Η τ. καθηγήτρια του ΤΕΙ Δώρα Παπαδάτου στον –Ε-
Τους λόγους για τους οποίους υπάρχει μικρή συμμετοχή των φοιτητών στο Τμήμα Περιβάλλοντος του Ιονίου Πανεπιστημίου παρουσιάζει η τ. καθηγήτριας Δώρα Παπαδάτου, με αφορμή πρόσφατο ρεπορτάζ για την έλλειψη στέγης στη Ζάκυνθο.
Η κ. Παπαδάτου καταγράφει τις αιτίες του προβλήματος και επισημαίνει τα ακόλουθα:
Δίχως να αμφισβητώ το πρόβλημα στέγης που υπάρχει σήμερα στο νησί μας, σίγουρο είναι ότι δεν είναι η κύρια και μοναδική αιτία, της μη παρουσίας των φοιτητών .
Η εμπειρία λέει ότι σε τμήματα στα οποία εισάγονται φοιτητές χωρίς να είναι η πρώτη τους επιλογή, δεν παρακολουθεί ποσοστό μεγαλύτερο του 30% . Η παρακολούθηση γι’ αυτό το ποσοστό δια- σφαλίζεται από πολλούς παράγοντες, που ο εκάστοτε πρόεδρος του Τμήματος πρέπει να φροντίζει για την ύπαρξή τους Παράγοντες σημαντικοί όπως το πρόγραμμα μαθημάτων , η συνέπεια παρουσίας των διδασκόντων, το υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο προόδου των φοιτητών και κυρίως οι προοπτικές που διαμορφώνονται με την αποφοίτηση τους .
Μετά λοιπόν τις τελευταίες δυσοίωνες εξελίξεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στα νησιά του Ιονίου που χρυσώθηκαν με το χάπι της Πανεπιστημιοποίησης, τα δεδομένα για τη Ζάκυνθο είναι επίσης δυσοίωνα και τούτο γιατί ένα πλήθος 40-50 φοιτητών καθιστούν με κάθε παράμετρο μη βιώσιμο το εναπομείναν Τμήμα.
Οι προθέσεις του Υπουργείου είναι να ισχύσει η βάση του δέκα σύντομα, πράγμα που σημαίνει τραγική μείωση εισακτέων.
Η εκφρασμένη αισιοδοξία από τους φορείς για την ίδρυση Ινστιτούτου με πηχυαίο τίτλο τις ονομασίες των τμημάτων Κεφαλονιάς και Ζακύνθου και έδρα την Κέρκυρα δεν είναι τίποτα άλλο εκτός από μία διπλωματική αναγγελία της μελλοντικής κατάργησης των Τμημάτων σε αυτά τα νησιά.
Ας μην προσθέσουμε λοιπόν και άλλο τσιμέντο σε αυτό το δύσμοιρο νησί με μία φοιτητική εστία που δεν θα χρησιμεύσει παρά μόνο σε εργολάβους.
Άλλες είναι οι σημαντικές ενέργειες στρατηγικής και εντιμότητας των υπευθύνων και πολιτικών παραγόντων που θα μπορούσαν να διασφαλίσουν την παρουσία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη Ζάκυνθο