Σε σοβαρές καταγγελίες, για παραβάσεις της σύμβασης εργασίας και των συνθηκών εργασίας των ναυτικών, προχώρησε το Σωματείο Ναυτεργατών Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων «Ο Άγιος Νικόλαος».
Το πρόβλημα των εξαντλητικών ωραρίων εργασίας στις γραμμές της Κυλλήνης, υπήρχε πάντα, όμως φαίνεται ότι έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια, λόγω της αυξανόμενης κίνησης που υπάρχει από και προς τα νησιά του Ιονίου.
Όπως εξήγησε στην «ΠτΚ» ο ταμίας του Σωματείου Θανάσης Χατζηνικολάου, τα πλοία αυτής της γραμμής, λόγω της απόστασης μεταξύ λιμένα απόπλου και λιμένα κατάπλου που είναι κάτω των 30 ναυτικά μίλια θεωρούνται Πορθμεία. Ως εκ τούτου εφαρμόζεται η Συλλογική Σύμβαση Πορθμείων, όσον αφορά την οργανική δύναμη (δηλ. ελάχιστος αριθμός μελών πληρώματος), τις αμοιβές, τις ώρες εργασίας και τις υπερωρίες.
Για να πραγματοποιηθούν όμως τα δρομολόγια, με το υπάρχων δυναμικό και αριθμό πλοίων, τα πληρώματα αναγκάζονται να εργάζονται συνεχόμενα για 18-19 ώρες καθημερινά (4:30-23:30) «χωρίς ανάσα», δηλαδή, χωρίς ρεπό και χωρίς την 10ωρη υποχρεωτική ανάπαυση εντός ενός 24ώρου που προβλέπει η νομοθεσία, για εργαζόμενους σε πλοία.
Το Σωματείο Ναυτεργατών με επιστολή του προς την «ΠτΚ» προειδοποιεί ότι, «είναι θέμα χρόνου να συμβεί κάποιο ατύχημα και ενόψει της νέας καλοκαιρινής περιόδου χτυπάμε το καμπανάκι».
Όπως τόνισε ο κ. Χατζηνικολάου, «κάθε πλοίο έχει κατώτερο πλήρωμα 15-17 άτομα και όλοι δουλεύουμε σαν σε γαλέρα. Έχουμε θίξει το θέμα πολλάκις προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και συγκεκριμένα στον υπουργό Φώτη Κουβέλη, στον Γενικό Γραμματέα Διονύση Τεμπονέρα, στη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας (ΔΝΕΡ) και στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), προτείνοντας μείωση των δρομολογίων, κάτι που δεν επιθυμούμε, ή πρόσληψη διπλού πληρώματος, όπως συμβαίνει με τους πλοιάρχους αυτών των πλοίων, λες και οι μόνοι που κουράζονται και έχουν ανάγκη ξεκούρασης είναι αυτοί. Δυστυχώς, όλοι κωφεύουν».
Ο κ. Χατζηνικολάου που και ο ίδιος προσωπικά έχει κάνει καταγγελία στη δικαιοσύνη, τόνισε ότι για το πρόβλημα έχει ενημερωθεί και η Εισαγγελία Αμαλιάδος σχετικά, «καθόσον δεν γνωρίζουμε πότε θα συμβεί ατύχημα από υπερβολική κόπωση των πληρωμάτων. Ήδη το θέμα βρίσκεται σε δικαστική διερεύνηση, μετά από καταγγελίες για καταπάτηση του ωραρίου εργασίας, που έκαναν τέσσερις εργαζόμενοι ναυτικοί σε πλοία της γραμμής Κυλλήνη-Ζάκυνθος-Κεφαλλονιά από το καλοκαίρι του 2018.
Η τελευταία απάντηση από την 3η Περιφερειακή Διοίκηση Λιμενικού Σώματος (ΠΕΔΙΛΣ) σε καταγγελίες μας», πρόσθεσε ο κ. Χατζηνικολάου, είναι ότι όλα είναι σωστά και σε τηλ. επικοινωνία μαζί τους μας είπαν «αφού τα δρομολόγια τα έχει εγκρίνει το ΣΑΣ», χωρίς να εξετάζουν αν είναι μέσα σε νόμιμα πλαίσια.
Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ