Την εκτίμηση ότι στην διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2024 θα υπάρξει επανεκκίνηση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της μαρίνας Ζακύνθου εκφράζουν στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ τις τελευταίες εβδομάδες.
Το θέμα για πολλά χρόνια ήταν σε διαδικασία νομικού ελέγχου και τακτοποίησης, δεδομένου ότι τμήμα της χερσαίας έκτασης, φέρεται να χρησιμοποιείται για υποδομές του Δήμου αλλά και για ανάγκες του Λιμενικού ταμείου.
Το θέμα έχει γίνει αντικείμενο διαβουλεύσεων σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο και ενδέχεται ο διαγωνισμός να συμπεριλάβει τμήμα του λιμανιού της Ζακύνθου που χρησιμοποιείται για τουριστικά σκάφη, όπως είναι ο μόλος του Αγίου Νικολάου.
Αναφορικά με το ενδιαφέρον επιχειρηματικών κύκλων που έχουν ήδη αγοράσει τα δικαιώματα σε άλλες μαρίνες της χώρας το τοπίο είναι ακόμα ασαφές.
Τα μεγάλα ονόματα της αγοράς είναι η Lamda Marinas Investments (όμιλος Λάτση), η D MARINAS HELLAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ, αλλά και επιχειρηματικοί όμιλοι με σύνθετα χαρτοφυλάκια, όπως οι Σαββίδης, Grimaldi και Ελλάκτωρ.
Η μαρίνα έχει έκταση 37 στρεμμάτων περίπου και δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 275 σκαφών και κατά τις εκτιμήσεις των ειδικών αποτελεί μια δύσκολη προσφορά για ιδιωτικοποίησης δεδομένης της μικρή έκτασης που διαθέτει.
ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ
Συναφές ζήτημα τουριστικού ενδιαφέροντος αποτελεί για τη Ζάκυνθο και η προώθηση της κατασκευής λιμενοβραχίονα για τις ανάγκες της διεθνούς κρουαζιέρας.
Μετά την υποβολή αιτημάτων να γίνει νέα χωροθέτηση της ειδικής προβλήτας και να μεταφερθεί από το λιμάνι του Αγίου Διονυσίου, όπως είχε αποφασιστεί το 2017, στο μώλο του Αγίου Νικολάου, το θέμα έχει “κολλήσει” στις αναγκαίες περιβαλλοντικές μελέτες που θα πρέπει να εκπονηθούν αλλά και στις αντιρρήσεις της Αρχαιολογικής υπηρεσίας που βλέπει πλήρη υποβάθμιση των ιστορικών σημείων της Πόλης, γύρω από την πλατεία Σολωμού.
Η επίσκεψη του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Στυλιανίδη στη Ζάκυνθο τον περασμένο Οκτώβριο αναθέρμανε τις συζητήσεις αλλά ο δρόμος προς την οριστική δρομολόγηση του έργου φαίνεται πως είναι αρκετά μακρύς ακόμα.
ermisnewsrrom
Αυτοί οι “ειδικοί” μας έχουν καταστρέψει τόσα χρόνια τώρα με τις εκτιμήσεις τους!!