Το απόγευμα της Πέμπτης, 13 Μαρτίου 2025, στο Πνευματικό Κέντρο, πραγματοποιήθηκε η πολυαναμενόμενη συνεδρίαση Λογοδοσίας του Δήμου, παρουσία της Δημοτικής Αρχής, της αντιπολίτευσης και πολιτών.
Η συνεδρίαση χαρακτηρίστηκε από έντονο διάλογο και καίριες ερωτήσεις που τέθηκαν τόσο από τη μείζονα όσο και από την ελάσσονα αντιπολίτευση, με στόχο τη διαφάνεια και την ενημέρωση των δημοτών για τα πεπραγμένα της Δημοτικής Αρχής.

Ένα από τα κύρια ζητήματα που τέθηκαν αφορούσε το κόστος των φετινών καρναβαλικών εκδηλώσεων, για το οποίο υπήρχαν πολλές φήμες και αμφιβολίες. Ωστόσο, όπως διαβεβαίωσε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Τ. Βρυώνης, τα περισσότερα από όσα είχαν ακουστεί δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα, διαψεύδοντας τις φήμες περί υπερβολικών δαπανών.
Η συνεδρίαση ανέδειξε σημαντικά ζητήματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία, ενώ η Δημοτική Αρχή κλήθηκε να δώσει σαφείς απαντήσεις και δεσμεύσεις για τη βελτίωση των υποδομών και της ποιότητας ζωής στο νησί.
Εμπορευματοποίηση στα ΜΜΕ
Ο κ. Γιώργος Στασινόπουλος, Δήμαρχος Ζακύνθου, τοποθετήθηκε σχετικά με το κόστος του φετινού καρναβαλιού και είπε τα εξής: «Πραγματικά, οι φετινές καρναβαλικές εκδηλώσεις είχαν περισσότερη ζωντάνια, κέφι αλλά και συμμετοχή από τους Ζακυνθινούς. Θέλω να σημειώσω ότι 3 γκρουπ ακύρωσαν την συμμετοχή τους λόγω πένθους στο χωριό τους.
Όλο αυτό το χρονικό διάστημα υπήρχε μια εμπορευματοποίηση στα ΜΜΕ κάποιων, στα οποία έλεγαν ότι τα καρναβάλια θα κοστίσουν 150 χιλ. ευρώ. Ίσως, βιάστηκαν γιατί ήθελαν πάλι να περάσουν άσχημες εντυπώσεις. Αυτός είναι ο σκοπός τους. Εγώ είχα δηλώσει σε συνέντευξη μου ότι τα καρναβάλια μπορεί να στοιχήσουν 20…30…50 ή και 150 χιλ. ευρώ. Τι σημασία έχουν αυτά τα χρήματα, μπροστά στο χαμόγελο των παιδιών.
Εμείς είμαστε δω για να βοηθήσουμε την Ζακυνθινή κοινωνία και το αποδείξαμε. Κάποιοι από την αντιπολίτευση, προτίμησαν να ρίχνουν ‘’λάσπη’’ από το πρωί μέχρι το βράδυ. Μερικοί είχαν μια ‘’καραμέλα’’ ότι τα καρναβάλια θα στοιχήσουν 150 χιλ. ευρώ. Δυστυχώς, για άλλη μια φόρα διαψεύστηκαν. Σίγουρα, υπήρχαν εθελοντές αλλά και χορηγοί, οι οποίοι μας βοήθησαν. Ο Δήμος ως συντονιστής των εκδηλώσεων, χάλασε στο μίνιμουμ όσα μπορούσε να χαλάσει».
Η λειτουργία του Βιολογικού
Παράλληλα, ο Δημοτικός Σύμβουλος της αντιπολίτευσης, κ. Κωνσταντίνος Πέττας, έθεσε ένα καίριο ερώτημα που αφορά όλους τους Ζακυνθινούς σχετικά με την προετοιμασία του Δήμου ενόψει της νέας τουριστικής σεζόν. Η συζήτηση επικεντρώθηκε ιδιαίτερα στην κατάσταση του βιολογικού καθαρισμού, με την αντοχή του να αποτελεί σημείο ανησυχίας για άλλη μια χρονιά, δεδομένου του αυξημένου τουριστικού φορτίου που αναμένεται.
Ο κ. Διονύσης Τουρκάκης, πρόεδρος της ΔΕΥΑΖ, απάντησε προς την ερώτηση του κ. Κ. Πέττα σχετικά με την κατάσταση του βιολογικού: «Οι ενέργειες που έχουμε κάνει σχετικά με τον βιολογικό είναι ότι από κόκκινο χρώμα που ήταν καταχωρημένος στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, τον κάναμε μπλε. Ήδη, στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, ο βιολογικός της Ζακύνθου είναι συμμορφωμένος σύμφωνα με τις απαιτήσεις που υπάρχουν.

Ταυτόχρονα, έχει γίνει ο προγραμματισμός και ο προϋπολογισμός της υπηρεσίας μας. Έχουν εγκριθεί τα έργα αλλά και έχουν γίνει αναθέσεις συντήρησης και βελτίωσης της επεξεργασίας του βιολογικού. Έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες παραγγελίας και προμήθειας κάποιων μηχανημάτων, προκειμένου να λειτουργήσει ο βιολογικός. Ένα μεγάλο κομμάτι του βιολογικού υπολειτουργούσε.
Επίσης έγιναν 2 αναθέσεις, ώστε να υπάρχει μια καλή λειτουργία μέχρι να υπογραφεί η σύμβαση σχετικά με την αναβάθμιση. Η σύμβαση λειτουργίας που κάνουμε εμείς τώρα, είναι για την καλοκαιρινή περίοδο. Η σύμβαση λειτουργίας που θα υπογραφεί από τον διαγωνισμός, όταν εγκατασταθούν τα μηχανήματα θα είναι να λειτουργήσουν. Είναι 2 διαφορετικά πράγματα. Την επόμενη εβδομάδα θα βγει ο διαγωνισμός για την βιοενίσχυση και την απομάκρυνση της λάσπης για του χρόνου».
Η κυκλοφοριακή μελέτη
Η κα Αγγελική Αυγουστίνου, Αντιδήμαρχος Τουρισμού, δήλωσε κατά την συνεδρίασης της Λογοδοσίας για την εξέλιξη της κυκλοφοριακής μελέτης και είπε τα εξής:
«Όσον αφορά το πολύ σημαντικό θέμα της κυκλοφοριακής μελέτης, θα ήθελα να πω ότι έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες από την τεχνική μας υπηρεσία. Από μέρα σε μέρα περιμένουμε την δημοσίευση του ΦΕΚ, ώστε να μπορέσουμε αμέσως μετά να εφαρμόσουμε την κυκλοφοριακή μελέτη στην Πόλη μας.
Αναφορικά με τους χώρους στάθμευσης βρισκόμαστε στο τελευταίο στάδιο της δημοπρασίας και μετέπειτα θα πάει ο φάκελος αυτός στην αποκεντρωμένη».
Πεζή καθαριότητα κ’ νεκροταφεία
Στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Συμβουλίου Λογοδοσίας, ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Δημήτρης Γιακουμέλος έθεσε ένα κρίσιμο ερώτημα προς την Δημοτική Αρχή, αναδεικνύοντας δύο σημαντικά ζητήματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία. Αφενός, εξέφρασε την ανησυχία του για τις σοβαρές ελλείψεις στην πεζή καθαριότητα που αντιμετωπίζει ο Δήμος Ζακύνθου, γεγονός που επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία των περιοχών του νησιού. Ο κ. Τάκης Κόκλας, Αντιδήμαρχος Παρακολούθησης Εφαρμογής Τεχνικών Προγραμμάτων, απάντησε αναφορικά με την έλλειψη προσωπικού του Δήμου κατά την συνεδρίαση της Λογοδοσίας:
«Γίνεται ένας προγραμματισμός για το 2025 που έχει να κάνει με την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού αλλά και συμβασιούχων. Πιο συγκεκριμένα, θα προληφθούν 100 άτομα μόνιμο προσωπικό και όσους συμβασιούχους θα αποφασίσει η Δημοτική Αρχή ότι θέλει να προσλάβει. Όλοι αυτοί θα είναι ανταποδοτικού χαρακτήρα και θα πάνε όπου χρειάζεται. Δεν θα πάνε σε θέσεις γραφείων.
Αναφορικά με την ένσταση του εργολάβου για τα νεκροταφεία, θα συζητηθεί από την ενιαία Αρχή δημοσίων συμβάσεων στις 19/03/2025. Ο τρίτος εργολάβος είχε κάνει μια ένταση σχετικά με τα έγγραφα ότι δεν ήταν επαρκή. Εμείς ζητάμε από όλους τους πρόεδρους των Τοπικών Κοινοτήτων να έχουν μια κατανόηση. Θα κάνουμε ότι μπορούμε ως Δημοτική Αρχή για να είναι όλα έτοιμα μέχρι το Πάσχα.
Από τη Διεύθυνση καθαριότητας στάλθηκε πεζή καθαριότητα στο 1ο και στο 2ο νεκροταφείο, ώστε να κάνουν κάποιους καθαρισμούς. Στο 1ο νεκροταφείο έχει γίνει ένας καθαρισμός της τάξεως του 80%. Οι υπηρεσίες έκαναν πολλές τεχνικές βελτιώσεις στην εκκλησία. Τον διαγωνισμό για τα νεκροταφεία δεν τον έχει πάρει ακόμα καμία εταιρεία. Θα αποφασίσει η ενιαία Αρχή των δημοσίων συμβάσεων στις 19/03 για το τι θα γίνει».