήλθε πρόσφατα στην επικαιρότητα, μετά την ολοκλήρωση της μελέτης και την έγκριση της πληρωμής της από το Συμβούλιο Τεχνικών έργων, ενώ θυμίζουμε την παρέμβαση που έγινε δημόσια για το θέμα πριν από λίγες ημέρες από τον Μίμη Μαρίνο Κουρή, ο οποίος σχολίασε το υψηλότατο κόστος της μελέτης σε μια περίοδο όπως αυτή που διανύουμε.
Από την πλευρά του Αντιπεριφερειάρχη Διονύση Μυλωνά πάντως, πολλές φορές κατά το παρελθόν έχει εκφραστεί η βούληση να προχωρήσει το έργο που θα λύσει προβλήματα προσβασιμότητας στις ορεινές κοινότητες του νησιού, ενώ έχει ήδη εξαγγείλει την χρηματοδότηση μέσα από την επόμενη διαχειριστική περίοδο.
Θυμίζουμε πως η μελέτη έχει ανατεθεί από το 2004 σε σύμπραξη μελετητικών γραφείων και πιο συγκεκριμένα στα γραφεία Γεωαπεικόνιση ΑΕΜΓΕ, Παναγιώτης Κότσαλης, Θεοδοσία Κλεάνθους, Αθανάσιος Ματζανάς και Τομή ΑΕΜΕΥ. Έκτοτε έχουν περάσει πολλά χρόνια και το επιπλέον ποσό που ζητείται έχει να κάνει και με τα νέα δεδομένα στις τιμές.
Συνολικός προϋπολογισμός για την εκπόνηση της μελέτης ήταν το ποσό του 1.200.000 Ευρώ και το γεγονός αυτό είχε προκαλέσει από την πρώτη στιγμή αντιδράσεις τόσο στο Νομαρχιακό Συμβούλιο όσο και στο Περιφερειακό Συμβούλιο στη συνέχεια, καθώς η υλοποίηση ενός τόσο μεγάλου έργου εν καιρώ κρίσης δεν αποτελεί ρεαλιστικό σχέδιο.