Απαντήσεις για τις θέσεις του συνδυασμού «Ανατροπή Αναγέννηση» σε σοβαρά θέματα του Δήμου έδωσε ο υποψήφιος Δήμαρχος Αντώνης Κασσιμάτης, ο οποίος θίγει τα κακώς κείμενα και κάνει προτάσεις για μια νέα αρχή στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Ακολουθούν οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις:
1) Συμφωνείτε με το σημερινό σύστημα αποκομιδής των απορριμμάτων; Προτείνετε κάτι διαφορετικό και ποιό είναι αυτό;
Πρόκειται για ένα «σύστημα» που έχει ουσιαστικά καταρρεύσει και απαξιωθεί, με τον τρόπο που ο φορέας διαχείρισής του ( ο σημερινός ΦοΔΣΑ) έχει λειτουργήσει στο παρελθόν αλλά και σήμερα.
Η προσπάθεια απαξίωσης της αποκομιδής των απορριμμάτων ως μίας δημοτικής υπηρεσίας, δεν είναι άσχετη με σχεδιασμούς ιδιωτικοποίησής της, όπως έχει διακηρύξει η σημερινή διοίκηση του φορέα (πρόεδρος και αντιπρόεδρος) χωρίς φυσικά να δίνουν στοιχεία για το κόστος τέτοιων σχεδιασμών. Παρόμοιο σχέδιο υλοποιήθηκε με την ανάθεση και της λειτουργίας του Κέντρου Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών ( ΚΔΑΥ) σε ιδιωτική εταιρεία και οδήγησε την ανακύκλωση επίσης σε κατάρρευση.
Ο κύκλος του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) έχει κλείσει και διότι σήμερα δεν έχει λόγο ύπαρξης στα διοικητικά όρια ενός μοναδικού δήμου, κυρίως όμως διότι η συνολική πορεία του συνιστά ένα τυπικό παράδειγμα μιας διαχρονικής «μαύρης τρύπας».
Μιας «μαύρης τρύπας» στην διαφάνεια και στην αποτελεσματική λειτουργία. Καταλήστευσης δημοσίου χρήματος. Με γκρίζα δάνεια και αμφισβητούμενες απαιτήσεις εκατομμυρίων από τον δήμο, με εκατοντάδες εργαζόμενους «φαντάσματα», με εκατομμύρια χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία, με εξοπλισμό μεγάλης αξίας που απαξιώθηκε και εγκαταλείφθηκε και με λειτουργικές δαπάνες, που χρόνια τώρα δεν κατέστη δυνατόν να αποτυπωθούν σε ισολογισμούς οικονομικών στοιχείων
Η θέση μας είναι καθαρή, το νομικό πρόσωπο του ΦοΔΣΑ πρέπει να καταργηθεί και να περάσουν οι λειτουργίες του σε αντίστοιχη διεύθυνση καθαριότητας καθώς και το προσωπικό του στο δήμο. Αποτελεί μάλιστα και αίτημα των εργαζομένων του. Ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα οικονομίας κλίμακας σε επίπεδο προσωπικού.
Προκαλεί σοβαρά ερωτηματικά η επιμονή κάποιων συνδυασμών και υποψηφίων δημάρχων στην διατήρηση του ΦοΔΣΑ με την σημερινή ξεχωριστή δομή του.
Η επιτυχημένη λειτουργία του Συνδέσμου Καθαριότητας στην δεκαετία του 1990 με την λειτουργία του ΧΥΤΑ στον Σκοπό, δεν μπορεί να εξισορροπήσει την 20ετή και πλέον λειτουργία του ΦοΔΣΑ σαν «μαύρη τρύπα» διαφθοράς και διαπλοκής.
Εξάλλου εκτός από τα βραβεία στον ΣΚΟΠΟ υπήρξαν και πολλά πρόστιμα.
2) Συμφωνείτε με την ύπαρξη οργανισμών για την ύδρευση, την καθαριότητα και την αποχέτευση; Εκτιμάτε ότι πρέπει να μετατραπούν σε δημοτικές υπηρεσίες;
Για το νομικό πρόσωπο του ΦοΔΣΑ απαντήσαμε στην προηγούμενη ερώτηση. Για την ΔΕΥΑΖ τα δεδομένα είναι διαφορετικά με βάση και την εμπειρία των άλλων ΟΤΑ. Η επιχειρήσεις τύπου ΔΕΥΑ έχουν αντικείμενο ύπαρξης στα πλαίσια ενός δήμου.
3) Συμφωνείτε με το σημερινό σύστημα χρήσης των κοινοχρήστων χώρων; προτείνετε κάτι διαφορετικό και ποιο είναι αυτό;
Απαιτείται συνεχής επανεκτίμηση του περιεχομένου της κανονιστικής των κοινόχρηστων χώρων με βάση την συνολική θεώρηση της φυσιογνωμίας και της αισθητικής της πόλης ( όπου κυρίως έχει εφαρμογή) στηριγμένη σε εισηγήσεις και διαβούλευση με τους φορείς και τους ειδικούς. Απαραίτητη προϋπόθεση η απαρέγκλιτη τήρηση της εφαρμογής της από όλους.
4) Συμφωνείτε με την σημερινή διοικητική διάρθρωση των υπηρεσιών του δήμου; Προτείνετε κάτι άλλο και ποιο είναι αυτό;
Ο δήμος χρειάζεται ένα νέο οργανόγραμμα διάρθρωσης των υπηρεσιών του.
Απαιτείται αλλαγή ποσοτικά και ποιοτικά του οργανισμού ο οποίος προέκυψε από την τελευταία μνημονιακή τροποποίηση του 2012 κατά την οποία οι θέσεις περιορίστηκαν μόνο στους υπηρετούντες υπαλλήλους (συνολικά 280) με αποτέλεσμα οι κενές οργανικές θέσεις σήμερα να είναι σημαντικά λιγότερες από τις ανάγκες ποσοτικά και ποιοτικά. Δυστυχώς όπως πολλά πράγματα δεν προχώρησε η παρούσα δημοτική αρχή, έτσι συνέβη και με την νέα πρόταση για τον οργανισμό εσωτερικών υπηρεσιών του δήμου (ΟΕΥ).
Κρίσιμο ζήτημα του νέου ΟΕΥ η αναβάθμιση των τεχνικών και οικονομικών υπηρεσιών καθώς και των υπηρεσιών πολιτικής προστασίας. Φυσικά και η δημιουργία θέσεων επιστημονικού προσωπικού σε όλες τις διευθύνσεις.
Η διεκδίκηση της κάλυψης των κενών οργανικών θέσεων σήμερα διευκολύνεται από την επαναφορά του 1:1 στην σχέση προσλήψεων/αποχωρήσεων στο δημόσιο τομέα
5) Συμφωνείτε με την σημερινή αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας; Προτείνετε άλλου είδους πολιτικές για το θέμα αυτό;
Ουσιαστικά πολιτική για την αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας δεν υπήρξε ποτέ. Είναι προφανές ότι τεράστιοι πόροι από την εκμετάλλευσή της παραμένουν αναξιοποίητοι ενώ σύμφωνα με υπολογισμούς η αξία της υπολογίζεται στα 30 εκατομμύρια ευρώ.
Είναι ακόμα χαρακτηριστικό ότι στην «αγοραπωλησία» των 15.000 στρεμμάτων στην ορεινή βορειοδυτική Ζάκυνθο το 2014, πουλήθηκαν παράνομα από τον ιδιώτη και πάνω από 10.000 στρέμματα δημοτικής περιουσίας χωρίς να υπάρξει καμία αντίδραση από την τότε δημοτική αρχή.
Το θέμα βρίσκεται ήδη στην δικαιοσύνη από το 2016. Σαν δημοτική αρχή θα διεκδικήσουμε με κάθε νόμιμο μέσο και μέχρι τέλους την δημοτική περιουσία, που εκποιήθηκε παράνομα μαζί με ατομικές ιδιοκτησίες κάτοικων της περιοχής καθώς και εκκλησιαστική περιουσία.
Ακόμα ο δήμος κατέχει μεγάλο αριθμό κτιρίων και διαμερισμάτων για τα οποία πρέπει να υπάρξει συνολικό σχέδιο αξιοποίησής τους.
6) Συμφωνείτε με την σημερινή αντιμετώπιση του προβλήματος των δανείων του δήμου; Προτείνετε κάτι διαφορετικό και ποιό είναι αυτό;
Η μέχρι σήμερα αντιμετώπιση του προβλήματος, παρά τις ενέργειες που έχουν γίνει, είναι αποσπασματική και με καθυστερήσεις.
Σήμερα περνάμε σε μια νέα φάση και απαιτείται ολοκληρωμένη αντιμετώπιση στο δικαστικό επίπεδο.
7) Συμφωνείτε με το σημερινό σύστημα αδειοδότησης των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος ή προτείνετε άλλες διαδικασίες;
Στην περίπτωση των αδειοδοτήσεων ο δήμος εφαρμόζει την προβλεπόμενη νομοθεσία.
Πηγή φώτο:
http://www.seawonders.com/en/ondeir/cidade-de-zakynthos-2/