Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι ένα έργο που στην ουσία ξεκίνησε το 1993, με μια απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ολοκληρώνεται έστω και μετά από 25 χρόνια.
Δεν θα μπούμε στη συζήτηση για το τι και το πως συνέβη να έχουμε τόση μεγάλη καθυστέρηση ούτε και στο γεγονός ότι ενώ ξεκίνησε με προϋπολογισμό 4,6 εκ. ευρώ “με το κλειδί στο χέρι”, απορρόφησε σχεδόν 9 εκ. ευρώ.
Θα θυμηθούμε όμως πόσο σημαντική υπήρξε εκείνη η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων που δρομολόγησε τη χρηματοδότηση του έργου και την μεταφορά του οικοπέδου από τον δημόσιο “Ανώνυμο Σταφιδικό Οργανισμό” στον τότε Δήμο Ζακυνθίων.
Ήταν μια πρόταση που διαμορφώθηκε από μια επιτροπή Καλών Ζακυνθινών εκείνης της εποχής που έπεισαν την τότε Νομάρχη Κατερίνα Κουταλά ότι ένα από τα σημαντικότερα έργα που δεν είχαν γίνει στο νησί μετά τους καταστρεπτικούς σεισμούς της 1953, ήταν το Θέτρο που η Ζάκυνθος είχε από τα μέσα του 17ου αιώνα, με πιο σημαντικό το προσεισμικό “Φώσκολος” που ανεγέρθηκε το 1878 από το Δήμο, σε σχέδια του διάσημου αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλερ.
Η πρόταση τεκμηριώθηκε με στοιχεία που προσέφεραν τα μέλη της επιτροπής εκείνης και ψηφίστηκε ομόφωνα από το Περιφερειακό συμβούλιο.
Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι μέλη της επιτροπής ήταν ο συγγραφέας και Δικηγόρος Στέλιος Τζερμπίνος, ο Δημοσιογράφος Φίλιππος Συνετός, ο Λογοτέχνης Διονύσης Φλεμοτόμος, η Μηχανικός Μαρία Σιδηροκαστρίτη, ο αρχιτέκτονας Σταμάτης Χονδρογιάνης και ο ηθοποιός Κώστας Καποδίστριας.
Και παρά το γεγονός ότι το νέο θέατρο δεν είναι εφάμιλλο του προσεισμικού αρι-στουργήματος του Τσίλερ, ωστόσο είναι ένας αξιοπρεπής χώρος με πολλά καινοτόμα τεχνικά στοιχεία που εξυπηρετεί με το παραπάνω την θεατρική παιδεία και τέχνη του νησιού μας.
Τώρα ποιός το σχεδίασε επίσημα δεν έχει ανακοινωθεί αλλά οι πληροφορίες από το Δήμο αναφέρουν ότι υπήρξε εργασία των αρχιτεκτόνων που εργάζονται στις υπηρεσίες του Δήμου με προσωπική επίβλεψη του κ. Παύλου Κομνηνού.
Ας είναι καλά όσοι εργάστηκαν για την οικοδόμηση του και ας θυμόμαστε ότι γύρω από κάθε εξουσία καλό είναι να υπάρχουν άνθρωποι με γνώσεις, ευαισθησίες και οράματα.
Ν. Ν.