Στο ενδιαφέρον των Κινέζων για επενδύσεις στην Ελλάδα αναφέρονται σε δημοσίευμά τους οι Financial Times, επισημαίνοντας πως η Ελλάδα ταιριάζει στις φιλοδοξίες της Κίνας να επεκταθεί πιο βαθιά στην Ευρώπη.
«Είμαστε πίσω από την Ιταλία και την Ισπανία όσον αφορά τις ιδιωτικές κινεζικές επενδύσεις και την επιχειρηματική δραστηριότητα… οι κρατικές εταιρείες δείχνουν σοβαρό ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι πρόκειται για μία μακροχρόνια, πολιτικά καθοδηγούμενη προσέγγιση», δήλωσε στην εφημερίδα ένας Κινέζος σύμβουλος στην Αθήνα.
Η κοινοπραξία, που δημιουργήθηκε από το επενδυτικό ταμείο Friedman Pacific Asset Management με έδρα το Χονγκ Κονγκ και τον όμιλο του διεθνούς αεροδρομίου της Σεντσέν, είναι δυνητικά υποψήφια για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών που έχει το ελληνικό Δημόσιο στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος».
Επίσης, ο υπουργός Μεταφορών αναμένει φέτος τη συμμετοχή κινεζικής κρατικής κατασκευαστικής εταιρείας στον διεθνή διαγωνισμό για την κατασκευή και λειτουργία ενός νέου αεροδρομίου αξίας 800 εκατ. ευρώ στην Κρήτη, αναφέρει το δημοσίευμα, προσθέτοντας ότι διαχέεται η φήμη πως μία κινεζική αεροπορική εταιρεία θα δημιουργήσει έναν κόμβο στην Ελλάδα με στόχο τη διακίνηση επιβατών στην Ευρώπη.
Οι FT αναφέρουν ακόμη πως η κρατική εταιρεία ναυπηγείων Fujian, η οποία ελέγχει τρία ναυπηγεία στην Κίνα, έχει εκφράσει ενδιαφέρον για τα ναυπηγεία Ελευσίνας, που έχουν πληγεί από την κρίση και διαθέτουν εξειδικευμένες εγκαταστάσεις και εργατικό δυναμικό. «Η ναυτιλία αποτελεί το ισχυρό χαρτί της Ελλάδας», τονίζει η εφημερίδα.
Εξάλλου, η λειτουργία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά παραμένει το παράδειγμα κινεζικών επενδύσεων. Η εμπορευματική κίνηση έφθασε τα 2,5 εκατομμύρια μετά μία επένδυση ύψους 400 εκατ. ευρώ για την επέκταση των εγκαταστάσεων. Ορισμένες μεγάλες εταιρείες, όπως η κινεζική Huawei και η ιαπωνική Sony, έχουν ήδη αρχίσει να διακινούν προϊόντα τους μέσω του λιμανιού του Πειραιά, τα οποία κατευθύνονται σιδηροδρομικά στην κεντρική Ευρώπη. «Η δυναμική υπάρχει για να γίνει ο Πειραιάς ένας κόμβος τροφοδοσίας για την Κεντρική Ευρώπη την Ανατολική Μεσόγειο και τη Βόρεια Αφρική», δήλωσε ο εμπορικός διευθυντής της Cosco, Τάσος Βαμβακίδης.