Με ρυμουλκό θα μεταφερθεί από το λιμάνι της Ζακύνθου στον Πειραιά τις πρώτες ημέρες του Μάη το πλοίο Ζάκυνθος Ι, καθώς μετά από αρκετά χρόνια αναμονής φαίνεται πως ανοίγει ο δρόμος για την επαναδρομολόγησή του.
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως το πλοίο θα πρέπει να βρίσκεται στον Πειραιά στις 10 Μάη, οπότε και θα ξεκινήσει δεξαμενισμός του. Η διαδικασία αυτή προβλέπει την συντήρηση, το βάψιμο και μια σειρά από παρεμβάσεις στο πλοίο, οι οποίες θα του επιτρέψουν να εξασφαλίσει όλα τα απαιτούμενα πιστοποιητικά για να ξεκινήσει και πάλι ταξίδια.
Οι εκπρόσωποι της διοίκησης της ΑΝΕΖ προβλέπουν πως η διαδικασία αυτή δε θα διαρκέσει πάνω από 15 ημέρες και αφού το πλοίο επιστρέψει στην Ζάκυνθο θα πρέπει να επιθεωρηθεί για να κριθεί αξιόπλοο και να μπορεί και πάλι να ταξιδέψει μεταφέροντας με ασφάλεια τους επιβάτες και τα οχήματα τους.
Στόχος της εταιρείας είναι το πλοίο να δρομολογηθεί πριν το Καλοκαίρι, ώστε να αξιοποιηθεί η αύξηση της τουριστικής κίνησης όμως αυτό που ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί είναι αν η εταιρεία θα συμμετέχει ή όχι στην Κοινοπραξία πλοίων Ζακύνθου που σήμερα έχει ουσιαστικά το μονοπώλιο της γραμμής.
Τα δεδομένα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες έχουν αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια και το διάστημα που μεσολάβησε από την ημέρα που το Ζάκυνθος Ι έριξε άγκυρα μέχρι και σήμερα είναι μεγάλο. Το νέο δεδομένο που λαμβάνεται πολύ σοβαρά υπόψη δεν είναι άλλο από την μείωση της επιβατικής κίνησης αλλά και την απόφαση της Κοινοπραξίας να μειώσει τον αριθμό των δρομολογίων από και προς την Κυλλήνη.
Εκπρόσωποι της εταιρείας πάντως φαίνονται αισιόδοξοι, τονίζοντας πως η «ΑΝΕΖ ανοίγει και δεν κλείνει γραμμές».
Πέρα το αν η ΑΝΕΖ θα ενταχθεί και πάλι στην Κοινοπραξία, ένα ακόμη ζήτημα που τίθεται είναι το κατά πόσο η εταιρεία θα δραστηριοποιηθεί στη γραμμή Ζάκυνθος – Κυλλήνη, ή στην γραμμή Ζάκυνθος – Κεφαλονιά στην οποία επίσης δραστηριοποιείται μόνο η Κοινοπραξία Πλοίων μετά την αποχώρηση της εταιρείας Στρίτζης.
Τέλος μια πληροφορία που ανεπίσημα κυκλοφόρησε, αφορούσε την δρομολόγηση του πλοίο ακόμη και στη γραμμή Ζάκυνθος Μεσολόγγι, η οποία όμως προς το παρόν βρίσκεται μόνο στα χαρτιά.
Να σημειωθεί τέλος, πως η Γενική Συνέλευση της εταιρείας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου προκειμένου να εξασφαλιστεί ένα ποσό ύψους 450.000 Ευρώ, το οποίο απαιτείται για τις ανάγκες της εταιρείες προκειμένου να μην εμπλακεί στην περιπέτεια νέων δανείων.