Ο ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Ναυάγιο: Απαραίτητη η δημιουργία φορέα διαχείρισης λένε οι μηχανικοί!
20-09-2018 13:47:35

Καθώς η δημόσια συζήτηση για το μέλλον του Ναυαγίου συνεχίζεται, στον απόηχο των κατολισθήσεων που σημειώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα στην ακτή, θέση για το θέμα παίρνει και ο τεχνικός κόσμος της Ζακύνθου με τους εκπροσώπους του Συλλόγου Μηχανικών και της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΤΕΕ να σημειώνουν με μια φωνή, ότι τα τελευταία γεγονότα δεν πρέπει να μας αιφνιδιάζουν αλλά αντίθετα έπρεπε να είχαν προβλεφθεί.

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Γιώργος Μοθωναίος, μιλώντας στο ραδιόφωνο του –Ε-  προτείνει τη διαχείριση της παραλίας σε ζώνες ανάλογα με την επικινδυνότητα, όπως υπέδειξε και ο καθηγητής Ευ. Λέκκας και υπογραμμίζει την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός φορέα διαχείρισης αντίστοιχο με αυτόν του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου.

Ο Πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Πάνος Λιβέρης, από την πλευρά του, υπογραμμίζει πως το ναυάγιο σήμερα, τόσο από ξηρά όσο και από θάλασσα δεν υπακούει σε κανένα κανόνα διαχείρισης και τονίζει την ανάγκη να περάσει η περιοχή στη διαχείριση του Δήμου.

Πρόεδρος Συλλόγου Μηχανικών: Η χάραξη αιγιαλού θα λύσει πολλά προβλήματα

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών κ. Μοθωναίος τόνισε πως στην βορειοδυτική ακτή της Ζακύνθου, με τα ασβεστολιθικά πετρώματα, υπάρχουν συχνά καταπτώσεις που οφείλονται σε διαβρώσεις ή μικροσεισμούς. Αυτός είναι και ο λόγος που δημιουργήθηκαν οι παραλίες από τα Ξύγκια μέχρι το Κερί.

«Σε ότι αφορά το Ναυάγιο πρέπει να ληφθούν μέτρα για την παραλία, για τους επισκέπτες και για το ίδιο το πλοίο. Με αφορμή τα όσα έγιναν θα πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά τη δημιουργία ενός φορέα διαχείρισης του Ναυαγίου, ανάλογα με αυτόν του ΕΘΠΖ. Κακά τα ψέματα  πόλοι έλξης είναι η θαλάσσια χελώνα και το Ναυάγιο, το οποίο επιδεικνύουν όλοι οι τουρ οπερέιτορς. Είναι το brand name του νησιού» υπογράμμισε, σημειώνοντας ότι στο φορέα θα πρέπει να συμμετέχουν οι παραγωγικοί φορείς, η Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και το ίδιο το Υπουργείο Τουρισμού.

Σε σχέση δε με το ιδιοκτησιακό καθεστώς ανέφερε πως τους επόμενους δύο μήνες, με την ανάρτηση των προεκτιμούμενων γραμμών αιγιαλού και παραλίας από το ΥΠΕΚΑ, το Κτηματολόγιο και το Υπουργείο Οικονομικών σε όλη την επικράτεια, εκεί όπου δεν υπάρχουν ΦΕΚ, θα αρχίσει να ξεκαθαρίζει το τοπίο.

«Από την στιγμή που θα χαραχθεί η γραμμή αιγιαλού και παραλίας θα οριοθετηθεί η δημόσια περιουσία και δε θα μπορεί να παρέμβει κανείς» δήλωσε. 

Τέλος, ανέφερε πως η δημιουργία ζωνών μικρού, μεσαίου και μεγάλου κινδύνου είναι η καλύτερη λύση για να λειτουργήσει η παραλία, αλλά με τους επισκέπτες να γνωρίζουν τους κινδύνους.

Πρόεδρος ΤΕΕ : Εξέδρα σύμφωνα με μελέτη για το πιο δημοφιλές αξιοθέατο!

Ο Πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΤΕΕ επεσήμανε πως το Ναυάγιο είναι μια ιστορία «παρατημένη» στο έλεός της και παρά το γεγονός ότι αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά αξιοθέατα παγκοσμίως, δεν υπακούει σε κανένα κανόνα διαχείρισης.

«Η ποσότητα του κόσμου που επισκέπτεται την περιοχή, τα σκάφη που δένουν και οι δραστηριότητες που συμβαίνουν εκεί νύχτα και μέρα δεν υπόκεινται σε κανέναν έλεγχο. Γενικώς δεν υπάρχει κανένα σχέδιο διαχείρισης, ούτε από ξηρά ούτε από θάλασσα. Ήρθε η ώρα και μας το έδειξε η Φύση να μπουν κανόνες» τόνισε ο κ. Λιβέρης, θυμίζοντας πως επισκέπτες έρχονται στη Ζάκυνθο ακόμη και αυθημερόν προκειμένου να φωτογραφήσουν το Ναυάγιο.

Ο Πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΤΕΕ σημείωσε πως τα φαινόμενα των κατολισθήσεων που σημειώθηκαν δεν αιφνιδίασαν τους μηχανικούς, ενώ η πρόταση του ΤΕΕ προς την Πολιτική Προστασία του Δήμου και της ΠΙΝ είναι να μην γίνει καμία παρέμβαση στους βράχους που έπεσαν, από την στιγμή που δεν υπάρχουν αγνοούμενοι καθώς οι κατολισθήσεις μπορεί να συνεχιστούν.

Τέλος ζήτησε να γίνει επιτέλους μια συνολική συζήτηση για το Ναυάγιο ώστε να μπορεί να είναι επισκέψιμος χώρος και από ξηρά αλλά και από θάλασσα.

«Πρέπει να κατασκευαστεί μια εξέδρα, σύμφωνα με μελέτη, όπως έχουν κατασκευαστεί και χιλιάδες άλλες ανά τον κόσμο, σε τέτοια σημεία. Υπάρχουν μοντέλα μεταλλικά ή γυάλινα, ώστε κάποιος να φωτογραφήσει το χώρο με ασφάλεια ή και να κάνει Extreme Sports. Πρέπει να υπάρχει μια λελογισμένη επισκεψιμότητα: Συγκεκριμένος αριθμός επισκεπτών από τη θάλασσα, αποστάσεις ασφαλείας από τα πρανή. Επιβάλλεται ένα Σχέδιο Διαχείρισης από το οποίο θα έχει τζίρο και ο Δήμος. Είναι δυνατόν να υπάρχουν τόσα πολλά έσοδα, τόση υψηλή επισκεψιμότητα και ο Δήμος να μην εισπράττει ούτε ένα ευρώ;» τόνισε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ υποστηρίζοντας πως η διαχείριση πρέπει να γίνει από δημόσιο φορέα.

ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ


2 months ago

Jo Malcom

2 months ago
If the shipwreck and turtles are a brand of Zakinthos. There should be a fee not only for the boats that take you there but for the “shipwreck itself “ !!!! to bad no one did anything many years ago...had to have the side of the mountain to collapse! Wake up call Zakinthos!!!

Ο ΤΥΠΟΣ ΣΗΜΕΡΑ

DISCLAIMER
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση
ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό,
φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του webmaster.
© 2014-15 ermisnews.gr. All Rights Reserved.
Designed & Developed by
GeeSmo - Internet Transformation
Συνδεθείτε μαζί μας
Comment