Η λειτουργία των υδατοδρομίων βρέθηκε στο επίκεντρο του 1ου διεθνούς συνεδρίου «Υδατοδρόμια – Κρουαζιέρα- Αεροδρόμια – Ανάπτυξη – Ασφάλεια» που πραγματοποιήθηκε στις 15 – 16 Μαρτίου 2019, στο Λουτράκι και τα αποτελέσματα της συνάντησης αυτής ανέδειξαν την σημασία του εγχειρήματος, που δυστυχώς μέχρι και σήμερα βρίσκεται στον «πάγο».
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων δεν αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα, αφού όπως φαίνεται οι διαδικασίες αδειοδοτήσεων των υδατοδρομίων προχωρούν με πολύ αργούς ρυθμούς σε όλη την Ελλάδα και παρά το νέο Νόμο, τον οποίο υπεραμύνθηκε και ο ΓΓ Λιμενικών Υποδομών Χρ. Λαμπρίδης κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, παραμένουν ακόμη εκκρεμότητες που δεν έχουν ξεπεραστεί όπως είναι η έκδοση μιας σειράς από Υπουργικές Αποφάσεις που θα ρυθμίζουν επιμέρους θέματα.
Σπ. Γαλιατσάτος: Το παλεύουμε αλλά δεν μπορώ να κάνω εκτιμήσεις καθώς δεν μπορώ να σταθμίσω την γραφειοκρατία και τι συμφέροντα μπορεί να κρύβονται
Σε ότι αφορά τη Ζάκυνθο, ακόμη δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ ΠΙΝ και Λιμενικού Ταμείου για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου Ζακύνθου, ωστόσο όπως επιβεβαίωσε και ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Σπ. Γαλιατσάτος μιλώντας πρόσφατα στο ραδιόφωνο του –Ε, ούτε και στα υπόλοιπα νησιά όπου οι σχετικές συμβάσεις «τρέχουν» έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, μια που ανακύπτουν συνεχώς θέματα και νέα δεδομένα.
«Παρακολουθούμε της Γραφειοκρατίας το…ανάγνωσμα, καθώς ο νέος Νόμος μας έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Υπάρχουν συνεχώς εγκύκλιοι και νέα δεδομένα όπως πρόσφατα οι τουαλέτες για ΑμεΑ . Το παλεύουμε αλλά δεν μπορώ να κάνω εκτιμήσεις καθώς δεν μπορώ να σταθμίσω την γραφειοκρατία και τι συμφέροντα μπορεί να κρύβονται» επεσήμανε.
Σε ότι αφορά πάντως το συνέδριο στο Λουτράκι, οι ομιλητές ανέδειξαν την αναγκαιότητα να δημιουργηθεί ένας σημαντικός κόμβος υδατοδρομίων που θα αποτελέσει «το διαβατήριο και το προωθητικό εργαλείο για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού, σε συνδυασμό με την προσέλκυση της κρουαζιέρας».
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση από την εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η οποία ας σημειωθεί πως έχει αναλάβει τις αδειοδοτήσεις για τα υδατοδρόμια στην Περιφέρεια Ιονίων , οι περισσότεροι εισηγητές του συνεδρίου:
– Χαρακτήρισαν ως αναμφισβήτητη την ανάγκη χρήσης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται στον κοινωνικό, τουριστικό και οικονομικό τομέα.
– Επεσήμαναν την αναγκαιότητα άμεσης δημιουργίας υδάτινων πεδίων που η υλοποίησή της προϋποθέτει αποκλειστικά και μόνον μία κοινή υπουργική απόφαση.
– Αναφέρθηκαν στην αναγκαιότητα να υπάρξει ένα δίκτυο πλήρως εξοπλισμένων υδατοδρομίων με όλους τους απαραίτητους κανόνες ασφάλειας και εύκολης πρόσβασης.
– Τόνισαν την απαραίτητη εφαρμογή ενός στοχευμένου και σταθερού νομικού πλαισίου και ανάλογης στρατηγικής, που να καλύπτουν τις δραστηριότητες και την εκμετάλλευση των υδροπλάνων, όπως ακριβώς εκείνων που ισχύουν για την περίπτωση των ελικοπτέρων.- Ανέλυσαν διεξοδικά τους τομείς δραστηριοποίησης και πολυποίκιλης συμβολής των υδροπλάνων, όπως η μεταφορά επιβατών και υλικών, η διευκόλυνση της επισκεψιμότητας, η αεροδιακομιδή, η έρευνα και η διάσωση, το αίσθημα ασφάλειας σε κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών, η εξυπηρέτηση των αναγκών του κοινωνικού συνόλου.
Επίσης, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, αρκετοί από τους εισηγητές επισήμαναν και ζήτησαν από το βήμα να επιλυθούν άμεσα ζητήματα και προβλήματα δεκαετιών, όπως οι χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες αδειοδότησης και ασφάλειας υδατοδρομίων.
ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ