Εκπρόσωποι της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια, επισκέφτηκαν το απόγευμα της περασμένης Τρίτης τη Ζάκυνθο και πραγματοποίησαν αυτοψία στο λιμάνι και πιο συγκεκριμένα στο μώλο του Αγίου Νικολάου, καθώς εκεί σχεδιάζεται η λειτουργία υδατοδρομίου για την εξυπηρέτηση των υδροπλάνων στο νησί μας.
Τους εκπροσώπους της εταιρείας, συνόδευσε ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Τιμόθεος Ζώντος, ο οποίος είχε μια πρώτη εικόνα σχετικά με τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στην περιοχή. Αυτό που τώρα αναμένεται είναι οι παρεμβάσεις αυτές να αποτυπωθούν σε γραπτή έκθεση η οποία θα αποσταλεί σύντομα από την εταιρεία στους φορείς του νησιού.
Σύμφωνα με πληροφορίες του -Ε-, μια άμεση παρέμβαση που πρέπει να γίνει αφορά την δημιουργία ενός πιο χαμηλού σημείου στο ντόκο του λιμανιού, με βάθος 60 με 70 πόντους, ώστε να μπορεί να γίνει η επιβίβαση και η αποβίβαση των επιβατών από τα υδροπλάνα. Επίσης, απαιτείται ένας μικρός χώρος περίπου 30 με 40 τετραγωνικών μέτρων, όπου θα γίνεται η έκδοση και ο έλεγχος των εισιτηρίων των επιβατών.
Οι παρατηρήσεις αυτές θα αποτυπωθούν σε έκθεση που σύντομα θα σταλεί από την εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια και θα έρθει προς συζήτηση στη Λιμενική Επιτροπή για να προχωρήσουν οι εργασίες. Στην έκθεση αυτή, αναμένεται να αποτυπωθεί και το κόστος της παρέμβασης.
Θυμίζουμε πως η επίσκεψη των εκπροσώπων της εταιρείας στη Ζάκυνθο, έγινε σε συνέχεια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες στην Λευκάδα και αφορούσε την προοπτική λειτουργίας υδατοδρομίων και στα υπόλοιπα νησιά της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, πλην της Κέρκυρας όπου έχουν ήδη ξεκινήσει δοκιμαστικές πτήσεις. Ο Oργανισμός Λιμένας Kέρκυρας είχε αναθέσει στην εταιρία Eλληνικά Yδατοδρόμια την αδειοδότηση των υδατοδρομίων Kέρκυρας, Παξών, Eρείκουσας και Oθωνών. Aκολουθεί ο Δήμος Iθάκης μαζί με τα υπόλοιπα νησιά του Iονίου.
Ο Νόμος για τα υδατοδρόμια
Σημειώνεται τέλος πως με βάση το νέο Νόμο για τα υδατοδρόμια που ψηφίστηκε την Άνοιξη ιδιώτες, εταιρείες, δήμοι, περιφέρειες, ενώσεις προσώπων, αλλά και το Δημόσιο θα μπορούν να δημιουργούν και να λειτουργούν υδατοδρόμια σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ ορίζεται και η Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων (ΔΠΣΑΑΑ), η οποία θα υποχρεούται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να λαμβάνει τις απαραίτητες εγκρίσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα η ΔΠΣΑΑΑ μέσα σε 5 ημέρες θα προωθεί τον τεχνικό φάκελο στις συναρμόδιες υπηρεσίες, ενώ εντός 25 εργάσιμων ημερών οι υπηρεσίες θα πρέπει να έχουν εγκρίνει ή απορρίψει τον φάκελο, ώστε, σε περίπτωση έγκρισης, να μπορέσει μετά να προχωρήσει η επιθεώρηση του υδατοδρομίου. Μέσα σε 20 ημέρες από τη στιγμή που ο επενδυτής θα ενημερώνει ότι είναι έτοιμος να λειτουργήσει, ειδική πενταμελής επιτροπή από εκπροσώπους των συναρμόδιων φορέων θα επιθεωρεί το υδατοδρόμιο.
Εφόσον τελικά όλα «βαίνουν καλώς» (κυρίως ως προς την τήρηση των κανόνων ασφαλείας κ.λπ.), τότε σε 5 ημέρες θα εκδίδεται η άδεια λειτουργίας και θα ξεκινούν οι πτήσεις. Η άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου θα χορηγείται με κοινή απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης – Μεταφορών και Ναυτιλίας, ενώ όταν θα αφορά υδατοδρόμιο σε λίμνη, η άδεια θα δίδεται μόνο από τον πρώτο.
Ο Φορέας Λειτουργίας Υδατοδρομίου θα καθορίζει τα τιμολόγια των παρεχόμενων από αυτόν υπηρεσιών. Για κάθε αναχωρούντα επιβάτη θα καταβάλλεται υπέρ του Δημοσίου τέλος ίσο με 5% του καθαρού ναύλου που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Στα υδατοδρόμια των μικρών νησιών, με μικρή επιβατική κίνηση, οι έλεγχοι ασφαλείας (επιβατών και αποσκευών) θα διενεργούνται και από το προσωπικό του υδατοδρομίου, το οποίο θα ολοκληρώσει σχετική εκπαίδευση στην ΥΠΑ.
( πληροφορίες από το άρθρο του Κώστα Ντελέζου από τα tanea.gr)
Στη Διεύθυνση αυτή θα πρέπει να στραφούν άμεσα και οι φορείς της Ζακύνθου, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες εγκρίσεις και να προχωρήσει άμεσα ο σχεδιασμό για την λειτουργία υδατοδρομίου. Άμεσος στόχος είναι η σύνδεση μεταξύ των νησιών της Περιφέρειας, ωστόσο η εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» έχει προαναγγείλει πλάνο για περιηγητικές πτήσεις – shiteseeing, charter, νοσοκομειακές κ.λπ.