Την πρώτη εικόνα για τον τουρισμό του τρέχοντος μηνός έδωσε η εφημερίδα ΕΡΜΗΣ καθώς οι αφίξεις βαίνουν ικανοποιητικά και οι εταιρείες για να καλύψουν τη ζήτηση έχουν βάλει μεγαλύτερα αεροπλάνα. Ο μήνας Μάιος στο πρώτο δεκαπενθήμερο έχει δώσει μέχρι τώρα 23 χιλιάδες αφίξεις αλλοδαπών τουριστών που ήλθαν με 125 πτήσεις.
Μία σημαντική πληροφορία αφορά τα αεροσκάφη που βάζουν οι εταιρείες που φέτος είναι μεγαλύτερα. Αντί για Β737 που έχουν 190 θέσεις, βάζουν Α 320-321 που η χωρητικότητά τους φθάνει τις 250 θέσεις.
Μία ακόμα πληροφορία αφορά τ6ις αυξημένες αφίξεις Κινέζων και Κορεατών που έρχονται για να δουν το ναυάγιο και προτιμούν τα αεροσκάφη της Ολυμπιακής από την Αθήνα.
Ο τουριστικός πράκτορας Γιάννης Φιλιπποπολίτης δήλωσε ότι «πάμε καλά και ότι κάποιες πτήσεις ξεκίνησαν νωρίτερα όπως για παράδειγμα από το Δουβλίνο που δεν είχε παλιά πτήσεις το μήνα Απρίλιο. Επίσης φέτος είχαμε πιο πολλές πτήσεις από το Παρίσι τον Απρίλιο. Όμως η γαλλική και η γερμανική αγορά παραμένουν ανεκμετάλλευτες για το νησί μας και παρότι έχουμε μία πορεία που είναι θετική, μπορούμε περισσότερα».
Ο κ. Φιλιπποπολίτης επιβεβαίωσε ότι τώρα μπαίνουν πιο μεγάλα αεροπλάνα από τις εταιρείες και σημείωσε ότι «στις περιπτώσεις που ανανεώνεται ο στόλος των αεροσκαφών, αγοράζονται μεγαλύτερα αεροπλάνα και αυτό αφορά όλες τις αγορές και όχι μόνο τη Ζάκυνθο».
Για τις προσφορές και τα early booking, ο κ. Φιλιπποπολίτης είπε ότι «ισχύουν μέχρι το Μάρτιο και γι’ αυτό στις αρχές Απριλίου είχαμε μία πτώση στη ζήτηση κι αυτό είναι φυσιολογικό. Τώρα οι κρατήσεις είναι φυσιολογικές.
Η Ζάκυνθος εξακολουθεί να πηγαίνει καλά παρά το γεγονός ότι στις κρατήσεις τις τελευταίας στιγμής οι τουρίστες κοιτάνε πρώτα τις τιμές και μετά τον προορισμό. Τα αεροπλάνα θα συνεχίσουν να έρχονται γεμάτα και θα δούμε μία μικρή αύξηση στο τέλος της σεζόν».
Τα οικονομικά
Απαντώντας σε ερώτημα για τις δαπάνες που έχουν οι τουρίστες, ο κ. Φιλιπποπολίτης είπε ότι «σύμφωνα με μελέτες και αναλύσεις (κυρίως από το ΣΕΤΕ), τα χρήματα που χαλάει ο τουρίστας στην Ελλάδα είναι λιγότερα από αυτά που χαλάει στην Ισπανία και σε άλλες δυτοκοευρωπαϊκές χώρες. Αυτό όμως αλλάζει γιατί η προσφορά είναι συνεχώς για καλύτερα καταλύματα. Τώρα χτίζονται 5* και πολυτελείς βίλες και άρα μπορούν να χαλάσουν περισσότερα χρήματα.
Το ερώτημα είναι αν η Ζάκυνθος μπορεί να δεχτεί περισσότερο κόσμο, δηλαδή φυσικά θέλουμε περισσότερο κόσμο αλλά το βασικότερο είναι αν μπορούν οι υποδομές να αντέξουν. Ελπίζω πως κάποια στιγμή αυτά θα προχωρήσουν. Η Ζάκυνθος έχει μείνει πιο πίσω από άλλες περιοχές στην Ελλάδα κι αυτό το βλέπουμε όλοι γιατί ταξιδεύουμε. Κρήτη, Ρόδος, Τρίκαλα κλπ. δεν ζουν με τη δική μας αγωνία που αναρωτιόμαστε αν θα προκύψει θέμα με το βιολογικό κι αν θα έχουμε νερό φέτος».
Το ναυάγιο
Απαντώντας σε ερώτηση για το ναυάγιο, ο κ. Φιλιπποπολίτης είπε πως «η κατάσταση είναι δράμα και ο κόσμος που το επισκέπτεται είναι πολύ λιγότερος γιατί δεν τους αφήνουν να πλησιάσουν.
Ότι και να πούμε είναι λίγο για το πόσο πολύ βοήθησε στη διαφήμιση της Ζακύνθου η εικόνα του ναυαγίου. Τώρα περιμένουμε να δούμε πότε θα είναι έτοιμη η μελέτη των καθηγητών του πολυτεχνείου και τη λήψη μέτρων για να κάνουμε κάτι. Πρέπει να βρεθεί λύση ώστε το ναυάγιο να είναι επισκέψιμο και αυτό αφορά και το πλάτωμα. Να ληφθούν τα μέτρα για να πηγαίνει ο κόσμος με ασφάλεια».